Pantone Citroën dieselmotor Bx

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2

Pantone Citroën dieselmotor Bx




par rezut » 09/01/06, 15:21

als dat helpt is dit wat ik heb bereikt

bx diesel zonder turbo 248000km - Verbruik 6.2L / 100 vóór montage
5.3 op lange afstand op nationale weg

pantone in de buis (14 roestvrij stalen staaf lg 200, 15 / 21 buis lg 250)
(Ik plande de vervanging ervan door dezelfde, maar in een roestvrijstalen buis zonder de buis op te blazen ter hoogte van de reactor)
foto 1

Beeld
foto 2
staaf aan de ene kant vastgehouden door een 6-schroef en aan de andere kant door 3-ballen die in de staaf zijn gekrompen
Beeld
foto 3
pantone-uitlaat
Beeld
foto 4
bubbler
Beeld
foto 5
bubbler op zijn plaats voeden door een vaas dicht in het bovenste gedeelte
Beeld
foto 6
bubbler opwarmen door koelvloeistof
Beeld
foto 7
overzicht van bubbler en aansluiting op luchtfilterslang
12 / 14 buis en afgeschuinde binnenkant van de slang
Beeld
photo8
bubbler feed vessel (plaats hoger dan de bubbler)
Beeld
foto 9
afsluiter onder het vat geplaatst om vullen mogelijk te maken
(de bubbler wordt geleverd door 2 4mm 1 buizen voor lucht en 1 voor water door het automatische drinksysteem, als de kraan niet is gesloten, loopt de vaas leeg in de bubbler)
Beeld
Dernière édition par rezut de 09 / 01 / 06, 15: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/01/06, 15:41

Het is klaar, voeg de inhoud van je onderwerp toe zoals ik je in privébericht heb verteld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 03/03/06, 12:53

hallo
zoals beloofd is hier de nieuwe buis met zijn pantone en zijn kale steel aan elke kant met 7 cm en soldeer aan de kant van de stoominlaat

Beeld

detail van de uitlaatzijde van de reactor

Beeld

stoominlaatzijde (het is moeilijk te zien maar de stang is halsloos en gelast door de elleboog dus in de pot)

Beeld

hier zijn de volgende afbeeldingen zo snel mogelijk de tijd om dit alles te isoleren en op de bx te monteren
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/03/06, 13:52

Knap staaltje ketelbouw in ieder geval: bravo!
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/03/06, 12:35

Heb je daar gelast?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 06/03/06, 13:19

Je hebt het daar in brand gestoken


nou nee en om te zeggen dat als ik geen broer had die zo goed kan lassen met de tig, ik het nooit zo goed zou hebben kunnen doen
de buis gaat sinds zaterdag omhoog maar ik heb een probleem met de stang van de versnellingspook die bij de ingang van de reactor struikelt
uiteindelijk zal ik proberen (trillingen in het passagierscompartiment van 1° tot 4° en rust in 5°) een of twee keer vol te houden om mijn verbruik te zien en als verbetering, demontage en ofwel aanpassing van de stang, ofwel desolderen van de reactor om het met 1 cm te verlagen en dat ik de broer er nog niet over heb gesproken omdat ik niet zeker weet of hij het me snel kan aandoen (hij is loodgieter en stille periodes zijn zeldzaam)
in de tussentijd rijd ik met een koptelefoon met ruisonderdrukking : Lol:
nee ik maak een grapje, het is draaglijk
Ik laat het je weten zodra ik betrouwbare brandstof heb (elke 15 dagen vol) Ik heb liever een volle tank dan 100 km rijden en bijvullen is veel betrouwbaarder en dichter bij de realiteit
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

Oh!!! De mooie reactor!




par camel1 » 08/03/06, 02:50

Hallo rezut!

Hier zijn we, ik zie dat je uitlaatlijn lijkt op die van mijn 205, wat me maar half verbaast, aangezien je motor een XUD9 is, de grote broer van mijn XUD7.

Ik zie ook dat je voor hetzelfde probleem staat als ik, namelijk de maat, en dat in jouw geval de koppeling de montage raakt, in bepaalde posities...

Het is vanwege deze pb dat ik heb gekozen voor mijn transversale montage, en voordat ik iets deed, heb ik de beschikbare ruimte bestudeerd en gevalideerd door een model van geëxpandeerd polystyreen (gemakkelijk te bewerken) om ter plaatse te zien of het vasthield zonder aan te raken iets...

Het is duidelijk dat jouw bewerking qua productie eenvoudiger is dan de mijne. De coup decolleté is uitstekend, het enige wat je nog moet doen is dat allemaal afstellen zodat je probleemloos kunt schakelen...

Wat mij betreft, ik ben al aan het nadenken over de volgende versie van de reactor, die een assemblage van dezelfde soort zal gebruiken als die van jou, omdat het naar mijn mening de eenvoudigste oplossing blijft om te implementeren... zelfs als de studie van de rommel is vervelend!

In ieder geval gefeliciteerd, houd ons op de hoogte van je resultaten, zodra je er een hebt, zou ik willen dat we er op een gegeven moment in slagen om al deze experimenten samen te vatten, om DE oplossing te vinden die doodt! : Cheesy:

Met vriendelijke groet,
Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 08/03/06, 08:04

hello,

prachtig werk, hier zien we het verschil tussen een professional en een klusjesman :)

De vraag die ik mezelf stel is de volgende, hoe pak je het aan (jij of je broer :) om de uitlaat af te snijden ter hoogte van het uitgangsgat van de reactor? Ik heb het over het soort ovaal gat. Want wat mij betreft, of het nu met een steenzaag is, of het nu een boormachine is of een ijzerzaag (gereedschap dat ik nodig heb om met metaal te werken), ik zie niet hoe ik het moet aanpakken.
Beeld
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/03/06, 16:13

Hallo Sam

Er zijn mooie worteltjes die je aan het einde van de boor doet
het ziet eruit als een do met tanden van 12,7 mm in diameter, zo snel maak je het gat van de gewenste vorm in het plaatwerk..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 09/03/06, 08:04

hallo sam

André heeft goed gemikt het is inderdaad met een frees van 14 of 16 op een persluchtfreesmachine het is pro gear (het is voor de loodgieter) en het levert fantastisch werk in korte tijd
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten