Pantone motor Citroen 2cv 6

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Pantone motor Citroen 2cv 6




par denis » 30/12/05, 21:33

hallo, dit is het, de Deuch draait; het per pijp welke reactor / toelating verbinding is niet warm (erg warm !!) suporter de motor oververhit raakt vervolgens berekend herstart difficult.The nieuwe pijp cuicre van het hete gas toegevoerd. het deel 15 / 21 waarin is vastgeschroefd blauwachtige !! gehele systeem spijkers aan de steenwol, de bubbler in de reactor, het water zeer warm slang en borrelinrichting / reactor gemaakt 40 cm van een klep 1 / 4 aanpassing draaien flow is niet duidelijk .De grote pond Relationship feit stroom kan een humiditée die het rebooten geschaad zijn ..... ik vraag me af of het echt de hitte hield (pounds Relationship intence?) Mijn reactor moeten schamen :. CRAQ water? .A vraag: waarom brengen hete stoom in de reactor zo téhorie zegt: In tegenstelling tot de flut omgekeerd door verschillende t ° creëert het plasma boog, :? begrijp je het ??

Bewerken door modréation, het toevoegen van enkele foto's van de installatie:

a) aankomst van het water in de platte tank, vasthouden aan de ontsnapping, het niveau komt tot ongeveer de helft, voor een zeer snelle stoom, vanaf het begin!
2cv-Doppée-pic386.jpg


b) diervoeders in vereenvoudigde waterpeil constant, gv + recycling van oliedampen

2cv-Doppée-pic385.jpg


c) 1 reactor, systeem van het type "gv", retour van oliedampen, toevoer via constant niveau

2cv-Doppée-pic384.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/12/05, 21:58

Dag
:schok: Of lala u vragen over de zaak, die niet het antwoord was.
Zijn er al plasma?
Het streven van de motor inname zorgt voor een sterke depressie in de reactor, als je streven omgevingslucht van invloed op de ingang van de reactor moet koud zijn, daarom proberen we op te warmen de lucht aangezogen winter omdat anders onmogelijk het water verdampen.
Voor de warmte van je reactor, warmte is goed voor hem, maar hoeft niet te branden uw molen. Als je veel warmte door het geven van meer water moet u de uitvoer van de reactor te koelen.
Ik denk dat te veel warmte is niet goed voor de motor.
Als de motor oververhit raakt op het punt van de stalling ... is niet goed. Er fenomeen van "vapor lock 'in de carburateur. Moet zo worden gekoeld, dat het opnieuw wordt opgestart.
Het is een koellucht heeft op 2CV dat is waarom het serieus kachel, vooral als je de uitlaat zijn geïsoleerde.
Vire uw isolatie zal het beter krijgen ...
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 30/12/05, 22:54

ok, dank u voor uw pitmix snelle reactie !! verwijderde isolatie Morgen ga ik 'rond de bubbler, dat is waarom het heeft de aanslag overflows door entreé! .Het is waar q te houden t ° stabiel over een 2cv wordt niet gewonnen! maar ondanks -10 testen, genoeg te verwarmen !, zal moeten nadenken ... a + :)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/12/05, 23:33

Hallo Denis
Heb je niet ongerust uw reactor niet rood gekleurd, de motor koelt ziet er meer warmte in de uitlaat als de motor gekoeld water (de passage in de cilinderkop absorbeert veel in de vloeistof)
Heb je ons nu niet verteld of je borrelen al, lucht of uitlaatgassen is? Doe je één reactor per cilinder? en een gemeenschappelijke bubbler. Als je in de lucht borrelt, moet je je bubbler in de uitlaat opwarmen. Het is in principe niet nodig om de bubbler te isoleren, hij verhit de uitlaat, zelfs het laat de voorkeur om de bubbler te laten stromen de hitte daarbuiten maakt een soort van regeling
Momenteel test ik een bubbler en het is niet geïsoleerd en denken dat het koude maanden hier (hoewel het aujourd'ui -7 feite is het tamelijk zacht) en de bubbler heaters kunnen we heel pakken te krijgen, maar niet al te lang ..
Je moet voorkomen dat het drinken stoommachine vertraagd
Dit is de reden waarom het niet meer herstart, btw vertraagd tot lage snelheid en als je in de bubbler operatie zult u merken dat de motor ontstekingsfouten alsof de stekker nat wordt, is het ook om deze reden dat degenen die vervuiling maatregelen te maken met een doping motor water vertraagd is detec van onverbrande, (er is geen noodzaak om een ​​sophystiqué meter zeil alleen zijn neus terug uitlaat voornemens misbaksels en het voelt het kwaad verbrande benzine.
het is alsof je de ERG-klep in slow motion zet!
De afvoerleiding tussen koper is warm en 100c 180c bij normaal bedrijf, maar het kan oplopen 220c niet genoeg stoommachine en macht ..
Als u wilt het octrooi up verbeteren van een deflector in de bubbler en als je merkt dat een zeer fijne roestvrijstalen gaas aan de bubbler somet niet te laten de grote druppels zijn zij het die de reactor traversse en resulteren in te grote aantallen in de motor, malgrés warmte circuleert met hoge snelheid in de reactor ...
Voor consomation test niet te meten op spetit paden 15km het de hele principe een koude motor moet reizen een 8km 10 moet opréationel zijn vervalst,
Maakte een reis in één keer en eigenlijk te dwingen de motor in de versnelling van de beste resultaten die ik kreeg de leiding motorvermogen niet te snel loopt (in mijn geval heeft 1800 2000 rpm is een grote motor) Gij hebt voordeel van de mogelijkheid om het te dwingen.
wat er uit de reactor u stuurt onder de carburateur in het inlaatspruitstuk? of in het luchtfilter?
Het duurt al deze gegevens te begrijpen,
Op het eerste gezicht lijkt het erop dat wanneer het motorvermogen je niet genoeg water te trekken en je trekt te langzaam, zal het uitleggen waarom het veel warmer ...

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

2 heeft 6cv water




par denis » 31/12/05, 04:35

hallo andre om u te ontmoeten, er is een linker réaccteur gelegen omdat rechts esc pijp. verdragen om de dynamo, zodat onmiddellijk op de ontsnapping uitlaat elleboog. Ik gesoldeerd een de55 buis totdat de montageflens van de ESC double.pour de reactor. 15 / 21 gelaste buis encoude plein naar de uitgang aan het hoofd van hier geschroefd koperen pijp 14, de stang strekte zich een bar met 14 rénure gedraaid spiraal (een toren / 2cm) de staaf heeft een aantal van 30 + cm zijn wasfles is vierkant 15cm / 15 / 15 Tole van 10 / 10, koord heeft de arc onder de bodem gelast aan de 55 buis aan de tank en liaison thermique.Le volledig geïsoleerd met steenwol (ook) in het opvangvat van de onderbuis met zaag sleuf + metalen hek, vrijgegeven aan de buitenkant of rug gewapende doorzichtige buis voor het vullen en luchtinlaat ;, boven de uitlaat van het gas door een 15 / 21 kader per (door hem aan de reactor), is er een deflector tegen de bubbler lehautdans (projectie), alle afgesloten door een plexiglas couverle om alles te controleren, maar bijge-! alstublieft...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/12/05, 16:09

Hallo,
dit is een lange 300 mm staaf, de raynure ik ben niet zeker of het een voordeel, ik had een turbulentie in de reactor inlaat Ik verwijderde het en de resultaten zijn hetzelfde,
Normaal gesproken is een staaf van 200mm het geval in het geval van een kleine motor, voor de trekker SPAD plaatst hij een staaf van 100mm, ik denk dat het een minimu is, maar de lengte heeft geen grote invloed.
U bent vergeten om ons te vertellen door u of tussen de uitgang van de reactor in de motor als de collector hoe heb je je probleem op te lossen vertraagd, indien het luchtfilter ontbreekt zuigen
hoewel de motor vrij voorgespannen, moet het een afzuiging bij dit acceptabel zijn.
Hoe ziet u uw bubbler verwarmen?

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

2cv6 Doppe




par denis » 22/01/06, 09:49

Hallo André, Ik zag net je message.Pour aankomst geet aanvankelijk was tussen het filter en de carburateur (buis gebogen caoutchou) volgde de try die niet overtuigend waren, omdat het water was warm pond Relatie (dank u voor uw advies) had ik een kan vrezen voor de motor! .Nu, de tank een kan-type 5 kg, op échapement pijp, die nog steeds wordt geïsoleerd door steenwol, laatste proberen gisteren: een sonde t ° ext termo.digital een indiquai me 45 ° .Het is een gebrek aan warmte (moeilijk te regelen) .En de Geet arriveert bij de ingang van het luchtfilter met het uiteinde van de koperen buis 14 waarvan wordt afgefakkeld voor een venturi-effect, was ik bang om had deponeringen bij de staaf die kan getrild, of andere résidut férreu of cuivreu hebben :? Ik heb ook beteugeld ging de lucht omdat het niveau moeilijk te borrelen decendre was (doorzichtige buis heeft de luchtinlaat bubbler) .De 2à3cm niveau boven, in plaats van 7cm die worden gebruikt door u, maar streven is moeilijk te controleren, omdat ik geen toerenteller om te controleren of je voor dat de lucht goed gaat een donné.Il faurait regime als een filter om een ​​variabele klemmende gebied volgende depressie kunt invoeren zijn een klep met een klein weer uit; je al hebt geprobeerd een systeem van? sorry als ik miste een van je probeert. denis a +
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 22/01/06, 19:23

Hallo Denis
Als je wilt doen zoals ik om te testen voordat je met de auto gaat rijden. Start de motor zodat de reactor opwarmt.
Maak uw luchtfilter slang los en sluit deze aan op de slang van een natte stofzuiger. Schakel uw stofzuiger in en raak de buis met de hand aan. Je voelt de hitte van de stoom uit de reactor komen. Als je, wanneer je het opnieuw verbindt met je filter, de temperatuur niet stijgt, terwijl je sneller accelereert, is het dat het niet streeft.
Persoonlijk Ik testte de stoom die uit de reactor net boven de gashendel carburateur. Ca na niets. Ik denk dat een depressie is niet sterk genoeg. Naast de stoom condenseert op de muren van de carburateur en het maakt waterdruppels. In vertraagt ​​is de motor verkeerd vanwege het. Ik heb alle draaide zich om en gaf de komst van gas in het spruitstuk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/01/06, 20:54

denis :pijl:
Hallo,
Ik zie dat je je 2CV pantonises. Ik heb één van de 1964 6 volt in het kader van een dekzeil zijn beurt wachten. Dit is een auto die ik had toen ik een student was daar .... 35 jaar. dan moet ik opnieuw als ik mijn huis gebouwd, was ik van plan om te werken met om geld te besparen ... het was een super auto. Ik moet reffasse de vloer die is roestig, maar ik weet zeker dat ze zal opnieuw opstarten.
Dus ik zal je testen volgen en als het goed is, zal ik heel graag hem een ​​beetje "pantone" geven.
Good luck ..... voor nu heb ik geen tijd om te zorgen voor het. We zullen zien in het voorjaar. :D
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 23/01/06, 02:20

jean63 :pijl:


Ik moet reffasse de vloer die is roestig, maar ik weet zeker dat ze zal opnieuw opstarten.

:schok: oulalaaaa! Niet goed ... als roestige vloer -> chassis ook!

En als het chassis stierf ook kader!

En het chassis deuche, tegenwoordig is het moeilijk te vinden, en het is duur!

Dus als je over 2CV gepassioneerd bent, en je wilt je gooien in de restauratie, ik wens je veel succes, maar vooral, kijk goed uw chassis:

van beneden, als je ziet zichtbare roestplekken op brancards in het stuurhuis.

Als je roest ziet, is het gaar, omdat deze frames van binnenuit eten, en als de roest aan de andere kant aankomt, zie je het, maar het is te laat ...

Grote klus in perspectief ...: Cheesy:

Tenslotte, als de pantone je interesseert, zou ik je aanraden om een ​​andere oude auto te kiezen (10 / 15 jaar max), zodat je geen machine volledig hebt gespoeld om je experimenten uit te voeren ...
Kies bij voorkeur een diesel, dit is wat het beste nog met de G-systeem, en vergeet niet dat de ontwikkeling van een alomvattend en operationeel systeem is al in zichzelf vrij eet je je vrije tijd, als je vast met u meer mechanische karwei ...

Hoe dan ook, ik wilde alleen maar zeggen dat, omdat ik weet dat de Deuches, en ik heb geleerd op hun hoede van hun belangrijkste gebreken te zijn: het frame pauzes op de vooras, waardoor overmatige twist op colone richting die niet gearticuleerd ... breaks! en je je zonder richting :schok:

Het overkwam me twee keer, het is eng! Het is nog steeds de tweede schot ik de geschiedenis van de rust in het chassis begrepen. Alstublieft !

Goede experimenten en informatie je er over nadenkt!

A +++: D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 129 gasten