Renault R19 D met pantonemotor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
charendome
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 19/12/05, 15:46
Plaats: quincy (duur)

Renault R19 D met pantonemotor




par charendome » 23/12/05, 22:34

Hallo.
Ik ben nieuw hier en ben sinds kort geïnteresseerd in dit probleem.
Ik heb overwogen om zo'n systeem op mijn r19-diesel te monteren en ben momenteel de locatie van de verschillende elementen en hun grootte aan het bekijken. (in feite ben ik momenteel bezig met reparaties !!!)
Ik ben een leraar werktuigbouwkunde en ben van plan om sommige onderdelen op mijn middelbare school door de studenten te laten maken.
wat betreft de buleur, ik zou graag willen weten of iemand me de capaciteit van dit soort voertuig kan vertellen (de plaats hangt af van de capaciteit), ik zou ook graag willen weten hoeveel er nodig is om voor de watertank te zorgen ( nogmaals, afhankelijk van de capaciteit hangt de locatie ervan af)

bedankt allemaal, en moed, we zullen ze hebben!!!!

ps ik kom uit het bourges gebied
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 24/12/05, 01:48

Hallo,
Helaas kan ik je nog niet helpen, maar ook ik ga mijn R19D pantonen....Ik wacht op info. Op dit moment heb ik het advies gekregen om het met een venturi te monteren. Ik probeer u op de hoogte te houden van mijn nieuwe informatie.
A+
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/12/05, 09:56

Hallo, hier is een gelukkige kerel die andere mensen onaangename dingen laat doen. : Lol:
Voor de capaciteit van de bubbler hoeft deze niet veel water te bevatten, mits het niveau wordt geregeld door een vlotter. Het belangrijkste is om een ​​watertemperatuur van rond de 80°C constant te kunnen houden. Naar mijn mening is de bubbler maximaal niet groter dan een schoenendoos. Houd er voor de secundaire waterreserve rekening mee dat het verbruik volgens de verschillende samenstellingen varieert van een glas water tot 1 liter water voor 100 km. Een reserve van 5l volstaat. Ruitensproeierreservoir of expansievat.
Zoek op de verschillende posts en maak je eigen saus. Momenteel gebruik ik een fles cola van 1,5 liter in een venturi voor de diffusie van water (niet noodzakelijkerwijs de beste oplossing als je begint).
Als u goede resultaten behaalt op uw verbruik, zult u het uw studenten dan leren?
Zullen ze de reden zijn waarom ze deze onderdelen maken?
Ik heb een oom, een leraar slotenmaker, hij betrekt zijn studenten regelmatig bij het bouwen van onderdelen voor zijn gebruik.
Ik vind het gaaf, mits het de studenten ten goede komt in het kader van hun studie. A+ veel succes en geef ons wat nieuws.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 24/12/05, 10:25

Verheug u niet te snel.
Voordat u een dergelijk systeem op een auto monteert, moet u de risico's kennen.
Naast de nietigheid van de verzekering bij een ernstig ongeval spreekt de webmaster zelf zelfs van een gevangenisstraf!.. https://www.econologie.com/a-propos-des- ... -1520.html

Voor tractoren geen probleem.
Sommigen beweren dat dit proces alleen geldig is voor oude auto's die een nieuwe maagdelijkheid vinden door de motor te ontkalken.
Hoe zit het met besparingen op een nieuwe auto? Mysterie!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 24/12/05, 12:37

[quote="lau"]Verheug je niet te snel.
Voordat u een dergelijk systeem op een auto monteert, moet u de risico's kennen.
Naast de nietigheid van de verzekering bij een ernstig ongeval spreekt de webmaster zelf zelfs van een gevangenisstraf!.. https://www.econologie.com/a-propos-des- ... -1520.html

Voor tractoren geen probleem.


welkom
Ik begrijp je post niet, ofwel is het verboden geworden om accessoires te monteren (autoradio, anti-vervuilingskit, andere bougie, stoelhoezen, etc.) : Twisted: en het is ook verboden op tractoren (goedgekeurd voertuig dat gebruik maakt van de openbare weg) of accessoires die niet wijzigen: veiligheidsvoorzieningen, prestaties, afmetingen, enz. worden altijd getolereerd en dat is niet langer een probleem op tractoren dan op auto's. : Lol:

als de jury alle jongens die het merk van de band op hun auto hebben veranderd naar metaal sturen (verlies van homologatie dus verbod op de openbare weg + in gebreke blijven van verzekering), zal er tussen de coureur en de professionals een adviesplicht moeten worden opgebouwd om iedereen tegemoet te komen!!!

Ik geloof dat er iets in de grondwet staat dat zelfs overgesubsidieerde boeren gelijkwaardige burgers zijn; Zelfs als ze het recht hebben om te vervuilen en zonder rijbewijs te rijden vanaf 16 jaar, houden hun tractoren zich aan dezelfde regels als andere voertuigen.

Als ik het me goed herinner is vervuilen een misdaad geworden, welke rechter zal een voorbeeldige burger veroordelen die met zijn geld zijn voertuig heeft opgekuist? :D
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 24/12/05, 13:16

Hoi Zak!

Ik ben het eens met wat je zegt, ik wilde alleen de link van Christophe onder de aandacht brengen die afraadt om een ​​niet-goedgekeurd systeem te installeren, dat is alles.
Ik zou ook graag willen dat Christophe tussenbeide komt over dit onderwerp om ons dit standpunt uit te leggen: enerzijds waarschuwt hij ons dat hij op geen enkele manier de installatie op een auto onderschrijft met het risico niet langer verzekerd te zijn en zelfs in de gevangenis te belanden ; en aan de andere kant het pantonegedeelte van zijn forum ziet een keten van autopantonizers. Ik werd zelfs sterk afgeraden door MP.
Het is alsof ik zeg dat rijden met HVB illegaal is en dat ik bijvoorbeeld de webmaster ben van de site "roll my flower"..
Ik begrijp dat we ten opzichte van de wet een duidelijk standpunt moeten innemen zoals Christophe wist hoe dat moest, maar de boodschap die ik dacht te begrijpen (correct me if i'm wrong) is: experimenteer maar rijd er niet mee. , wat verre van het geval is op de forum econologie in de pantone-sectie..
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 24/12/05, 17:04

Om geen probleem te hebben met de verzekering, is het absoluut noodzakelijk dat de installatie van niet-goedgekeurde waterdoping volledig op het contract wordt vermeld. Het is aan iedereen om dit met zijn verzekeraar te regelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/12/05, 19:10

U roept de problemen op bij de verzekering. Is het dan nog nodig dat de deskundige vaststelt of de wijziging een ongeval kan hebben veroorzaakt? Bovendien verandert dit systeem het vermogen van de motor of de cilinderinhoud niet. Er steken geen uitstekende delen uit de carrosserie. Ik zie niet helemaal wat het probleem is. Deze opmerkingen werden mij gemeld door een vriend die oude auto's renoveert. Hij is verplicht om aanpassingen aan bepaalde voertuigen aan te brengen. Zolang we niet wijzigen wat betrekking heeft op de grijze kaart van het voertuig, is het niet verboden. De montage van 17" velgen met 245x45 banden op een auto die voorzien is voor 13" in 135x65 is verboden. Het is niet verboden om een ​​R21 stuur in een R5 te monteren. Lang leve de Franse wet :!: En als we daar nog aan toevoegen wat voor de verkoop is toegestaan, maar dat niet op de weg mag worden gebruikt...
Vrolijk kerstfeest voor iedereen
Dernière édition par PITMIX de 25 / 12 / 05, 11: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 24/12/05, 21:48

cool bedankt voor de info!
pitmix ik ben 100% ok met wat je zegt
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/12/05, 11:17

Mijn antwoord zal een beetje laconiek en kort zijn (moeilijk de dag na kerstavond : Wink: ): de huidige artefacten gericht op het aanpassen van uw voertuig ("grote" pot, herprogrammeerchip, bodykit ...) hebben allemaal de neiging om overconsumptie / oververvuiling naar het voertuig te brengen, dus het stoort "niemand" (volg mijn blik) .. integendeel, omdat het de consumptie "verdooft" (in het algemeen...)

In het geval van een systeem G montage daarentegen, we zullen proberen vervuiling en consumptie te beperken.

Als "degenen hierboven" de essort van het systeem willen breken, denk ik dat ze bij het eerste dodelijke ongeval bij de eerste gelegenheid zullen aangrijpen om de bestuurder die een kit heeft gekocht of die zelf zijn voertuig heeft aangepast, zwaar te straffen. Het maakt niet uit of de kit een ongeluk kan veroorzaken of niet (het verandert het motorgedrag en daarom a priori de vermogens-/koppelcurve, dus een meer geldige grijze kaart!). Bovendien, zodra de verzekeringsmaatschappijen een excuus kunnen vinden om niet te betalen, vinden ze het... een niet-goedgekeurde motor/proces is verboden op de weg. Punt!

En dit zal, net als de GPL's die "uit zichzelf exploderen", veel publiciteit krijgen om de verspreiding van het proces af te schrikken of op zijn minst te beperken. Vroeg of laat zal dit gebeuren, ik weet het zeker...

Tot slot zal ik mijn mening over de kwestie herformuleren:

Enig advies hierover forum of op de site worden gegeven door de gebruiker die deze wettelijke risico's kent... maar het is duidelijk dat de wijzigingen ten zeerste worden aanbevolen op experimentele basis en op risico en risico van de gebruiker. (Zo'n positie maakt het gewoon mogelijk om de econologie te beschermen in het geval van een juridische aanval, dat hoop ik tenminste...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten