Pantone 100% project op 6-cilinders online

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
marc426
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/03/05, 20:46

Pantone 100% project op 6-cilinders online




par marc426 » 20/12/05, 23:55

Goedenavond allemaal, ik kom advies vragen voor mijn project, namelijk het pantoniseren van mijn ontwijkendart die is uitgerust met een 6 in lijn (kortweg slant6). Oorspronkelijk dacht ik erover om plantaardige olie te gebruiken als voeding, waarbij ik zou profiteren van het "raffinage"-effect van de Pantone-reactor, maar het verdampen van de olie lijkt ingewikkeld. Ik val dan ook terug op het idee om deze motor aan te drijven met twee motorbussen (dus veel lager verbruik) voorzien van benzine.

Omdat ik zes cilinders heb, overweeg ik om twee inlaatspruitstukken (en twee uitlaatspruitstukken) te maken, elk gevoed door een motorfietscarburateur.

De vraag die ik mezelf stel is: gaat het beginnen!?
Nou ja, je moet ergens beginnen!... Met andere woorden: zal er brandstof en oxidatiemiddel de reactor verlaten of heb ik ergens luchtinlaat nodig? Motorcarbussen die normaal hun werk doen, ik zou theoretisch een homogeen en "klaar om te verbranden" lucht-brandstofmengsel moeten hebben, maar wat is dat in de praktijk?
Als iemand dit al heeft geprobeerd, zou het geweldig zijn als je me zou kunnen helpen.

Wat betreft het maken van mijn inlaatspruitstuk: moet ik een bepaald kamervolume hebben (plenum in het Engels, maar ik kan het niet vertalen) of moet ik een drie-in-één beest maken dat rechtstreeks op de reactoruitlaat wordt aangesloten? Als ik een bepaald volume moet hebben, wat heeft dat dan voor zin? - hoe bereken je het?

Bedankt allemaal voor jullie hulp!
@weldra

Marc
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 21/12/05, 09:50

Hoi!!! Maar vergis ik mij niet in Marc? Is hij mijn favoriete collega?? Hoe gaat het met jou? Goed ?? :D :D
0 x
marc426
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/03/05, 20:46




par marc426 » 21/12/05, 10:29

Hoi! Ruliaans! Mijn favoriete paar! Nou, het werkt en jij? Wat is er nieuw?
Heeft de geheime dienst je eindelijk ingehuurd? : Lol: : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 21/12/05, 11:27

marc426 schreef:Wat is er nieuw? Heeft de geheime dienst je eindelijk ingehuurd?
Is dat het dan? Ik had een vermoeden...
Ook al is het nog steeds werk...
0 x
marc426
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/03/05, 20:46




par marc426 » 21/12/05, 12:49

Laatste kleine idee: mogelijk een herstelpompsysteem dat direct in het inlaatspruitstuk na de reactor stroomt om een ​​mogelijk gat in de versnelling te compenseren.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/12/05, 15:16

Dag
De Doge Dart, (170 kubieke inch) Chrysler-familie, ik weet dat hij zeldzaam begint te worden op de weg, gietijzeren cilinderkop, grote centrale carburateur.
Ik had lang geleden een Chrysler CORDOBA V8 360 kubieke inch
(ongeveer 6.6 liter) Chryslers hebben de reputatie behoorlijk wat te verbruiken, ik reed 22 liter per 100 km.
Je moet het origineel houden om door de tentoonstellingen te lopen
van auto's.

Andre
0 x
marc426
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/03/05, 20:46




par marc426 » 21/12/05, 15:50

Hallo Andreas! Het is tegenwoordig zelfs vrij zeldzaam, maar ik wil in deze auto rijden! Het is ook geen pareltje om onder glas te zetten, de motor is maar een 6-in-lijn en dan is het gewoon een Dart!...
Hoe dan ook, ik was van plan om zulke speciale verzamelaars te maken, alles kan worden verwijderd en weer in elkaar worden gezet zoals oorspronkelijk, voor het geval dat...
Dus hier is mijn situatie. Als je opmerkingen hebt over mijn bewerkingsidee, aarzel dan niet.

Marc
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 21/12/05, 15:55

gegyx schreef:
marc426 schreef:Wat is er nieuw? Heeft de geheime dienst je eindelijk ingehuurd?
Is dat het dan? Ik had een vermoeden...
Ook al is het nog steeds werk...


Sj!! Zeg het niet, ik ben hier incognito!! 8) : Lol: : Lol:

Anders moet ik toegeven dat ik niet veel van je vraag begreep, mijn kleine Marc. Op de Deuche was het makkelijker!! : Lol:
0 x
marc426
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/03/05, 20:46




par marc426 » 22/12/05, 12:35

Op de Deuche was het makkelijker!!

Zodra we oog in oog komen te staan ​​met de realiteit, ja! : Lol: In het begin hadden we veel mooie projecten! : Lol:

Hoe dan ook, ik zie dat mijn bericht niet veel belangstelling genereert!
Aarzel niet, alle opmerkingen of suggesties zijn welkom!

Marc
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 22/12/05, 14:02

Het punt is dat ik je probleem met het brandstof/oxidant-gedoe niet begrijp.

Ik stel me voor dat de opstart gebeurt op de klassieke voeding en dat we overschakelen naar Pantone als het warm is. Is dat dat of heb ik het echt begrepen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten