Gillier pantone tri-reactorplan met GV voor benzine-polo

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland

Gillier pantone tri-reactorplan met GV voor benzine-polo




par Pascalou » 28/01/14, 21:12

Hier is mijn toekomstige constructie, ik wilde het met u delen en om uw kritiek vragen.
De diameter van de uitlaatpijp blijft behouden of is iets groter
De ruimte tussen staaf en reactorbuis van 0.5 mm
de lengte van de reactor van 30 cm
de lengte van de staven van 22 cm
de GV is regelbaar in stoomstroom (in hoogte verstelbaar)
Het uitwisselingsoppervlak van de SG is twee keer zo groot als bij koperen SG's (roestvrij staal is minder geleidend!)
wat denk je?
Beeld
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!
https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Gillier pantone tri-reactor plan met GV voor esse poloshirt




par Flytox » 28/01/14, 23:18

Hallo Pascalou, vol ideeën 8)

Pascalou schreef:De ruimte tussen staaf en reactorbuis van 0.5 mm

De mini is "meestal" 0.8 mm als je maar 1 reactor hebt, maar met 3 chai niet wat geeft het? Het risico is dat het relatief snel verstopt raakt met afzettingen en andere afzettingen enz... De drukval is ook veel groter...... te zien.:P

de lengte van de staven van 22 cm

het is ongeveer gemiddeld ... een beetje lang met zo'n lage speling (0.5 mm) ??

de GV is regelbaar in stoomstroom (in hoogte verstelbaar)

AMHA, het float level systeem is een slecht "goed idee", wat niet werkt, opent en sluit wanneer het wil door druk en tegendruk in de diverse leidingen, ontluchters / balanceren. Kortom, met dit systeem zult u nooit het niveau in uw GVI kunnen regelen. Ik heb er 3 gemaakt, veel tijd aan besteed, mods en het werkte nooit goed.

Het uitwisselingsoppervlak van de SG is twee keer zo groot als bij koperen SG's (roestvrij staal is minder geleidend!)

Heb je de Camel1-formule gebruikt om de GVI te bepalen?

De optimale uitlaattemperatuur van de bubbler of GVI etc... is niet 90° (op je schema) maar zeker lager (tussen de 70 en 85°?). Volgens verschillende getuigenissen wanneer je aankomt rond 90° en + stopt "de reactor" met werken. De reactor of zoiets, maar er is geen brandstofbesparing meer.

De oude carburateur als constant niveau is het typische voorbeeld van wat niet werkt. Met het water dat als elektrolyt dient, wordt een batterij gemaakt tussen de zamak en het messing. Er ontstaat zware corrosie en alles verstopt zich (met name de naaldklep) in een paar dagen met een drijvend witachtig slib.

Aansluiting op een venturi na het luchtfilter, als je een carb hebt, is het beter om achter de carb aan te sluiten om de rijkdom niet te beïnvloeden... in de verkeerde richting.

"Stoomstroom oververhit", dit woord is niet geschikt, ik zal het waarom op de andere post van de Pantone-synthese plaatsen (nog niet klaar met de wijzigingen.. : Mrgreen: )
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 29/01/14, 06:09

Heel erg bedankt voor deze bewerkingen!
Ik ga naar 0.8 mm staaf / buis. (het is waar dat het verstopt kan raken met zo weinig speling)
Maar wat voor soort GV wordt dan aanbevolen dat werkt en betrouwbaar is in de loop van de tijd en reageert op motorbelasting?

En de uitlaatdoorgang, moeten we die liever iets verkleinen, als de oorsprong laten of iets groter maken? (is de snelheid van de uitlaat belangrijk? Ik weet dat het constant verandert, maar zou het eerder erg snel moeten zijn? , als er een storm is, theoretisch ja)
Ik berekende 18 m per seconde uitlaatstroom in de voorraadbuis met 2500 tpm en 36 m / s bij 5000 tpm. Dat wil zeggen gemiddeld 20 m/seconde. We racen nooit :)

Ik wilde drie reactoren in de hoop het water beter te ioniseren en zoveel mogelijk te oververhitten.
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 29/01/14, 08:14

pascalou hallo
Ik wilde drie reactoren in de hoop het water beter te ioniseren en zoveel mogelijk te oververhitten.

Ik denk dat het vermenigvuldigen van de reactoren vooral dient om de hoeveelheid water en lucht die er doorheen gaat te maximaliseren; Gillier had er 7 op zijn tractor 22 gezet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/01/14, 09:01

welkom
Op benzine hoef je de reactor niet in de uitlaat te steken, zo maak je je leven makkelijker en vermijd je de beperking van de uitlaat.
Hoe wil je inslikken wat er door de motor uit de reactor komt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 29/01/14, 15:32

Hallo pitmix, ik zeg bouw een goede venturi of plaats mijn dampaanvoer heel dicht bij de versnellingsklep om te profiteren van de maximale zuigkracht. Ik wil deze aanzuiging sowieso controleren met een slang in het water, en dan kijken hoe ver hij stijgt.

Flytox: mijn Gv is gebaseerd op het allereerste model van GV (van Didier geloof ik op de quote van Quanthomme) maar met 170% meer oppervlak omdat het in roestvrij staal is, het is minder geleidend (1.4L benzinemotor, mijn GV zal 155cm2 roestvrij staal uitwisselingsoppervlak maken) Maar ik heb een marge om dit uitwisselingsoppervlak aan te passen met het waterniveau erin. En dan koper in de leiding stoppen, maakt me bang, het is goed voor testen, niet voor hoge betrouwbaarheid, daarom wil ik mijn Gv buiten.
Bovendien zal mijn tank op constant niveau elektrisch worden "geïsoleerd" en ook van overmatige trillingen door een sylicone-slang die de slang naar de GV brengt (deze slang blijft natuurlijk op ongeveer 6 cm van de uitlaat om te voorkomen dat hij smelt). Als ik zie dat hij te veel trilt, zou ik mijn tank op de carrosserie kunnen bevestigen en meer op de motor (daar trilt hij minder).
In mijn Gv zal er geen sussion of depressie zijn, aangezien mijn luchtinlaat na de productie van stoom is.
Voor water neem ik gefilterd regenwater met een koffiefilter.
Ik zou het anders willen doen, maar wat? Als je iets beters te bieden hebt, neem ik het aan.
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/01/14, 20:49

Pascalou schreef:Maar wat voor soort GV wordt dan aanbevolen dat werkt en betrouwbaar is in de loop van de tijd en reageert op motorbelasting?

Je GVI is prima, verticaal is ook goed voor de werkstabiliteit, alleen de watertoevoer moet verbeterd worden. Het hoeft niet heel scherp te zijn op de stroming. Er zijn veel verschillende systemen mogelijk, maar het leuke is dat je tijdens het rijden de waterstroom kunt veranderen. Van mijn kant gebruik ik een waspomp in een onafhankelijke watertank, die ik ondervoed (van 6 tot 9 V) met een gesloten circuit waarbij de overloop terugkeert naar de tank. De werking is zeer stabiel/reproduceerbaar maar het kan beter en eenvoudiger. : Mrgreen:

En de uitlaatdoorgang, moeten we die liever iets verkleinen, als de oorsprong laten of iets groter maken?

Pollepel, belemmer niet meer dan 30% van de oorspronkelijke doorgang, dat is ongeveer wat je tekende, nietwaar? Het vergroten van de diameter kan in sommige gevallen gunstig zijn voor high-end vermogen, maar het kan tegelijkertijd heel goed nadelig zijn voor low-end koppel .... AMHA probeert het niet. : Mrgreen:

(is de snelheid van de uitlaat belangrijk? Ik weet dat het constant verandert, maar zou het eerder erg snel moeten zijn? , als er een storm is, theoretisch ja)
Ik berekende 18 m per seconde uitlaatstroom in de voorraadbuis met 2500 tpm en 36 m / s bij 5000 tpm. Dat wil zeggen gemiddeld 20 m/seconde. We racen nooit :)

De obstakels (reactor) vertragen en beperken de paarden bij hoge snelheden, daarbuiten kan het "transparant" zijn of nog beter voor het geluid. (enigszins per geval).

Ik wilde drie reactoren hopen ioniseren beter het water, en de oververhitting tot het maximum.


Drie reactoren is zeker interessant om te proberen, aan de andere kant, als het je eerste montage is, begin je niet met de gemakkelijkste...

.....Er.....ioniserende waterdamp wordt noodzakelijkerwijs verkregen met waterdruppels of vloeistoffen in de damp, en oververhitting doet de waterdruppels verdwijnen.... : Mrgreen:

https://www.econologie.info/share/partag ... ekTPYr.pdf

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/01/14, 21:10

Op mijn super5, als ik het me goed herinner, had ik 250°C bij de uitlaat van de reactor toen ik onder de directe carb in het inlaatspruitstuk injecteerde. Er was -0.4 bar diepgang. Het was te gewelddadig. Na injectie via de ontluchtingsbuizen was de stoom zichtbaar aan de reactoruitlaat waardoor de temperatuur lager was.
Dernière édition par PITMIX de 29 / 01 / 14, 21: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 29/01/14, 21:17

Bedankt voor al deze informatie! dat is geweldig!
Aan de andere kant heb ik iets gemist, omdat de meeste temperaturen van de dampen na de reactor boven de 100°C zijn, dus noodzakelijkerwijs oververhitte stoom, als de oververhitte stoom echt niet kan worden geïoniseerd, dan is er geen ionisatie.

ik heb uitleg nodig

Of er is geen ionisatie, alleen een reactie van de damp met de brandstof waardoor waterstof ontstaat.
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/01/14, 22:22

Pascalou schreef:Bedankt voor al deze informatie! dat is geweldig!
Aan de andere kant heb ik iets gemist, omdat de meeste temperaturen van de dampen na de reactor boven de 100°C zijn, dus noodzakelijkerwijs oververhitte stoom, als de oververhitte stoom echt niet kan worden geïoniseerd, dan is er geen ionisatie.

ik heb uitleg nodig


Het is moeilijk om te weten wat er in het systeem gebeurt voor, tijdens en na de reactor. Bij de reactoringang mag het zeker niet te heet zijn. Als er geen (of niet genoeg) druppels meer zijn, valt er niets meer te elektrificeren. (als elektrificatie het belangrijkste interessante fenomeen van de reactor is : Mrgreen: )

Aan de uitgang van de reactor is af te lezen temperaturen ruim boven de 100°C zonder dat het droge stoom is (het is gewoon
een gemiddelde van wat er over de sonde gaat (stoom > 100° + waterdruppels van ongeveer 95°). De gassen die uit de reactor ontsnappen, bewegen erg snel en het duurt even voordat de druppeltjes verdampen (helemaal niet ogenblikkelijk). Er is dus alle reden om aan te nemen dat een deel van de druppeltjes tijdens de explosie ver buiten de reactor, het inlaatspruitstuk, de klep en niet ver van het TDC met de gasstroom is meegevoerd. (de reistijd is enkele milliseconden).

Vergeet niet dat tijdens de reis, eenmaal uit de reactor, er een mengsel van stoom met koude lucht in het inlaatspruitstuk zit. Druppels kunnen langer "overleven".
Voor de uitleg...even een beetje lang......: Mrgreen: ga naar deze bijzonder leerzame link, die uitleg geeft over de verbranding van zware stookolie met water, hoe de druppels verdampen, hun "levensduur" in een vlam enz...:

http://pastel.archives-ouvertes.fr/pastel-00005429/en/

download dan de pdf: ThisDTarlet.pdf(10.3 MB)
Het bestand is te groot om naar Econo te uploaden : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten