Installeer Pantone op een benzine Renault18 8 paarden

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
brahimour
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 23/01/14, 17:31

Installeer Pantone op een benzine Renault18 8 paarden




par brahimour » 23/01/14, 18:59

Hallo allemaal, voor mijn eerste onderwerp hierin forum, Ik stel al ongeveer 6 maanden vragen waar ik last van heb
Ik heb een Renault 18-benzinemotor met 8 pk die veel benzine verbruikt, wat van invloed is op mijn budget, omdat ik elke dag moet rijden...
Tijdens het surfen op internet zag ik onderwerpen die spraken over de Kit of retrokit of de Pantone bubbler en er wordt gezegd dat het effectief is in het brandstofverbruik en ook in de bescherming van de natuur...
1- is het mogelijk om het echt op mijn benzine R18 te installeren??
2- zal dit mijn verbruik tot 45 of 50% verminderen??
3- beschermt het de natuur??
4- Zo ja, hoe kan ik het op mijn R18 installeren?
5- Kunt u alstublieft uw oplossing onder woorden brengen door verklarende foto's toe te voegen?
6- Hoeveel kost het mij?

Tot slot bedankt dat je me hebt geholpen
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Installeer Pantone op een Renault 18 benzine 8 pk




par Flytox » 23/01/14, 23:34

Hallo brahimour, welkom

brahimor schreef:Hallo allemaal, voor mijn eerste onderwerp hierin forum, Ik stel al ongeveer 6 maanden vragen waar ik last van heb
Ik heb een Renault 18-benzinemotor met 8 pk die veel benzine verbruikt, wat van invloed is op mijn budget, omdat ik elke dag moet rijden...
Tijdens het surfen op internet zag ik onderwerpen die spraken over de Kit of retrokit of de Pantone bubbler en er wordt gezegd dat het effectief is in het brandstofverbruik en ook in de bescherming van de natuur...
1- is het mogelijk om het echt op mijn benzine R18 te installeren??


Ik heb nog niemand gezien die op geloofwaardige wijze goede resultaten documenteerde met deze kits die "klaar om te installeren" op het net werden verkocht. Het is altijd mogelijk om een ​​bouwpakket of een zelfgebouwd samenstel te installeren, maar je moet er wel de nodige tijd aan besteden, er wat geld in steken en een minimum aan kennis hebben van mechanica, lassen, enz.

Het is veel moeilijker/willekeuriger om resultaten te krijgen op een benzinemotor dan op een diesel. Voor de vervuiling van oude dieselmotoren is het een duidelijke verbetering ten opzichte van de oorsprong maar van daaruit de natuur "beschermen"...: Mrgreen: De motor die het minst vervuilt, wordt gestopt! : Mrgreen:

2- zal dit mijn verbruik tot 45 of 50% verminderen??

Verreweg de meest ervaren man op dit gebied forum en wiens resultaten het meest geloofwaardig/gedocumenteerd zijn, is Andre en hij claimt "slechts" op zijn best ongeveer 32%.

3- beschermt het de natuur??

Als het niet werkt op een benzine, kan het slechter zijn dan origineel (missfire / onverbrand). In feite zijn er zeer weinig geloofwaardige en gedocumenteerde becommentarieerde resultaten over benzinemotoren op het niveau van de doorgang naar de vervuilingsbank. Bij een diesel veronderstel ik dat er "altijd" verbetering is in de verbranding (vermindering van CO, NOx, deeltjes), zelfs als de montage niet helemaal perfect is.

4- Zo ja, hoe kan ik het op mijn R18 installeren?

Als iemand in de zaal ooit een Gillier Pantone op een R18 op benzine heeft gemonteerd, steek dan zijn hand op!.....99 van de 100...niemand antwoordt...en je moet zelf de oplossingen bedenken.. ..:| : Mrgreen: Uiteraard adviseren wij u graag als u aan deze constructie begint.

5- Kunt u alstublieft uw oplossing onder woorden brengen door verklarende foto's toe te voegen?

Kijk naar de post van Pitmix over zijn R5-benzine enz..., dat is veel beter dan een lange toespraak.

6- Hoeveel kost het mij?

Eén arm voor een uitrusting : Mrgreen: , anders hangt het af van uw vermogen om verschillende soorten schroot, messing en andere leidingen te recyclen...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/01/14, 09:17

De motor van de R18 is onverwoestbaar, maar is het een goed idee... :?

Naar de technische argumenten van Flytox (die ik deel), voeg ik eraan toe dat je met de slijpmachine moet spelen om de originele delen van de uitlaat en het lasstation uit te snijden om het systeem te integreren.
Naarmate ze ouder worden, zijn deze onderdelen geoxideerd en zullen ze zeer waarschijnlijk breken tijdens demontage of tijdens modificatie.
Ik verzamel de te modificeren onderdelen meestal op een autokerkhof, pas ze stilletjes aan in de werkplaats (zorg ervoor dat ze na montage op hun plaats passeren) en probeer vervolgens de vervanging uit te voeren door de originele montage te vervangen door het gewijzigde onderdeel.

Dit voorkomt dat een voertuig dat gedurende lange tijd dagelijks wordt gebruikt, stil komt te liggen.
Gezien de moeilijkheid om R18-onderdelen in Frankrijk te vinden, zou ik zeggen "laat de zaak vallen". :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/01/14, 11:50

Citro schreef:De motor van de R18 is onverwoestbaar, maar is het een goed idee... :?
...
Gezien de moeilijkheid om R18-onderdelen in Frankrijk te vinden, zou ik zeggen "laat de zaak vallen". :?

+1 Trouwens, in de omgeving zie je er echt zelden een in omloop... Hoewel deze motor mogelijk voorkomt op andere, recentere Renault-modellen die meer "vindbaar" zijn voor schroot.

In wezen wordt een Pantone niet op voorhand gewonnen, maar er zijn ook andere "complementaire" manieren om het verbruik te beperken.
Ten eerste, is de motor in goede staat?
Heeft hij elektronische ontsteking?
Is er ruimte om een ​​VSLA stroomafwaarts van de carb te installeren (indien carb-model)?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 24/01/14, 14:43

Zorg voor een goede carburateurafstelling, controleer alle luchtinlaten, vervang alle filters, pomp je banden goed op, doe er kwaliteitsbenzine in en rij heel proactief, gebruik de vrijloop, je zou je verbruik heel sterk moeten zien dalen.

Zoals onze vrienden al hebben opgemerkt, zult u zeker problemen met reserveonderdelen krijgen. Persoonlijk gezien de betrouwbaarheid en het gewicht van de auto, beide redelijk goed in vergelijking met moderne dingen, zou ik eerst al het andere optimaliseren.
0 x
brahimour
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 23/01/14, 17:31




par brahimour » 24/01/14, 19:00

welkom
Ik dank jullie allemaal Yannko, Flytox, Citro, jullie hebben me veel relevante informatie gegeven
Ik breng u onder de aandacht dat ik in Marokko ben, waar alle soorten reserveonderdelen voor Renaults, hetzij R18 of andere, zijn, evenals las- en snijdiensten overal /
In wezen wordt een Pantone niet op voorhand gewonnen, maar er zijn ook andere "complementaire" manieren om het verbruik te beperken.
Ten eerste, is de motor in goede staat?
Heeft hij elektronische ontsteking?
Is er ruimte om een ​​VSLA stroomafwaarts van de carb te installeren (indien carb-model)?

ja meneer Citro de motor is in zeer goede staat!
de laatste vraag wordt niet begrepen
Kijk naar de post van Pitmix over zijn R5-benzine enz..., dat is veel beter dan een lange toespraak.

M Flytox bedankt voor het geven van de link van Pitmix
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/01/14, 23:18

welkom
Ik heb alle informatie die je wilt, maar verwacht vooral geen wonderen. Het kost tijd en inzicht. Op mijn R5 pompte hij oorspronkelijk 10 liter per 100 km, ik kreeg 7,5 liter per 100 km, maar met waterdoping, handgeschakelde 5-versnellingsbak en carburateuraanpassing.
Ik had een dubbelloops carburateur. Wat is van jou?
0 x
brahimour
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 23/01/14, 17:31




par brahimour » 25/01/14, 00:58

hallo PITMIX en bedankt voor het beantwoorden van mij
mijn auto heeft een Peugeot 205 carburateur
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/14, 09:28

Dit is niet het antwoord dat ik had verwacht, heb je meer informatie?
Wat is het verbruik van de auto. Hoe gebruik je het?
Samenvattend op mijn R5 blokkeerde ik de vlinder van het tweede lichaam in de gesloten positie door een kleine staaf te ontmantelen en de sproeiers te vervangen door kleinere. Er moet op worden gelet dat de carburatie goed blijft. Toen installeerde ik de reactor die via de ontluchtingsbuis naar het luchtfilter leidde. Ik ben op zoek naar foto's van die tijd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/14, 10:40

Mijn post van die tijd op de R5 heeft bijna geen afbeeldingen en video's omdat ik niet op econologie had gehost.

https://www.econologie.com/forums/renault-su ... t1110.html

Hier vond ik een korte video waarin we de stoom uit de ontluchter zien komen en door de carb worden aangezogen.
Deze oliedamp ging eerst door de reactor en werd verrijkt met lucht en water alvorens terug te keren naar de inlaat.
https://www.econologie.info/share/partag ... JUXZ7u.wmv

Hier is de beste foto die ik heb van de uitlaat met de reactorbuis.
Ik had het gesoldeerd met een fakkel en een zilveren staaf.
Het beste is booglassen.
Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten