vraag C.Martz

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 26/03/03, 11:56

Hier zou ik een korte vraag willen stellen aan C. Martz alias econology als ik het goed begrepen heb.
(Kan ik informeel naar je verwijzen?)

Ik zou graag willen weten of u professioneel betrokken bent bij de ontwikkeling van GEET-technologie in Frankrijk.
Zo ja, zullen we op een dag kunnen profiteren van deze technologie in op de markt gebrachte producten?

Deze vraag is misschien een beetje persoonlijk, dus ik neem het je niet kwalijk als je geen antwoord wilt geven. ;)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/03/03, 00:36

hallo, ja dat ben ik :P

Ik zou het systeem natuurlijk graag op een professionele manier willen ontwikkelen (vooral omdat ik nog steeds geen baan heb... lang leve de crisis voor jonge afgestudeerden!) goed op dit moment kan ik alleen maar zeggen dat het mij lijkt dat we met de systemen zo geavanceerd zijn als pantone in de VS
van doping met water die het grote voordeel hebben dat ze efficiënt en eenvoudig zijn (in tegenstelling tot de originele montage).
Het probleem komt voort uit het feit dat de resultaten niet constant en systematisch lijken, dwz dat het systeem middelen voor onderzoek en studie en vaardigheden vereist die alleen fabrikanten hebben.
Alleen lijkt het erop dat het niet in "hun belang" is dat dergelijke technologie het daglicht ziet. Ik kan misschien het antwoord vinden dat ik van Renault heb gekregen om het u te bewijzen ... het was nogal betreurenswaardig in termen van gedrag ... maar alleen zij zouden de macht hebben om dingen snel te laten gebeuren ... . In het andere geval zal het nog even duren voordat er een product op de markt komt dat geavanceerder is dan doe-het-zelf... maar maak je geen zorgen... het vordert (maar langzaam)

Ik denk dat ProfMeca mijn mening zal delen.. Ik laat hem verder discussiëren...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/03/03, 11:06

dank je leraar :D

Ik denk dat je de situatie goed hebt samengevat, maar ik had graag gezien dat je wat meer aandrong op het huidige "beleid (van incompetentie?)" van de fabrikanten (je kent de verwarming en het plotselinge remmen...). .. gewoon om leden te vertellen hoe bouwers denken...
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 27/03/03, 11:21

Beiden bedankt voor jullie antwoorden.
Anders is de belangrijkste kritiek die wordt gemaakt over pantone-technologie en die ik in verschillende heb kunnen identificeren forums en nieuwsgroepen is dat velen niet geloven in de theorie van het 'kraken' van water in een gas dat overtollige brandstof zou opleveren.
Ze zeggen dat het principe van de GEET hetzelfde is als dat van de gasmotor en dat dit voldoende is om de prestatieverbetering te verklaren die wordt waargenomen door een volledigere verbranding van de brandstof met bovendien minder vervuilende emissies. In ruil voor deze betere prestaties zou de motor (onmiddellijk) minder krachtig zijn en dit zou het gebrek aan enthousiasme van fabrikanten voor dit systeem rechtvaardigen.

Wat denk jij?

Ik specificeer dat ik geen ingenieur ben en dat mijn kennis van de natuurkunde op dit gebied erg oppervlakkig is, bedankt voor het niet geven van al te technische antwoorden. : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/03/03, 13:15

Je hebt gedeeltelijk gelijk, de belangrijkste kritiek die ik op het systeem zou willen uiten, is dat, zoals gezegd, iedereen gelooft dat ze kunnen rijden met 80% water, WAT ONWAAR IS EN ARCHI ONWAAR!!
Mensen teleurstellen is erger dan niets doen... en Pantone heeft veel mensen teleurgesteld (misschien niet bekwaam of moedig genoeg) door dingen te zeggen die onjuist zijn terwijl hun uitvinding op bepaalde punten zeer geldig is.
De pantone is GEEN waterMOTOR, maar het is een uitstekende overgang. Inderdaad; het is al lang bewezen (Tweede Wereldoorlog) dat water dat onder bepaalde omstandigheden wordt geïnjecteerd, de verbranding in een motor kan verbeteren: dwz het vermogen verhogen of het brandstofverbruik verlagen, afhankelijk van wat u zoekt.
Wat betreft kraken: omdat ik het H2-gehalte aan de uitlaat van de reactor heb gemeten, BEVESTIG IK dat het watermolecuul NIET GEBARST wordt tot zuivere waterstof... maar ik zeg niet dat het H20 blijft. Wat zeker is, is dat volgens de getuigenissen van veel boeren de winst zeer aanzienlijk is en veel groter dan die van verbranding in de gasfase (wat niet eens wordt uitgevoerd op de dieseleenheid omdat het originele voedingscircuit behouden blijft)

Ik raad je aan om het artikel waterinjectie in warmtemotoren op de site te lezen.

Ik denk dat de industriëlen om verschillende redenen niet geïnteresseerd zijn:
- geen enkele fabrikant heeft ooit een patent gebruikt BUITEN zijn R&D-bureau, althans geen patent van een onafhankelijke uitvinder (Lees het HERAIL-artikel om uzelf hiervan te overtuigen)... om nog maar te zwijgen van de vaak onaanvaardbare voorwaarden die door de uitvinder zelf worden gegeven! (het is jammer .... de meeste zijn echte muilezelkoppen !! maar dat is een andere discussie)
- de markten voor de huidige producties zijn momenteel enorm: de ontwikkeling van een dergelijk systeem zou bijvoorbeeld de hele markt voor katalysatoren overbodig maken
- de eenvoud van het systeem brengt de fabrikanten in de war: hoeveel kits zouden er worden verkocht in vergelijking met het aantal kits dat illegaal zou zijn? U moet begrijpen dat het doel van een bedrijf is om geld te verdienen...niets anders!! En de complicatie/elektronisering van auto's gaat duidelijk die kant op. Niemand kan zijn auto vandaag de dag meer repareren....en kleine monteurs zijn gedoemd te verdwijnen!! (bedankt bouwers!!)
- laatste punt en zeker het belangrijkste: de lobby van de olie- en gasmaatschappijen. Total, Renault en de overheid gaan hand in hand (ik zal er niet verder op ingaan)... maar aan de andere kant is het vaak het excuus van bepaalde gewetenloze uitvinders om mensen in de wereld te laten geloven dat hun uitvinding wordt gepest terwijl deze oplichterij is (heel gebruikelijk op het gebied van energie)!
Stel je voor dat het systeem zich snel en op grote schaal verspreidt en dat alle systemen 30% minder verbruiken....het is 30% minder in de schatkist van: de Staat & oliemaatschappijen. Onaanvaardbaar voor hen... maar dit lobbyen is moreel onaanvaardbaar in naam van vooruitgang en wetenschap!!

Ik hoop dat ik je vragen heb beantwoord.
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 27/03/03, 14:30

heuuuu, de vorige post is van mij :D
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 27/03/03, 16:06

Ja… in principe ben ik het eens met het feit dat de grote “moneymakers” vasthouden aan de status quo. Zoals u zei, hangt de stabiliteit van de wereldhandel grotendeels af van de regels voor het beheer van de olieproductie.

Maar op de middellange termijn is verandering onvermijdelijk. De reden is dat de olieprijs om verschillende redenen onverbiddelijk zal stijgen (bron van instabiliteit).

De reserves zijn beperkt. Er is op zijn minst nog maar 50 jaar reserve over. En dat is zonder rekening te houden met de vraagexplosie die waarschijnlijk zal plaatsvinden vanwege de opkomende economieën van Azië (vooral China).

Daarnaast bevatten deze reserves deposito's die nog niet rendabel zijn omdat ze te duur zijn om met de huidige technieken te exploiteren.

En tot slot is het noodzakelijk om de productiecapaciteit te onderscheiden van de winbare hoeveelheid. Voor een bepaalde winbare hoeveelheid vertegenwoordigt de hoeveelheid geproduceerde vaten per dag een klok die binnen 5 tot maximaal 10 jaar zijn hoogtepunt zal bereiken. Dan slinken de deposito's, zullen we steeds minder extraheren terwijl tegelijkertijd de vraag alleen maar toeneemt.
Elke concurrentie om de olieprijs zal de komende jaren fors stijgen.

Als we onze economieën niet voorbereiden op een ander model dan de petrodollar, zal de schok des te groter zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten