Pantone monteren van een Citroen HY diesel Indenor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
zizinewik
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 18/11/13, 10:04

Pantone monteren van een Citroen HY diesel Indenor




par zizinewik » 18/11/13, 11:34

Hallo allemaal.

Ik heb me eindelijk geregistreerd forum zeer interessant omdat ik op mijn Hy-diesel al een vortx en een pantone-systeem (reactor plus bubbler) had gemonteerd, met de weinig kennis van mijn 18-jaren destijds, vandaag heb ik 30 jaar, en ik wil graag meer informatie over deze verschillende assemblages.

Hoe noem je in eerste instantie GV?

ten tweede stelde ik mezelf de vraag over het hebben van een bubbler verwarmd door een bypass van de uitlaat, en dus een terugkeer van de uitlaat in de inlaat? NEE, vind ik het een beetje vreemd?

denk je anders wat het beste past bij mijn 2.0 atmosferische diesel? en is er iemand die al zo'n systeem op een indenor, J7, J9, 504, 505 of andere motor heeft gemonteerd?

Hartelijk bedankt
In afwachting van lezen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Pantone passend op een Citroen HY diesel INDENOR




par Flytox » 18/11/13, 23:34

Hallo zizinewik, welkom

zizinewik schreef:Ik heb me eindelijk geregistreerd forum zeer interessant omdat ik op mijn Hy-diesel al een vortx en een pantone-systeem (reactor plus bubbler) had gemonteerd, met de weinig kennis van mijn 18-jaren destijds, vandaag heb ik 30 jaar, en ik wil graag meer informatie over deze verschillende assemblages.

Je kunt een paar foto's, diagrammen, enz ...:P

Hoe noem je in eerste instantie GV?

Stoomgenerator. Of Instant GVI.

ten tweede stelde ik mezelf de vraag over het hebben van een bubbler verwarmd door een bypass van de uitlaat, en dus een terugkeer van de uitlaat in de inlaat? NEE, vind ik het een beetje vreemd?

Alle gassen die door de inlaat gaan, worden niet op dezelfde manier "gebruikt". Bijvoorbeeld, de belangrijkste, stikstof (70%), grijpt "weinig" in (behalve om te vervuilen in NOx). Als je verbrandingsgassen in de inlaat toevoegt, verandert de muziek niet fundamenteel zolang je niet het maximale vermogen zoekt.

Als in het algemeen de hoeveelheid zuurstof afneemt, neemt ook het maximaal mogelijke vermogen af. Een diesel werkt met een overmaat lucht (en zuurstof) van 10 tot 15% op volle capaciteit. Bij een lager vermogen heeft het veel meer zuurstof dan nodig. Als we de verhoudingen van gassen met die van uitlaatgassen verhandelen, is dit niet catastrofaal.

Aan de andere kant kunnen hete gassen veel meer water transporteren in de vorm van druppels of waterdamp, wat de verbranding aanzienlijk kan verbeteren. Al met al kunnen we het verbruik, de vervuiling enz. Verbeteren, maar we moeten niet streven naar de volledige pot op Econo !: Mrgreen:

denk je anders wat de beste pasvorm is die geschikt is voor mijn 2.0 atmosferische diesel?


Er is geen enkel antwoord ... je moet studeren volgens wat je wilt, weten hoe het moet, de beschikbare ruimte, de tijd die het geld eraan besteedt, enz ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
zizinewik
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 18/11/13, 10:04




par zizinewik » 19/11/13, 13:59

Bedankt voor je antwoord, met betrekking tot de plaats, ik heb meer dan reden rond de motor.
gemene vraag, we zullen op de minst mogelijke manier zeggen. en als het geen kwestie van knowhow is, denk ik dat ik het kan redden na een huis van A tot Z, evenals verschillende voertuigen ... zoals deze:
hier is het nu 10 jaar dat ik mijn H heb, en ik had het min of meer geleden lang gerestaureerd met de middelen van een student, en zonder lassen, stopverf of andere te kennen of te oefenen .. scheurt het eindelijk af.
en dus verhuisde ik naar Aveyron in Rodez om mijn mooie te volgen, behalve zo zeker van de forum zijn op de grond ... ben ik een afnemer? En omdat ik mijn bedrijf heb opgezet, had ik eerder wat vrije tijd, nu is het ingewikkelder, dus heb ik mijn H aangepakt, en dat is hoe het gaat.
Beeld
transplantatie van een nieuwe zaak ... nu leer ik lassen, lol

Beeld
Beeld
kleine opstaande las achteraan ...
Beeld
Ik maakte mezelf een beetje liefde ... ik droom erover.
Beeld
dan het chassis en interieur ...
Beeld
Ik doe alles opnieuw wat roestig of verrot is ... maar wat lang duurt, vooral als je niet in het vak zit ... we maken veel fouten ...
Beeld
Beeld
Beeld
Ik heb de versterkingen, achter, en zo voor elke vleugels opnieuw gemaakt ...
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
de garage die ik had was verkocht, dus we verhuizen en we gaan naar huis ... om te eindigen in minder aangename omstandigheden.
Beeld
en dat is de nieuwe vensterlocatie.
Beeld
Beeld
een zicht van achter min of meer klaar.
Beeld
de kleine goot voor de passagierszijde, maar ik deed overal hetzelfde ...
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
en hier is een klein overzicht, de rest binnenkort ... het vordert langzaam maar zeker, het werk is dat van een bodybuilder niet waard, maar tenminste, zoals ze zeggen "ik deed het".

Nu wil ik iets schoner doen dan mijn versie 1, wat mij het meest zorgen baart is de bubbler en ik weet niet echt wat ik moet gebruiken.
0 x
fred12390
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 13/11/13, 07:05




par fred12390 » 19/11/13, 21:47

hallo wij zijn buurman lol !! veel geluk voor de restauratie van de yh me perso ik werk meer aan de ketels maar ik heb vrienden die al het wandelende pantom beseffen ik kan je in relatie met hen stellen als het je vertelt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/11/13, 22:03

zizinewik, je moet het gevraagde formaat respecteren van de afbeeldingen die je plaatst, het is veel te groot en het vervormt de hele presentatie .... opeens zien we niet veel : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten