Renault Premium waterinjectie 260

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jojo3013
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/10/13, 15:20

Renault Premium waterinjectie 260




par jojo3013 » 27/10/13, 18:09

Hallo, ik kom naar je toe om advies te vragen over de pantonisatie van een Renault Premium 260ch van 19 PTAC.

feature:
-Koelwagen omgebouwd tot woning.
-Afmeting: 10.70 meter lang, 2.60 breed en 3.90 hoog.
-Huidig ​​gewicht: ~12 ton.
- Vermogen: 260 pk
- Verplaatsing: 10 liter
-Lagedruk directe injectie (320 bar)
-Turbocompressor en intercooler.
- motorgewicht 785 kg : Cheesy: Ik weet dat het ze niets kan schelen...
-6 cilinders in lijn.

- Verbruik 22 tot 25 liter per 100 km.
-Rol in olie en hou ervan..

Het eerste maatdetail is waar het pantone-gas moet worden geïnjecteerd, gezien de grootte van de intercooler, zou het injecteren van het gas vóór de turbo betekenen dat er stoom condenseert in de intercooler (het is de grootte van de radiator, het is geen grap in PL). Dus ik dacht eraan om het gas vlak voor de inlaatleiding te injecteren, wat betekent dat het hele systeem onder druk moet staan: de reactor, de instantane stoomgenerator, het infuus, de watertank en de luchtinlaat.

Dus eerste vraag, heeft iemand enig idee van de inlaatdruk op deze motoren?. Omdat het een probleem zal vormen met de verdamping van water (principe van de snelkookpan, hoe meer druk er is, hoe meer het kookpunt van water stijgt).

Hier begin ik daar, nog een vraag, ik vind dat de forum niet meer zo actief is op de pantonne, is er nog een forum wie is er actiever op dit gebied? En er zijn nog steeds pantonne-installateurs, ik heb het over vakmanschap op maat en goed afgesteld, geen kant-en-klare kits die meer dan twijfelachtige resultaten hebben. Ik had de gelegenheid om een ​​pantonne op een van mijn voertuigen te testen en ik zag een duidelijk verschil (motorkoppel, zuinigheid ~ 20% en stillere werking van de motor), helaas een gebarsten koperen buis bij de reactor en geen soldeer maken dat ik niet kon repareren.

Na jarenlang veel sites gepeld te hebben, vraag ik nog steeds om informatie.

Ik kan booglassen, beheers elektronica en heb een goede kennis van mechanica.

Ik ben van plan mijn volledig roestvrijstalen reactor te maken in een stalen uitlaatbuis die zich verticaal bevindt met een diameter van 10 cm en een lengte van 30 cm, ik geef snel afmetingen aan de traan, 3 reactor, samengesteld uit een buis met een binnendiameter van 20-18 mm en een staaf van 15 mm * 125 mm lang. Met de techniek van het lassen van punten op de staven en opnieuw invoeren in de buizen.

De instantane stoomgenerator zal horizontaal worden geïnstalleerd, en ook in roestvrij staal, momenteel geen precieze afmetingen, maar door de locatie heb ik ruimte en het toevoersysteem (druppel) betekent dat ik het te groot kan maken.

Een slang (siliconen en koperen leiding) van 20 millimeter bij 1 meter zal het gen verbinden met de reactor en in temperatuur isoleren door een isolatiekous. idem tussen reactor en toelating maar met een lengte van 1.70 meter

Hier zijn de hoofdlijnen, ik wacht op uw advies en aanmoediging, bedankt :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Renault Premium 260 waterinjectie




par Flytox » 27/10/13, 23:23

Hallo jojo3013 Welkom bij de club.

jojo3013 schreef:Het eerste maatdetail is waar het pantone-gas moet worden geïnjecteerd, gezien de grootte van de intercooler, zou het injecteren van het gas vóór de turbo betekenen dat er stoom condenseert in de intercooler (het is de grootte van de radiator, het is geen grap in PL). Dus ik dacht eraan om het gas vlak voor de inlaatleiding te injecteren, wat betekent dat het hele systeem onder druk moet staan: de reactor, de instantane stoomgenerator, het infuus, de watertank en de luchtinlaat.


Beide oplossingen zijn mogelijk:
- Stoom injecteren vóór de turbo is veel eenvoudiger. Er zijn geen condensatieproblemen te verwachten in de intercooler. Tussen de grote luchtstroom, de lucht die in een intercooler warmer is dan in een klassieke aanzuiging zonder turbo, het water in de vorm van fijne druppeltjes en de stoom wordt onderweg probleemloos afgevoerd. Het is "voldoende" dat uw stoomproductiesysteem enkel stoom of zeer fijne druppeltjes uitspuugt (met + of - lucht afhankelijk van de montage).

- We kunnen inderdaad na de turbo of de intercooler etc injecteren, maar we moeten het redden...variaties van druk die mogelijke omkeringen van de stroomrichting van gassen en/of vloeistoffen veroorzaken.... Het is veel moeilijker om het simpel te houden...en ik ben er niet van overtuigd dat het betere resultaten geeft.

Dus eerste vraag, heeft iemand enig idee van de inlaatdruk op deze motoren?. Omdat het een probleem zal vormen met de verdamping van water (principe van de snelkookpan, hoe meer druk er is, hoe meer het kookpunt van water stijgt).

In de technische review praten ze er noodzakelijkerwijs over in termen van de "wastegate" -instellingen. Uiteindelijk geeft het je niet om de waarde van deze druk, je moet in ieder geval op zoek naar de parameters die de werking van je Gillier Pantone verbeteren, het is veel meer empirisch dan berekend (het aantal parameters is veel te groot om te berekenen voor een amateur).

Hier begin ik daar, nog een vraag, ik vind dat de forum niet meer zo actief is op de pantonne, is er nog een forum wie is er actiever op dit gebied?


Anonieme pantonisten ontmoeten elkaar op Face de Bouc.: Mrgreen:
Tssssssssssss! De referentie is Econology! : Mrgreen: : Mrgreen:


En er zijn nog steeds pantonne-installateurs, ik heb het over vakmanschap op maat en goed afgesteld, geen kant-en-klare kits die meer dan twijfelachtige resultaten hebben. Ik had de gelegenheid om een ​​pantonne op een van mijn voertuigen te testen en ik zag een duidelijk verschil (motorkoppel, zuinigheid ~ 20% en stillere werking van de motor), helaas een gebarsten koperen buis bij de reactor en geen soldeer maken dat ik niet kon repareren.


Als je dat zou kunnen documenteren, zou dat geweldig zijn. :P


Ik ben van plan mijn volledig roestvrijstalen reactor te maken in een stalen uitlaatbuis die zich verticaal bevindt met een diameter van 10 cm en een lengte van 30 cm, ik geef snel afmetingen aan de traan, 3 reactor, samengesteld uit een buis met een binnendiameter van 20-18 mm en een staaf van 15 mm * 125 mm lang. Met de techniek van het lassen van punten op de staven en opnieuw invoeren in de buizen.


Met 3 reactoren is dat een hoop werk....

De instantane stoomgenerator zal worden geïnstalleerd op de horizontale, en ook in roestvrij staal, momenteel geen precieze maat, maar de locatie betekent dat ik ruimte heb en het toevoersysteem (druppel) betekent dat ik het te groot kan maken.


Als je een portie vloeibaar water in een Horizontal Instantaneous Steam Generator hebt, ben ik er niet van overtuigd dat de werking erg "regelmatig" is bij het draaien / remmen / accelereren. De vloot dwaalt ineens over delen die niet nat/oververhit of koud zijn etc... Bediening kan alleen maar grillig zijn. Met de GVI verticaal is de waterbeweging aanzienlijk beperkter en de werking stabieler/voorspelbaarder en herhaalbaar.

Een slang (siliconen en koperen leiding) van 20 millimeter bij 1 meter zal het gen verbinden met de reactor en in temperatuur isoleren door een isolatiekous. hetzelfde tussen reactor en toelating maar met een 1.70 meter lengte


Kun je het korter maken?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jojo3013
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/10/13, 15:20




par jojo3013 » 28/10/13, 23:28

Ok, sorry voor de vertraging bij het beantwoorden, ik kwam niet waar ik was.

Bedankt flytox voor je antwoorden en je reactievermogen, ik kon lezen, maar kon niet antwoorden grrrrr, ik ben al blij om te weten dat econologie nog steeds actief is op de pantone, het is leuk en er was een tijd (de baard groeit op mij) het was hier echt een kick.

Dus wat betreft het injecteren voor de turbo, het is mogelijk, maar ik vertel je niet de afstand die het zal zijn tot de inlaat, of liever als die van jou, je hebt de afmetingen van het beest niet ingevoerd, dus de motor is meer dan 1.20 meter lang, dus het is ongeveer de afstand tussen de uitlaat van de turbo en de inlaat, na het aansluiten van de 2 moet je over de motor gaan, vandaar de 1.70 meter op het oog. Als je door de intercooler gaat, kun je 2 meter toevoegen. En het is verdomd efficiënt, omdat het van binnen condenseert. Ik ben een beetje geavanceerd, maar tussen koeling en druk is het heel goed mogelijk.

Voor de Wastegate wist ik het niet, bedankt, helaas geeft de technische doc niet al te veel informatie over dit onderwerp, omdat mijn motorblok afhankelijk van de modellen kan worden geleverd tussen 260 pk en 340 pk door de PI, Turbo, vervroegd regelsysteem etc. aan te passen. Plots is dat allemaal een beetje wazig, en het is met opzet gedaan. Ik heb informatie dat het 1 bar is bij 1000 tpm, het is niet veel, je kunt de turbo niet horen bij 1000 tpm, de normale snelheid is 1500 ...

Wat betreft het documenteren van mijn eerste test, het dateert van de installatie op mijn merco 210D, en als ik de man nog een keer had kunnen zien, zou hij het opnieuw hebben gedaan, maar ik kon het niet, te veel afstand, de test was te kort, maar ik zag duidelijk het verschil.


Wat betreft de drie reactoren, ja, het is veel werk, ik kan maar beter oefenen voordat ik de onderdelen ga lassen, maar ik visualiseerde het ding in mijn hoofd, met mijn kennis is het te doen, en ze zijn niet goed in lassen. Aan de andere kant lieten ze me op snijniveau zien hoe het moest (ik moest worden gevraagd om een ​​bocht te maken en ik legde uit, niet nodig om te buigen, maar gelast).


Voor het gen kreeg ik de boodschap, daarom schreef ik ook mijn intenties, inderdaad, nu je het zegt, ik herinner me dat verschillende mensen problemen hadden met platte genen, ik kan het verticaal of bijna zeggen, maar het zit in een bocht in de uitlaat, plotseling zal het de uitlaat verzwakken, ik had het graag vermeden (ik deed een beetje off-road rijden lol).


Wat betreft het korter maken van de slang, daar heb ik al iets eerder op geantwoord, maar door de algemene positie te veranderen komt hij naast de reactor, dus 40 cm, en voor de rest zullen foto's je beter informeren dan lange toespraken. En ik zal onderweg wat echte metingen doen.

Dus morgen foto's. En nu een voor de geïntroduceerden.

Howl's Moving Castle past goed bij haar, het is constant in aanbouw, ik woon erin en verander vaak van tuin.

Beeld
0 x
jojo3013
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/10/13, 15:20




par jojo3013 » 29/10/13, 01:23

Daar sta ik op het voorwiel, de radiateur en de intercooler zitten rechts, maar ik zit niet hoog genoeg om alles mee te nemen, dus die kunnen we niet zien.

Beeld

Dus bovenaan de tof hebben we het inlaatspruitstuk, de zes klavertjes vier zijn er om me geluk te brengen, net onder het uitlaatspruitstuk en onder de turbo, en links van de turbo, in het zwarte gat, ik denk dat de pantone vastzit, het is een flexibele metalen uitlaatslang van 44 cm lang en 10 in diameter, ik moet de siliconenslang met maximale diameter vinden en een buis voor de pantone erin steken, dat is al niet gewonnen, en aan de onderkant van de tof is het eigenaardige de luchtinlaat van het luchtfilter dat nog verder onder de truck zit. De 2 grote buizen rechts gaan naar de intercooler.

Voor de ladder heb je het wiel, dat zit er op de oplegger trekker, de achterwielen hebben dezelfde diameter, de eerste tof is misleidend.

De stang voor het voorwiel is mijn versnellingspook, laat je niet imponeren door het formaat, het is maar een motor. Ik neem al het advies aan, ik zou het gaandeweg uitzoeken, toch heb ik niet veel ruimte voor fouten.

Ik moet dus zoveel mogelijk info verzamelen voor de demontage, want ik ben mobiel en moet dat ook blijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/10/13, 22:52

... net onder het uitlaatspruitstuk en onder de turbo, en links van de turbo, in het zwarte gat, ik denk dat de pantone vastzit, het is een flexibele metalen uitlaatslang van 44 cm lang en 10 in diameter, ik moet wat vinden siliconenslang met maximale diameter en een buis voor de pantone ingebracht, dat is al niet gewonnen ...


Weet u niet zeker hoe u uw siliconenslang wilt gebruiken : Cry:

Voor condensatie in de intercooler:

Beeld

Als orde van grootte komt de luchttemperatuur binnen bij meer dan 100° en komt uit bij 60°. Genoeg om zelfs onder + 1 bar veel water te spuiten. Gezien de verplaatsing, moet de luchtstroom behoorlijk gewelddadig zijn in de hele toelating, de vloot met weinig risico op accumulatie.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten