Pantone-motor op Citroën Xantia 1.9L TD

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11

Pantone-motor op Citroën Xantia 1.9L TD




par muzo_31 » 08/12/05, 10:26

Mijn beurt om mijn bewerking te beschrijven.
Het "slachtoffer" is een xantia 1.9L tubodiesel.
Het toont 215 000 op het aanrecht over (hey het verandert elke dag;)

Het plan is een waterdoping. zeer sterke inspiratie van de mercedes 300TD van Andre, maar met een behendigheid wanneer de monteurs minder (en zeker minder geduld ook : Oops: ).
De koude waternevel moet worden gemaakt door een zelfgemaakte mini-carb. Heel gedesameerd door PITMIX die zijn werk zeer goed heeft gedocumenteerd. Partijdige eenvoud, ik voorzie geen systeem van vergruizer of andere.

De waterinstellingen worden indien mogelijk benaderd met kleine commerciële kunststofventielen, ontworpen voor aquarium- of druppelirrigatie. Ik heb verschillende modellen om te testen.
Voor nu heb ik niet gepland om het water opnieuw te verwarmen, om het te zien. : Roll:
Zodra ik het gedrag van de assemblage begrijp, hoop ik te automatiseren met een kleine elektronische assemblage die een brandstofinspuitmondstuk (maar gebruikt voor water) of een enkele magneetklep (ik vond, spoel 12V naar 40EUR)

te volgen, enkele foto's. Zoals u kunt zien, is alle constructie gemaakt op basis van recup ', tweedehands artikelen, slechts een paar loodgietersfittingen zijn nieuw gekocht.
Alle onderdelen van de auto die zijn aangepast, komen uit pauzes en worden vervolgens gemonteerd. Als ik de auto elke dag gebruik, kan ik de tijd niet stilzetten om de wijzigingen aan te brengen. Ik moet ook kunnen herstellen met de originele onderdelen in geval van een slag ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 08/12/05, 10:46

Ik heb de zuigventuri al in de aanzuigleiding gemonteerd net na het recyclen van oliedampen. De assembly lijkt stevig gefixeerd.
Verheven sinds 2-dagen, heb ik geen verlies van kracht waargenomen. Alleen al het uiterlijk van een fluitend geluid, a priori, het geluid van de turbo heeft bepaalde diëten die door de invoer voor pantonegas gaan (momenteel geopend omdat de rest nog niet is geïnstalleerd).
Aspiratie, het is veel overtuigender dan mijn tests met een stofzuiger: ja: (hoewel ik daardoor een dozijn concepten kon testen en de meest verleidelijke kon houden). Ik hoop dat het ook goed zal zijn ...

Herinnering voor diegenen die mijn draad er niet over hebben gezien: Reduction 30mm tot de smallere van de nozzle, beginnend met een diam 45. aspiratie door een buis van diam 14. de te volgen theoretische hoeken zijn 30 ° voor de reductie en 7 ° voor de opening. Ik deed wat ik kon.

De volgende stap is om de gemodificeerde uitlaatdemper te monteren, waaraan ik de reactor heb toegevoegd. :?
Net als Andre, koos ik voor een U-vormige topologie en stelde zo een holte voor die in een kleine bubbler zou worden gebruikt als de carbu te veel zou spuwen of als de reactor te koud zou worden.
de ingang, waar ik mijn minicarburst ga schroeien, vreemd geneigd (het is vrijwillig deze hoek!), zal toelaten om naar het buitenwater te evacueren dat zou kunnen stromen van de buze, de motor naar de stoppen.
de afmetingen zijn als volgt: interne uitlaatbuis diam: 46. stalen reactorbuis 17int, 21ext. koperen voorkamer diam 16 ext. massieve roestvrijstalen staaf, lang ~ 180, diam 15 => luchtspleet 1 mm.

Ik zal eerst proberen de uitlaatbuis met de reactor te monteren en proberen of ik de motor niet te veel in mijn hoofd laat lopen. Zoals ik al zei, is er niet veel ruimte voor verbrande gassen om te passeren ... maar aan de andere kant hebben al je opmerkingen over ervaringen dit gemeen: HIJ MOET HEBBEN! dan zal hij er wat hebben.

Ik vroeg me af of het de uitlaatkleppen niet zou schaden? aan de andere kant, als ik de uitlaat vergrendel, vergrendel ik de turbo, dus het ding is zelfregulerend, toch?

Kom op, naast het volgende nummer;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 08/12/05, 18:45

welkom
Maak je geen zorgen te veel! we hebben de bewerking op een xsara gedaan met dezelfde motor als de jouwe. Pantone ontkoppelde de auto die op het onderbreker-apparaat was getest, dat de elektronica en de wastgate de verliezen compenseerden.
Met de pantone zijn de perfs vergelijkbaar (zeer lichte gain in torque) identieke max. Snelheid lage conso gain - 5 / 100 naar 10 / 100
deeltje gepasseerd van 4.99 naar 0.38, maar het comfort van het besturen van fantastische stilte en "doos wordt automatisch", we vergaten de 1ere en 50 meer is de vijfde (ik woon in de bergen).
waterconsole over 300ml
als je wilt dat andere vooroordelen niet aarzelen, heb je mijn mel
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
louisclaude
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/12/05, 18:18

pantone




par louisclaude » 08/12/05, 18:55

hallo ik ben belde Louis I 60 jaar en ben pre pentionner mecanitien civiele techniek en ik herinner me dat er meer of moin 35 jaar gooide meteur ontwikkeld essaieur voor de Belgische Larmee tanks en één van mijn collega liet me een certificaat van Frankrijk naar nerac pouretre nauwkeurige en brevais s noemde vix cetais een klein apparaat verdamper water we construisime men deze temp ik reed av een renault R16 alles wat ik kan zeggen honaitement is dat het niet functioneerde heeft 100 ° omdat we niet NAVION veel informatie of een plan van dit apparaat kan ik alleen zeggen dat de co lechappement was rond de 0 en we Revenue Recognition minimale consomation daling maar echte en in de orde van 1litres te 100km die me zien dat het fonctinnais cetais toen ik te snijden het gaas zou je hebben gezegd dat er een kracht was die mij vooruitstootte, wat logisch was dat de doxigene kan bevatten in de verdamping van het koude water dat de niet verbrandde gassen verbrandde r in de cilinders van zijn grotere souplese engine Ik zag op een dag is mijn buurman was hem injenieur een nationale fabriek België uo lon dus het maakt davion motor mijn motor aan te passen BC dit apareil ik de Dentree robinait lucht gesloten de buleur en mijn motor dit was het snijden van NEN niet op zijn minst geloof maakte semblan wil ik gekomen om u te vertellen dat de pantone carburateur werken en zeker Encor beter gezien dat scheidt het water door de hoge temperatuur I mannen bouwen een voor mijn camper er niet hopen op resultaten, maar 2a liefst 3 liter brandstof toujour dit is goed om een ​​adem en mellieur veel geluk aan wie het wil AUCI lanser in lavanture vriendelijke louis België liege nemen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/12/05, 18:59

Welkom hier forum Louis,

Zou dat niet zijn waar je het over hebt: https://www.econologie.com/revue-de-pres ... es-37.html

Het is ook een R16 ...
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 08/12/05, 19:01

zac schreef: bewijs dat elektronica en wastgate verliezen compenseerden.

zac


Sorry, ik begrijp dit verhaal van elektronica niet: er is er geen in de mijne. alles is ouderwets, bosh ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/12/05, 23:00

Hallo muzo Ik zie dat jij ook wordt getroffen door de ziekte van Pantone. Ik hoop dat je bewerking zal werken. A priori lijkt u het principe te hebben begrepen, dus niets om het bovenstaande uit te leggen. Ik dien u hetzelfde voor om het water te verwarmen voordat u het bespuit, omdat het bij hogere temperaturen vloeibaarder wordt en daardoor gemakkelijker te verspuiten.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/12/05, 07:50

Hallo, econology
Citroen 11 cv's die tijd, uitgerust met de VIX, moet het een tractiemotor 1,9mm 100 liter lange slag zuigermotor 75 mm fort paar culassse cast, goede herinneringen .. een legendarische auto's ...
het is de top die ik de eerste keer rolde, ik was 14 jaar oud,
het was ook mijn eerste gedemonteerde motor,

Voor muzot,
Plaats het waterniveau niet te laag een paar centimeter onder de carburateur, als het niet te koud is, verwarm het water niet, alleen in het motorcompartiment dat voldoende is, want aangekomen in de elleboog (een beetje te strak mijn smaak) zal het proberen te verdampen, Ellebogen is een overlast voor het systeem en ik heb te veel) Als je carburateur niet goed spuit, kun je een doos van de maatdoos waxen met een schuim binnen spuugt de carburateur op het schuim en de lucht die de reactor nastreeft, tracht het schuim te drogen, een aquariumfilterschuim doet de truc) je kunt ook proberen de moppe heeft mopp, goede capillariteit ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 09/12/05, 10:25

Bedankt voor je tips!
Voor de ellebogen dacht ik aan het verlies van lading, maar ik dacht niet dat de antichambre van de reactor ook dit perverse effect zou hebben. :? Maar als ik te vroeg spray, zal het resultaat een hoge pentone gasuitgangstemperatuur zijn zonder effect op de motor, is dat ??

Als ik een spons moet toevoegen, zal mijn 1 / 2-passysteem dit toestaan, ik ben blij met deze aanpak. Dit opent ook de deur voor de toekomstige automatische versie.

Ik hoop dat ik dit weekend geen tijd heb om de pot te testen. Je hebt gelijk Pit, ik heb het pantone-virus gezondigd (aangenamer dan de griep;))
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 09/12/05, 12:29

het lijkt erop dat bij de opname de venturi niet ideaal zou zijn met betrekking tot veranderingen in het motortoerental, ik hoorde dat het beter zou zijn om een ​​klep in de lente te kunnen verstellen.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten