300D Mercedes turbodiesel met water doping

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

300D Mercedes turbodiesel met water doping




par Andre » 12/05/12, 04:47

Dag
Mercedes series 123 300 5D turbo diesel automaat transmition 3litres cilindermotor 1984 de landelijke mechanische tamelijk zwaar indirecte inspuiting vaak maart bakolie suf toen ik 280 proef reizen 300km de meetnauwkeurigheid.

Na een démamreur probleem, I de uitlaatpijp die eveneens was gebroken en gecorrodeerd onder de isolatie te verwijderen, mij ingediende de system te reconstrueren en onderzoekt de steel poses andere Rune staaf van roestvrij-staallegering differrent

De lange steel 150mm Ik had 12268 km en vervang ik het met een kortere 100mm met de korte ik deed 84097 km en verbruikt gemiddeld 1, 2 liter water 100km
het voertuig heeft momenteel 414015 km.
Het beste verbruik was 5,9 liter op 100 tijdens het rijden op 100kmh, 105 kmh, hoewel het vaak voorkomt in 6,2 bij 6,7 liters op 100km.
Voor de as, het heeft een matte afwerking en als je kijkt naar het vergrootglas het allemaal pikte piepkleine zwarte gestippelde lijn in de richting van de lengte, is er ook een lange HeliCoil op de korte tijd op de lange die lopen alleen 12 268 km volgen HeliCoil vrij regelmatig, met een stap die overeenkomt met de straal van de staaf de propeller apparrente uitgangsspoel hete deel.
Deze hengels als ik ze erop doe, zijn glad en glanzend gepolijst.
Wanneer we praten over inbraak, is het meer wanneer de stengel een gestraald uiterlijk heeft, het lichaam van de reactor blijft glad maar niet helder, eerder mat aan de stengel, maar voor en voorbij de stengel een dunne laag kalksteen.
Na veel pogingen is het niet gunstig om de lucht aan de ingang van de reactor rond 25 35C te oververhitten, het geeft goede resultaten moet proberen de waas te behouden.

Ik kan niet uitleggen waarom de stang wordt blootgesteld aan deze slijtage en stikken, deze stang is niet geïsoleerd, een centrale as is direct aan het lichaam van de reactor gelast om trillingen en slijtage in de reactor te voorkomen.
Toen ik in de staalfabrieken werkte, bracht ik een roede naar het metallurgische laboratorium en ik had weinig uitleg, hij noemde het eenvoudig pickink maar zonder de oorsprong van deze abrassion te kennen

sommige afbeeldingen

Beeld

Beeld


Beeld



Beeld

Beeld


Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 12/05/12, 06:18

Bravo
Het is een prachtige montage. Heel professioneel.
Mooie zilveren lassen. Het laat zien :P
Allemaal prachtig geïntegreerd.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
alaniesse
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 19/03/11, 10:47
x 2




par alaniesse » 12/05/12, 08:45

Goed gedaan André.
Het zou een vernevelde electische vernevelaar moeten zijn, voor 5 directe micron.
Ik ben het eens met de temperatuur, ik mist het af en het werkt erg goed.
wanneer de temperatuur hoog is, de zomer, de middag, werkt het systeem minder goed

voor de kern van de reactor denk ik dat de "versleten", "shot-peened" vorm de "run-in" vorm is, zo hoort het te zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/05/12, 12:07

Hallo André

Savante integratie van de orgels .... 8) 8)

Ik weet niet zeker of ik alle subtiliteiten begreep. : Cry:
Corrigeer me waar het verkeerd is : Mrgreen:

- Er is een sproeierreservoir met het te consumeren water, met een geïntegreerde pomp die een "maaier" -reservoir voedt dat zelf wordt omgezet in een constant "elektrisch" niveau. Dit zou op zijn beurt de pomp van de watertank moeten activeren als het niveau te laag is. (effect van communicerende vaten tussen de maaitank en bubbler / verwarming).

- Stroomafwaarts van de tank van de maaier passeert het water een filter en komt het aan de bovenkant van de bubbler / verwarmer (verticaal gelaste buis). Het geheel wordt direct door de pot verwarmd.

- De stoom komt uit de bovenkant van de bubbler / verwarmer, komt bij een "T" om met lucht te mengen (stroomafwaarts van de turbo en van een magneetventiel?).

- Niet begrepen de verbindingen met de reactor en de toelating (turbo entry?) Welke zijn niet zichtbaar !?
: Cry: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/05/12, 05:15

Dag

Enkele foto's en uitleg

Eerste versie 2005
Beeld

tweede versie 2005 de derde versie 2012 net verandering van staaflengte en ander materiaal
Beeld

Reactor buis assemblage
Beeld

De uitlaatpijp boren
Beeld

100mm staafdiameter niet magnetisch
Beeld

150mm roestvrijstalen magnetische roerstaaf
Beeld
Reactoruitgang komt voor de turbo in een wind
Beeld

venturi
Beeld
wind in de slang
Beeld

Vervaardiging van thermokoppels
Beeld

Thermocuople TIG gelast
Beeld


Voor Flytox
Er is geen echt bubbler-water dat wordt gespoten als een lagedrukspuitpistool met turbo-lucht, de grote druppels raken onvermijdelijk de bodem van de droge kamer in de uitlaat en breken in fijne druppels die teruggaan passeren door een koperen buis (gekoeld) in de buitenlucht, komt de reactor binnen.
Er is een zekere subtiliteit in de spuitmodus, dwz het maken van een emulsielucht / water om een ​​mist of een wolk te maken

Voor Alaniesse
Ja, de elektrische piëzo-vernevelaar maakt de juiste mist voor de reactor, daarom heb ik mijn eerste experimenten gedaan aan het begin van 2000 op pantonbrandstof (wat erg verschilt van de waterdoping)
het belangrijkste nadeel is dat er schoon, behandeld water nodig is en dat er in een uur tijd meerdere koppen nodig zijn om 1 liter water door te sproeien om de taal zonder de nadelen te maken en ook een gemiddelde hebben regelt automatisch de stroming, water met motorstop en dieet (depressie) opname
de bubbler, zelfs als deze te heet is, of water in verdamping, is het voldoende om een ​​goed kanaal aan te passen, hetzij in een depressie of enigszins koel, om de damp in mist te brengen vlak voordat deze de reactor binnengaat.
Ik gebruik de druk van de turbo Ik maak een automatische regeling met de belasting en een kleine vertraging van de hitte duurt een bepaalde tijd om door te dringen in de buisreactor
Ook bij koude ontluchting is de verstuivingslucht gemakkelijk af te snijden omdat de reactor niet heet is en als het gemakkelijk is om de verneveling af te snijden om de lucht in de reactor te laten passeren.
In een lange afdaling, zelfs als de motor snel loopt, is de turbo geen druk, dus geen water.
Dit maakt het mogelijk om elk soort ijzerhoudend water, alkalisch zuur, zelfs zuurstofrijk water te testen of dat sedimenten bevat (gedestilleerd of gedeïoniseerd water is niet de beste in een waterdopping.)

Andre
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/05/12, 06:11

Dag

Vandaag had ik de mogelijkheid om een ​​microscoop te hebben die 100x uitvergroot heeft waardoor ik de stengel kon onderzoeken.
het lijkt op een asfaltverharding vol kleine cruvettes met heldere gouden en zilveren stippen in de zwarte kraters als verbrand.
De volgende test die ik je heb voorgelegd, een stuk staaf zelfs gepolijst materiaal heeft een vonkontsteking automatisch en verrify onder de microscoop als de cratere vergelijkbaar zijn?

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 13/05/12, 06:40

hello André

De bar in kwestie is roestvrij staal?
De kleuren kunnen afkomstig zijn van een uitgloeiing.
Zoals op ijzer / gehard staal, om het blauw te maken (veerblad)
zie geel en zelfs regenboog.
Verschillende doorwekende kleuren.
Daarnaast is het jouw straal die:
Beeld
http://jean-paul.gauche.pagesperso-oran ... chniq.html

De gele kleur zou je balk zijn die op een stabiele duur 210 ° / 220 ° bereikte

Als ik me niet vergis, is ontharden het moment waarop je doet alsof je het weken zonder genoeg verwarming verwijdert om te laten weken. Verhoog de t ° heel geleidelijk en daal hem heel langzaam af om te voorkomen dat hij opnieuw in de lucht gaat hangen.

Dit is de techniek voor het repareren van slingerveren die aan de uiteinden gebroken zijn.
Staal is broos (blauw). Het moet weer flexibel gemaakt worden (geel).
Om de karabijnhaak opnieuw te maken. Zonder op te leveren tussen geel en blauw.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
alaniesse
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 19/03/11, 10:47
x 2




par alaniesse » 13/05/12, 11:03

Ja André, ik zit vast aan mijn systeem. terwijl ik elektrische vernevelaars gebruik, kan ik alleen zuiver water nemen voor doping.

voor de reactie van de reactor (om een ​​reactie van superreactor te verkrijgen), heb ik koolstof, benzine of alcohol nodig) geeft me deze koolstof, wat mij nodig lijkt voor een reactie van verandering van de Watermolecuul in iets dat met waterstof te maken heeft.

de balk voor mij is paars of grijs, als het goed werkt.
(in het geval van het mengen van water / benzine of water / alcohol), voor motoren die alleen dat doen.

Wat ik doe, is voor mij doping, omdat het grootste gedeelte van wat de motor verbruikt uit brandstof komt, water meer is en een afname van het verbruik mogelijk maakt.

wat je doet is uitstekend en dient als referentie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/05/12, 12:59

Ouuups, de boodschap is verdwenen : Cry: :frons:

Met deze aanvullende informatie is het duidelijk duidelijker André.
Goed doordacht, het ding geïntegreerd ... 8) 8)

Heeft u al dit volume / lengte nodig voor de verticale buis die lucht en water ontvangt?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/05/12, 15:39

Dag

Plasmanu

Ik zou niet willen dat je erreure verwarren, de kleine stalen staaf vertegenwoordigd in de nieuwe foto en ze heeft zojuist de TIG-lassen van 6 punten en centreerpen behield de gele kleur is van een las, I gepolijste, vervolgens geïnstalleerd in de reactor 2005 en keerde nooit meer terug te zien, dan moet ik verlaat 2012 om een ​​grote 150mm vervangen.
In een dieselpolige waterdoping met dieselolie is de temperatuur te laag om de staaf te bevlekken.

Alianese
ondanks de schijnbare gelijkenis tussen een volledige panton en water doping veel verschil alleen de staaf en reactor die een schijn hebben
de temperatuur van de inlaat en uitlaat verschilt van het volume gas dat ook in de reactor stroomt.
Ik gebruik een redelijk hoog percentage alcohol met water tijdens de koude periode hoewel op een diesel het noodzakelijk is om aandacht te besteden aan het risico van het balsemen van de motor (ik heb de opname niet gestript) de resultaten zijn niet op een diesel waargenomen tussen enkel water of 50% alcohol / water.

Flytox
de lange buis is een kwestie van gemak voor toegang tot de reactorinlaat die achter het luchtfilter vastzit.
Om samen te vatten je een reactor FUNCTIONEEL weet je vragen en u een soort methode van binnenkomst, carburator, injectie bubbler, rookmachine, nat vilt, ect ,, gemakkelijk uitwisselbaar aan te passen, zelfs in het hart van een reis. omdat het op dit niveau is dat er verbeteringen worden aangebracht.

de ingang een huls etuayau 3 / 4 pijp zodat alleen schroef de accesseoirs deze koker, aan het begin probeerde ik een reeks kleine mondstukken carburateur 3,2mm een ​​andere stromingsmondstuk de 8mm water, emulsies differrent hoogte differrent gat buizen etc .. carburateur vereist een goede toegang tot een depressie die de grootte van de kleine venturi beperkt en vereist tevens een constant niveau (kleine tank) injectie minder kritisch op het niveau kleine tank maar op hoge snelheid (+ turbodruk) heeft het de neiging om grote druppels te duwen, ik bracht het hele systeem in balans voor het rijden rond 100kmh ..

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten