Pantone-aanpassing voor Renault Laguna 2.0l-benzine

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

Pantone-aanpassing voor Renault Laguna 2.0l-benzine




par nlc » 14/11/05, 19:07

Goedenavond iedereen!

Na een paar nachten van reflectie, laten we gaan, begin ik aan het avontuur.
Ik zal hier posten terwijl ik verder ga, zodat je mijn avontuur stap voor stap kunt volgen. Ik zal proberen foto's te plaatsen, het is nog steeds zinvoller dan een lange speech.

Dus passeerde ik de eerste 2-fasen, die bestonden uit het vinden van de beste locatie voor de reactor en het vinden of aansluiten van de pantonized luchtinlaat.

Voor de reactor is naar mijn mening het eenvoudigst om deze in plaats van de katalysator te plaatsen. Het nadeel is dat het ongeveer 1m uit de uitlaatpijpen is, maar het voordeel is dat het heel gemakkelijk te bereiken is wanneer de auto op de brug staat, en vooral dat je 3 gewoon moet losdraaien te demonteren .... Hoe dan ook, ik zou het moeilijk vinden om de reactor eerder te plaatsen, omdat er erg weinig ruimte is.

Dus ging ik naar een pauze en het lukte me om bijna dezelfde katalysator te vinden, er is alleen de buis die uit de katalysator komt en die 1m verder in de demper stopt die te lang is, maar het zal zijn gemakkelijk te snijden!

Ik kan daarom de katalysator onthoofden, de honingraat overbrengen, en ik zal alle ruimte hebben die nodig is om de reactor te plaatsen. In termen van temperatuur, zelfs als ik een beetje ver van de uitlaatpijpen ben, denk ik dat het nog steeds vrij hoog moet gaan, omdat een katalysator sowieso een hoge temperatuur nodig heeft om te functioneren. Als dat niet genoeg is, zal ik isoleren ...

Voor de luchtinlaat op de inlaat realiseer ik me dat het een briesje zal zijn. Ik heb inderdaad 2 luchtinlaten op het spruitstuk. De eerste is die waarvan de opening wordt aangepast door de vlinder, zelf aangedreven door het gaspedaal.

En de veel kleinere 2eme is degene voor stationair draaien. Er is een servomotor bestuurd door de computer die deze luchtinlaat beheert, om de luchtstroom van het stationaire te regelen.
Dit betekent dat de eerste luchtinlaat volledig gesloten is bij inactiviteit.

Dus zal ik mijn luchtinlaat op de ingang maken die bedoeld is voor stationair draaien, omdat de slang die de collector met het filter verbindt zeer gemakkelijk toegankelijk is en de interne diameter ongeveer 10mm is. Dus ik hoef geen venturi te maken, want die zuigt al sterk.

Ik kan zelfs een beetje dromen en mezelf vertellen dat het pantone-systeem ook in slow motion werkt !! :)

Nu, de 3eme-fase, is het de reactor op zichzelf. Ik maakte 2 doe-het-zelfzaken, ik vond een stalen buis met een diameter 20mm, dikte 1.25mm. De interne diameter is daarom 17.5mm.
Aan de andere kant vond ik niet wat ik de staaf van de reactor moest maken. Ze hadden geen stalen staafdiameter 15mm. Ik denk dat dit de diameter is die ik nodig heb, omdat het een ruimte zou maken tussen de staaf en de 1.25mm-reactor.

Dus ik heb de buis nog niet gekocht, omdat ik eerst iets moet vinden om de staaf te maken.
Ik denk in ieder geval dat ik op het staal zal blijven, omdat het bewerken van roestvrij staal nog steeds niet vanzelfsprekend is.

Volgen .....
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/11/05, 23:56

Hallo,
Wat je vergeet is dat er in dit gat een kleine motor met een naaldventiel was, zij is het die het stationair toerental aanstuurt, dus je zult je ophalen met een vertraagd stationair toerental.
Ik regel dit op mijn Chevrolet
maar in slow motion heb je veel depressie maar weinig hitte
zo weinig water naar de reactor ..
Een ander ding voor doping met water als je staal neemt en het voertuig niet elke dag gebruikt, zal het uiteindelijk roesten (de stang), doe het in roestvrij staal, het vereist geen meer werk en het is zowel soda als staal, zelfs soldeer
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 15/11/05, 09:57

Hallo André.

Voor het stationaire toerental had ik erover nagedacht, maar als de motor om de beurt draait omdat hij pantonélucht zuigt die een betere explosie geeft, moet de computer daarom deze luchtinlaat regelen die wordt geregeld door de elektromotor door een beetje te sluiten? Moet het in theorie ook minder brandstof kunnen injecteren?

Eindelijk zal ik het toch zien, het is door te experimenteren dat ik vooruit ga.



Denk je voor de reactor dat alleen de staaf roestvrij staal kan zijn?
Want als ik roestvrij staal gebruik, is het beter om alles in roestvrij staal te doen? De buisreactor, de staaf en zelfs de ellebogen?

Welnu, het is waar dat de auto die ik toch elke dag gebruik.

Anders zijn de uitlaatpijpen van voertuigen staal. Maar wordt het behandeld tegen corrosie of niet?

Cyril
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/11/05, 15:12

Hallo NLC
Wat het stationair draaien betreft, houd ik de gemotoriseerde klep en ga ik door de ingang van de ERG-klep die ik heb veroordeeld, het geeft nog steeds voldoende hoog stationair, voor een handmatige transmissie die niet te veel last heeft, maar automatisch zoals ik heeft het een klein ongemak. Bij het rijden vertaalt dit zich in een vrij snel gaspedaal losgemaakt 50kmh ingeschakeld (een rem en het valt op de tussenpersonen.
Dit zijn slechts kleine foutjes die eenvoudig te verhelpen zijn.
Wat betreft roestvrij staal, idealiter zouden de reactor en de staaf roestvrij staal moeten zijn, de rest kunnen de conectors en ketels messing, koper zijn, wat u lokaal in het sanitair zult vinden.
Je kunt de stalen reactorbuis en de roestvrijstalen staaf plaatsen, de buis heeft minder neiging tot roest dan de staaf (ik weet niet waarom)
Organiseer om de twee draadeinden van de reactor te hebben waarmee verbindingen kunnen worden geschroefd en het is gemakkelijk te demonteren.
Als de reactorbuis dun is, drukt u een metalen staaf stevig vast voordat deze in de uitlaat wordt gelast, waardoor het lassen niet werkt en de interne diameter behouden blijft.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 15/11/05, 15:45

Je hebt gelijk, ik zal alles doen in roestvrij staal, het zal beter zijn. Ik heb zojuist een offerteaanvraag gestuurd voor het realiseren van onderdelen.

Ik zal de reactor als volgt doen:

Beeld

Qua lengte L heb ik niet veel keus, het zal 40cm zijn. Ik wil inderdaad dat de output van de reactor net voor de katalysator ligt en dat de reactorinlaat zich net achter de katalysator bevindt. Ik zal het openen om de honingraat te draaien en te verdelen, zodat de reactor opwarmt.

Voor de hoogte H, doe ik een beetje korter dan de binnendiameter van mijn uitlaatbuis, om het geheel naar binnen te kunnen passeren en vervolgens de invoer en uitvoer van de reactor door de 2 gaten die ik in de buis van de pot heb geboord.

De reactor / invoer / uitvoerbuizen worden daarom op 45 ° gesneden en aan elkaar gelast.
Ik ga 21.3 x 1.6 buis nemen, die me een diameter van 18.1mm geeft. Voor de stengel neem ik de 16-diameter op een lengte van 150mm. Het maakt een spatie van 1.05 tussen de staaf en de buis, het lijkt redelijk goed!
Dernière édition par nlc de 15 / 11 / 05, 16: 23, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/11/05, 16:19

Ik heb dit onderwerp verplaatst, hernoemd en gepost
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/11/05, 00:23

Bonsoir
antwoord op Nlc
Met twee ellebogenlassen is er geen sprake van het verwijderen van de stang of inspecteren of vervangen, vaak na een bepaald gebruik begint het te trillen en neemt ze het spel, iets anders ellebogen bij
vierkant zoals dat geeft de beperking (ik weet iets omdat ik zo arrenger ben dan obilgatie en
gebrek aan ruimte. en ik ben niet zo trots
Als je de mogelijkheid hebt om een ​​rechte reactor te maken met een schroefdraadpijp aan beide uiteinden, gemakkelijk te reinigen of een andere wijziging, het idee om het in de honingraat van de katalysator te plaatsen en zonder twijfel een goede oplossing (I Ik heb het rood zien worden) op voorwaarde dat de reactor niet de hele bazaar afkoelt. omdat een goed werkende reactor alle warmte eromheen opeet.
De katalysator om operationeel te zijn, heeft ook warmte nodig.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 16/11/05, 09:17

Hallo André.

Ja, ik betwijfel of de juiste hoeken niet geweldig zijn, maar hey, het is een eerste poging!
Het is waar dat het niet demontabel is, maar voor een test is 1er prima. Als het na een tijdje de game kost, doe ik het opnieuw om de bewerking schoner te maken. Hoe dan ook, later zou ik proberen de reactor veel dichter bij de motor te plaatsen, net achter de lambdasonde, om nog meer warmte te krijgen. Het probleem is dat er op deze plek weinig ruimte is om te sleutelen ...

En voor de katalysator maakt het me niet uit, zelfs als deze niet meer werkt, daarom heb ik een schroot teruggevonden, niet om de mijne te beschadigen!

Tot binnenkort
0 x
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55




par ange » 16/11/05, 16:29

Hallo,
Als je me toestaat, adviseer ik, de katalysatorhoningraat te houden en een gat in het nest te maken om de reactor te huisvesten.
Ideaal in mijn bescheiden mening is dat de reactor is omgeven door een 2-me buis van een 2-3mm meer.
Daarvoor?
1. Heel eenvoudig na talloze experimenten realiseerden we ons dat er in de stad niet genoeg warmte is om te werken (t <300 ° C !!!)
2. De warmte die uit de katalysator komt, zal de reactor opwarmen. Het komt allemaal goed!

Wees voorzichtig met het bevestigen van de rector in de katalysator, deze mag niet worden verplaatst als hij niet vreselijk brult.

Vergeet niet om het uitlaatgedeelte vóór de reactor te isoleren met bijvoorbeeld steenwol of glas. en ook het deel van de koperen buisuitgang van de pantone.

Als het eenmaal werkt, is het ideaal om de lambdasondesonde te gebruiken voor een echt verbruik (LC-1 bij innovate see on ebay)
Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 16/11/05, 19:21

Ja, goed idee, ik zal proberen de honingraat door de katalysator te graven en vervolgens mijn reactor in te brengen. Het zal voorkomen dat ik de katalysator later scalpeer.

Door nadelen, weet iemand waar ik buis en rond roestvrij staal kan krijgen? Ik woon in Nantes
Ik ben op zoek naar 21.3 x 1.6 buis en 16 rond.

Ik heb een groothandelaar die me naast me kan verkopen, maar ik ben verplicht om 6m-buis en 3m rond te nemen! : Cry: : Cry:

Morgen zal ik proberen weber metalen in Parijs te bellen om te zien of ze per post verkopen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten