Vollast reactorcontrolevenster

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
schurk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 07/11/05, 21:25

Vollast reactorcontrolevenster




par schurk » 10/11/05, 20:40

Goedenavond!

Heeft iemand ooit een patrijspoort geïnstalleerd om de werking van een werkende reactor te observeren?

Ik ben momenteel een reactor aan het bouwen en wil graag de mening of meningen van mogelijke "testers" weten.

Bedankt voor uw waardevolle antwoorden of advies ...

een +.
0 x
schurk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 07/11/05, 21:25




par schurk » 12/11/05, 17:12

Bonjour!

Ik zal mijn vraag als volgt formuleren: "Zou het niet interessant zijn om de plasma-activiteit in de reactor te controleren om" zelfgemaakte "carburateurs minutieus te regelen?:"

Deze carburateurs zouden bestaan ​​uit 2 spuitmonden die verstelbaar zijn door micrometrische schroeven met conische uiteinden en een constant niveau in de micro-bubbler met een vlotter gemaakt met een pingpongbal of industriële ballen (gebruikt op het gebied van chemie).

Ik zal de reactor volgende week afmaken, moet ik een patrijspoort monteren of is dit niet essentieel?

Bedankt voor je antwoorden. A +.

schurk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/11/05, 17:16

Ja, ik deed het op mijn bank ... Met het blote oog en overdag zien we helemaal niets ...
0 x
Brolensky
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 14/11/05, 15:49
Plaats: 81110 Massaguel

Patrijspoort op pantone en andere opmerkingen




par Brolensky » 14/11/05, 16:32

Salut!

Ik heb al een patrijspoort op mijn laatste pantone geplaatst .. en helaas heb ik niet veel gezien.
De geïsoleerde staaf van de reactor vertoonde geen enkele spanning, continu of alternerend.
De reactor was uitgerust met 3 brandstoffen met fijnafstelling (es, go, water). Het draaide goed in benzine waar zonder water, maar ik kon het niet laten draaien in + water (= stoomkraken)
Vervolgens deed ik een test van waterinjectie rechtstreeks vanuit een snelkookpan op een dieselmotor (renault tractor): geen variatie in motortoerental.
Ik heb ook tests uitgevoerd op Massey-tractor bij 1500 tpm, pantone en cocotte-injectie, resultaten geen variatie in motortoerental of verbruik.
Plots word ik een beetje sceptisch over het systeem (al met al moest ik 50 tot 100 uur besteden).
Ik maak van de gelegenheid gebruik om 2 vragen te stellen:
-Ik zoek het autoplus-artikel, in welk gedeelte moet ik kijken?

-Als iemand erin slaagde het tegenovergestelde te benadrukken, zou hij me over deze observaties kunnen vertellen?

Merci.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/11/05, 16:50

Voor het autoplus-artikel heb ik het hier gewoon op gezet forum : https://www.econologie.com/forums/revue-de-p ... t1165.html

Bedankt voor uw opmerkingen. Voor de spanning van de staaf wist ik het nog niet (hoe ging je precies te werk) voor de andere waarnemingen, op dezelfde manier, wat waren de meetomstandigheden?
Dernière édition par Christophe de 06 / 11 / 07, 22: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/11/05, 17:04

Dag
Antwoord op Brolensky
Als het u niet lukt om een ​​benzinemotor met diesel of rode stookolie te laten werken, is het dat uw reactor niet werkt, in mijn assemblage draait de motor zowel met stookolie als met benzine zonder automatisch ontbranden zonder rook tot een lichte dieselgeur maar veel minder dan een dieselmotor, en als u een beetje water toevoegt met een vernevelaar, voelt u nauwelijks iets.
Voordat ik conclusies trek, laat een benzinemotor goed werken met diesel, het is een hol voor mijn tests, wanneer ik experimenteer met varianten in de reactor.
Ik gebruik het met zwaardere en zwaardere brandstof
Mengsel van motorolie met stookolie in verhoudingen van 30% motorolie.
Er is zeker een kleine zwerver die je ergens hebt verwaarloosd
Het belangrijkste defect is om een ​​carburateur te groot te gebruiken, tot het uiterste te gaan, probeer een carburateur van gereduceerd model en alleen open tot 1/4 zie je het verschil, de reactor zelf is vrij tolerant in zijn constructie, zodra het warmte en voldoende zuigkracht ontvangt om een ​​goede stroomsnelheid op de stang te hebben, is het allemaal een accessoire en verbetert het niet veel van het patent.

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/11/05, 17:26

Ja, ik denk dat het niet voldoende opwarmt met zijn reactor. Laad je je motor op?
Anders is het "normaal" dat het niet omhoog gaat in T ° ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 14/11/05, 18:58

welkom
Niet heet genoeg en snelkookpan onder druk lopen !!! : Cry:
Je hebt een depressie nodig !!!! : Lol:
De zeclairs zien we ze alleen 's nachts en volledig opgeladen !!! :P
@+
zac
0 x
schurk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 07/11/05, 21:25




par schurk » 15/11/05, 20:29

Bonjour!

een vraag voor Brolensky ...?

Zijn uw carburateurs "huis" gemaakt?
Als dat zo is, zou het leuk zijn om een ​​plan of schets te maken en deze op deze draad te plakken.

Wat mij betreft, ik ben de reactor deze week aan het bezoedelen (zonder patrijspoort)
en dan bouw ik de carburateurs.

Dus als iemand hier ideeën over heeft, kijk ik ernaar uit deze te lezen.

Trouwens, ik groet André en de Grand Guru !!!!
0 x
Brolensky
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 14/11/05, 15:49
Plaats: 81110 Massaguel




par Brolensky » 08/11/07, 23:14

Bedankt voor je antwoorden. Sorry, ik was traag om te reageren, intussen heb ik mijn kazerne teruggetapt: we kunnen niet op alle fronten aanwezig zijn.
Mijn reactor was dicht bij de basismodelstaaf van 12.7 ruimte 1 mm lengte 300 mm.
De brandstof bestond uit 3 micrometrische naaldburetten en de brandstof (GO-benzinewater) kwam een ​​3 m lange spoel binnen aan de buitenkant van de reactor, allemaal onder een goede laag glaswol. De 400cc brigg-motor verwarmde de pijp met kersenrood. Voor de depressie vanaf de motor een venturi ½ van de diameter bij de nek, en aan het einde een hout om de luchtinlaat aan te passen.
Voor bliksem deed ik mijn tests 's nachts en de staaf geïsoleerd van de rest (om het potentiële verschil te meten) werd teruggebracht naar de grond.
Misschien was deze reactor een beetje te groot voor een 400 cc-motor?
En bovenal (met 2 jaar achteraf bekeken) heeft het water bij mij een pH van 7.4.
Als André je daar voorbij komt of een andere pro van de site, en als ik het op een dag terugleg, denk ik dat je adviezen nuttig voor mij zullen zijn.
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten