Renault Super 5 gedoteerd water

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Renault Super 5 gedoteerd water




par PITMIX » 04/11/05, 18:50

Bonjour à tous,
B) Dit is mijn nieuwe slachtoffer. Een slechte kleine Super 5, 1.4 L autokast die 35 l verbruikt voor ongeveer 350 km.

Sommige foto's zullen volgen om u te laten zien dat ik nog maar aan het begin ben en zij zullen mij ook toestaan ​​om u enkele vragen te stellen.
Bijvoorbeeld:
- Ik ben van plan een staaf 150 reactor 200 mm lengte diam te plaatsen. 12mm
- De buisreactor zal 250 300 mm lengte diam. 14 mm (1 / 2 inch)
- Er bevindt zich 100 mm tussen de waterinjectieventuri en de reactiestaaf zodat de resterende druppeltjes verdampen voordat ze in contact komen met de stang.
- Deze voorverwarmkamer zal 100 mm zijn waarvan 50 mm in de uitlaat zal worden geïntegreerd
- De venturi heeft een diameter van 5 mm. binnenin is het een dudgeon gemaakt op een koperen buis, het water wordt uitgespuugd door een punt van een balpen à la "André"
Dernière édition par PITMIX de 22 / 04 / 06, 11: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/11/05, 19:57

Dit zijn de foto's:

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
Dernière édition par Christophe de 30 / 01 / 06, 16: 10, 2 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/11/05, 20:57

Hallo Pitmix
Je bent ver weg, je reactor is goed gepositioneerd, voor de stuurpen is het niet nodig om een ​​aërodynamische vorm te maken voor de ingang, zelfs een vierkante snede werkt iets beter, want de uitvoer van de stang is correct in de punt.
Voor uw kleine carburateur, installeert u een kleine naald die in de kleinste handel verkrijgbaar is, plaatst u deze in serie met de waterlijn bij de carburateur, indien mogelijk bediend door een ritssluiting uit de cabine.
Met betrekking tot het gieten van water, terwijl u de kop van de carburateur naar beneden legt, vormt deze geen probleem bij het uitschakelen wanneer de motor niet draait als deze niet waterdicht is l, zal het water op de grond stromen dat is alles, we zijn niet in de woestijn, er is water in drommen.
Het thermokoppel, waar de temperatuursonde het op de koperen buis zet die de reactor verlaat, is de enige indicatie dat je de reactor echt moet bedienen. de andere maatregelen zijn meer om te analyseren wat er in de reactor gebeurt.
Aan het begin van de klep die u handmatig kunt aanpassen, regelt het de waterstroom om de uitgang van de reactor boven 100c en onder 200c te houden. je zult zien op welke temperatuur het het beste werkt.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 04/11/05, 21:28

Goodnight Andrew
Ik dacht aan alles wat je tegen me zei en ik controleerde je berichten op inspiratie. Eén ding, ik gebruik staal voor de reactorbuis. Denk je dat er een risico op roest is?
Voor de staafreactor heb ik het aan beide kanten geslepen, maar daar is het 220 mm dus ik ga het formaat wijzigen naar rechts naar 150 mm of 200 mm Ik begrijp dat het niet uitmaakte of we blijven in deze verhoudingen. Ik heb nog niets gelast, ik zag dat je uitlaatreactor bijna niet de uitlaat passeert en dan gebruik je koper voor aansluiting op de opnames. Zijn deze keuzes vrijwillig vanwege een betere warmtegeleiding? Wat ik bedoel is dat ik niet weet of het beter is om een ​​langere stalen buis te maken, bijna tot aan de inlaat, of om een ​​koperen fitting zo dicht mogelijk bij de uitlaat te maken. . Dit rekening houdend met het feit dat er meer verbinding is met verlies van lading. Volgens een van mijn belangrijkste pijpfitters op het werk "is een las als een hittestopende barrière". Dit is misschien een beetje overdreven maar niet helemaal verkeerd. Wat denk je?
: knipperen: ik heb neuronen verbrand!
PS op de foto van de waterventuri, de venturi is aan de linkerkant gelast op een koperen bocht die ik zal verwijderen; aan de rechterkant is het een shrader-klep, maar het zal ook niet worden gebruikt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 04/11/05, 22:14

Bedrieg je me?
Maar het lijkt mij dat de extra dikten aan de uiteinden van de stengel zijn gemaakt van soldeer (gezien de gouden kleur)?
Als uw lasnaden op de heli zijn gevallen, moet u deze mogelijk met de boeg doen, of met schroeven.

Gegyx
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/11/05, 01:12

hallo
voort te komen je niet breken het hoofd ook, slechts een slag van het slijpen van de punt te verwijderen en c is goed, het centreren van tepels zijn gelast aan de soldeer uo de koeling zilversoldeer? het soldeer is prima. warmte 450c niet excesive op de steel voornamelijk 300c dient te geschieden robuust lassen .niet dat kleine stukjes los en gaat grafigner de motorcilinder alvorens door kan wandelen uitlaat schud het naar binnen.
voor de output van de reactor gebruikte ik verschillende materialen ijzer, roestvrij staal eck ..
Ik merkte geen significant verschil, ik neem koper vanwege het gemak van vouwen en vind de verbindingen, installeer het het kortst.
Wat betreft de beperking ten opzichte van dat ocassione tussen de staaf en de reactor, de reactorbuis minder neiging de stang corroderen, roestvrij stalen staaf is beter als je niet in de juiste diameter neemt stuk roestvrij stalen buis drukt op zijn beurt een ijzeren staaf en bespeelde je een magnetische staaf en roestvrij staal 2 in één. hoewel ik geen groot verschil merkte tussen staal en roestvrij staal.
Als je de reactor vaak gebruikt, roest het niet, alleen als je het voertuig verlaat, is het overvloedig.
Als je de verticale 3,2mm-zak met staafjes frisdrank voor de staaf plaatst om hem in de reactor te houden, omdat deze tijdens het spelen (trillingen) nodig heeft
en het loopt in de reactor.
Om je kleine carburateur te testen, blaas lucht in de venturi en kijk of deze goed, zo niet te groot valt, maakt het niet uit dat een spons een redelijk goede diameter heeft in een harsdoos tussen de carburator en de reactor is verzadigd met druppels en verdampt terwijl de lucht erdoorheen stroomt.
doe een test met een veegmachine (stofzuiger) in een doorzichtige plastic buis, dan ziet u de effectiviteit van de spons.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 05/11/05, 07:36

Dit is mijn nieuwe slachtoffer. Een slechte kleine Super 5, 1.4 L autokast die 35 l verbruikt voor ongeveer 350 km.


pitmix, denk dat je moet uw motor aan te passen voordat 10 gewijzigd lt / 100 actuelement ... Ik heb mijn golf te testen, ik rijd met 0,5 lt, ik heb een kleine reservetank Ik rol tot aan de aanslag, Ik doe dezelfde cursus (kijk naar je lead, de 2-graad kan variëren van 20%)
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/11/05, 09:53

hi bibins4
Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb er al over gesproken. De geuren van benzine zijn zeker onverbrand.
Bedankt voor het advies.
Ik lees snel het bericht op de BX 1,4L en stel mezelf de vraag van de verbinding van de output van de reactor met de toelating. Blijkbaar is iedereen het niet eens over de locatie.
Dernière édition par PITMIX de 20 / 09 / 06, 09: 47, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/11/05, 21:06

Als er alleen benzine wordt ingespoten als je snel op het gaspedaal drukt (ziet er tijdens het manoeuvreren zachtjes en dan brutaler uit, dan is de gasklepontgrendeling aan de zijkant van de carburateur dat deze buis uit de pomp van herstel komt die benzine injecteert tijdens een gasklep.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 06/11/05, 05:31

Oké, dit is het herstelsysteem. Wat ik wilde zeggen, is dat ik denk dat de komst van geet gas in deze gebieden plaatsvond, maar niets is zeker. Wat is het beste compromis voor jou?

Voor de regulering van de stroming van water zag ik dat er in de robotica kunstmatige spieren, dubbele boeren of eenvoudige bewegingen bestonden. Ik kocht de koppeling om de klep nu handmatig vanuit de cockpit te bedienen. Het zal gemakkelijker zijn
Eigenlijk waren de centreerpunten het geld maar op de foto plaatste ik de staaf van mijn reactor mini-chopper. Ik had net gepolijst en aan beide kanten gemalen voor de foto. Ik was van plan om een ​​T-stuk aan de uitlaat van de reactor te plaatsen met een plug, op de laatste zal een staafdiameter 4 of minder worden gelast om de staafreactor vast te houden en kan gemakkelijk worden gedemonteerd.
Ik probeer een diagram te maken.
Dernière édition par PITMIX de 22 / 04 / 06, 11: 56, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten