Invloed op de levensduur van een waterdoping?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1

Invloed op de levensduur van een waterdoping?




par pablo » 08/07/11, 19:40

Hallo,
Ik hoorde dat een pantonistische experimentator zijn motor kapot zou hebben gemaakt.
zuiger en shirt helemaal opgeblazen!!
En na te hebben gekeken, over de injectie van water in de luchtvaart tijdens de oorlog door de Engelsen, blijkt dat de injectie alleen werd gebruikt in geval van overmacht (gevaar voor de piloot) om effectief te ontsnappen aan de vijand,
maar terug bij de basis werd de motor onmiddellijk vervangen.

Hierna zou ik graag enige precisie willen hebben over de levensduur van de met water gedoteerde dieselmotor.

André, jij, bijvoorbeeld, ik geloof dat je al heel lang aan het experimenteren bent, dus ik zou bijvoorbeeld graag willen weten hoeveel km je hebt afgelegd met het voertuig dat je hebt gepantoniseerd (een Chevrolet geloof ik) en of je toevallig of uit nieuwsgierigheid zou je de motor niet hebben geopend, alleen om de staat ervan te zien na 50 terminals pr expl.(':cheesy:')

Hier is om te weten, ik wil niet per se de motor van mijn vrachtwagen kapot maken,
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Re: Impact op de motorlevensduur van waterdoping?




par bernardd » 09/07/11, 10:04

Een injectie van "vloeibaar" water lijkt een probleem te vormen voor de kleppen, die kunnen gaan roesten. Er moeten roestvrijstalen kleppen worden geïnstalleerd

Een injectie van "vloeibaar" water en stoom, dit moet verschillende gevolgen hebben op een motor. Als we het hebben over bootpropellers of pompen, veroorzaken de plotselinge variaties in druk verschijnselen van de explosie van luchtbellen in het water die de propellers gewelddadig aantasten. Ik zou zeggen dat een plotselinge nevel van druppels ook rare dingen moet kunnen doen...

cf Beeld

Er kan ook worden opgemerkt dat ethanol altijd water bevat, waarvan het aandeel gemakkelijk kan worden verhoogd terwijl een stabiel mengbaar mengsel behouden blijft: een manier om met water te doteren is het gebruik van ethanol.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 09/07/11, 12:29

Oulala, deze propeller is niet erg mooi,
Wat zijn de kosten van het vervangen van de kleppen door roestvrijstalen kleppen?
Kolossaal, zeker, daarom ondenkbaar.
Het is een groot verwijt dat ik al deze pantonisten maak, Geen om ons de staat van zijn motor te laten zien na langdurig gebruik, jammer, want dat zou ons kunnen laten zien of er echt een risico is of niet.
sommigen zeggen dat er geen risico is, ik blijf sceptisch.
André, je hulp kan nuttig zijn, dank je.
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/07/11, 12:31

Geen risico op cavitatie zoals bij scheepsschroeven, omdat de druppeltjes geen sterke drukvariaties ondergaan zoals een snelle stroom van dicht water rond een schroef (de quasi-onsamendrukbaarheid van vloeibaar water geeft schokken, die niet bestaan ​​in samendrukbare lucht), dus niets te doen!

Alleen het roesteffect kan optreden als er te veel water is, vooral zoutoplossing.

Maar bij vochtig en warm weer gebruikt de motor ook lucht vol water (verzadiging en dus waterdruppels bij de inlaat) en zou daarom net zo goed bestand moeten zijn tegen motoren in hete vochtige tropische gebieden (100% vochtig bij 35°C zoals de oostkust van de VS in de zomer of India, lucht gevuld met water evenveel als met waterdoping), als je niet te veel water toevoegt, zoals tijdens een zondvloed.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/07/11, 12:36

+1 met dedeleco, er is geen risico als er geen grote hoeveelheden vloeibaar water worden geïnjecteerd...en in dit geval is het risico van hydraulisch vastdraaien veel groter!

Wie bang is voor de (over)corrosie die waterdoping kan veroorzaken, weet niet dat bij de verbranding van slechts 1 L brandstof ongeveer 1 L waterdamp vrijkomt... Er is geen kans dat het geïnjecteerde water niet condenseert aan de niveau van de motor wanneer deze in werking is en wanneer deze niet werkt, wordt er geen water geïnjecteerd...

QED ...
1 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 09/07/11, 12:49

Het probleem van corrosie van de "normale" kleppen werd mij bevestigd door een ervaren monteur, tijdens zijn persoonlijke en oude waterinjectietests, maar niet in de pantone-methode, om precies te zijn. Maar aangezien dit oude experimenten zijn, is het ook mogelijk dat de gebruikte metalen toen gevoeliger waren.

Het risico bestaat echter en het simpele verzoek om een ​​onderzoek uit te voeren op een echte motor is gerechtvaardigd.

Het gaat er niet om te bevestigen dat er een probleem is: het gaat erom te bevestigen dat het interessant is om naar echte ervaringen te kijken naar wat men visueel waarneemt.

Het voorbeeld van de door cavitatie vernietigde pomp is zo onintuïtief dat het aan brandweerlieden moet worden geleerd... Als het intuïtief was, zou iedereen het weten, toch? Overigens blijft de theoretische verklaring van de energie die vrijkomt bij deze cavitatieverschijnselen onderwerp van controverse, dus laten we in dit opzicht nederig blijven.
0 x
Tot ziens!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/07/11, 12:49

geen kans dat het geïnjecteerde water condenseert op de motor wanneer deze draait

zeker, gezien de zeer hoge temperatuur van de uitlaatgassen en de daarmee gepaard gaande slechte prestaties van commerciële motoren!

Ook op wikipedia Pantone irriteert de bewering dat de koude bron de temperatuur is van gassen met brandstofinlaat (alias picolino) me omdat archief en totaal onbeweeglijk, met ongelooflijke koppigheid, om mijn protesten te onderdrukken !!

Deze picolino bij een autofabrikant laat zien dat ze hun ontwerpbureaus hebben archi-valse ideeën in de basisthermodynamica!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 09/07/11, 12:55

Dat is een beetje geruststellend,
desalniettemin ben ik benieuwd naar een vergelijking (foto's) tussen zuiger/voering, kleppen enz. van een motor zonder waterdoping en een motor die langdurig is gedoteerd.
Beseffend dat het moeilijk is om twee motoren van hetzelfde jaar te vinden met ongeveer dezelfde kilometerstand, waarvan er één minstens 50 km met water zou zijn gedoopt, zou ik me tevreden stellen met foto's van deze motor die lange tijd gedoopt was.
Mijn scepsis komt voort uit het feit dat het me zou irriteren om mijn motor kapot te laten gaan en dan het a priori briljante systeem van de heer Pantone te moeten ontkennen.
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/07/11, 12:57

de door cavitatie vernietigde pomp is zo onintuïtief

bestaat en bekend sinds de eerste motoren en boten met propellers, meer dan 130 jaar!!
Wat vernietigt, is niet de vorming van vacuümbellen met lage dampdruk, maar hun plotselinge ineenstorting op het oppervlak door de druk van het dichte water rondom.
het is een heel wetenschappelijk gebied waar veel mee is bestudeerd sonoluminescentie en andere effecten door schokgolfconcentratie bij het instorten van bellen, enigszins vergelijkbaar met explosieven die worden gebruikt om de dikke muren van tanks of het cement van bunkers te doorboren!!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Impact op de motorlevensduur van waterdoping?




par moinsdewatt » 19/06/21, 16:30

Indiase versie van doping voor watermotoren.



Het werkt niet. Ze misten de dosering.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten