Water doping op Renault Trafic 2.5l SOFIM

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1

Water doping op Renault Trafic 2.5l SOFIM




par pablo » 05/07/11, 12:34

Hallo iedereen
Ik ben in Ariege en heb net een dopingwater op mijn verkeer (sofim-engine) uitgevoerd.
Nadat ik op het net die informatie + of - nauwkeurig had gevonden, soms zichzelf tegenspreekt, deed ik deze bewerking iets voor mijn saus.

Mijn samenstel bestaat uit een roestvrij stalen buis de304 1 / 2 inch in diameter en 35cm en een staaf van dezelfde roestvrijstalen 14mm diameter 25cm.
de reactor wordt gevoed door een oude bromfietscarbide die "carbide" in een afgeplatte koperen buis en rond de geluiddemper gewikkeld, om het water te verdampen voordat het bij de reactor aankomt. Het is volgens mij + of- het principe van de GVI van Michel maar zonder de pot te doorboren.
Ik ga gewoon naar boven na het experiment met een bubbler, te weinig effectief.
Maar misschien is het gewoon de lengte van de steel die niet past, 30cm in plaats van 10 / 15cm die André aanbeveelt in deze uitleg, die ik zag dat er weinig is?
Dat gezegd hebbende, heb ik deze nieuwe assembly niet echt getest, omdat ik zo vaak mogelijk rijd, de beste manier om brandstof te besparen, en de 200-terminal om te zien of het werkt lijkt niet erg econologisch.
Hoe dan ook, ik had graag wat advies gehad voor een "perfecte" realisatie.
Ja, namelijk dat ik eerder een MET aluminium had geplaatst, wat zoals ik las de efficiëntie van de pantone zou kunnen beïnvloeden. javascript: emoticon (': cry:')

goede voila, trouwens super deze site, zeer compleet, bravo christophe!

Pablo, nieuwe pantonist.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping op Renault Trafic 2.5l sofim




par Flytox » 05/07/11, 19:31

Hallo Pablo, welkom bij de Club

pablo schreef:Hallo iedereen
Ik ben in Ariege en heb net een dopingwater op mijn verkeer (sofim-engine) uitgevoerd.
Nadat ik op het net die informatie + of - nauwkeurig had gevonden, soms zichzelf tegenspreekt, deed ik deze bewerking iets voor mijn saus.

De nieuwe sauzen brengen altijd interessante informatie om te exploiteren.

Mijn samenstel bestaat uit een roestvrij stalen buis de304 1 / 2 inch in diameter en 35cm en een staaf van dezelfde roestvrijstalen 14mm diameter 25cm.


Als je het over de reactor hebt, is het geen 1 / 2-duim en een 14 mm-buis? als ik goed volgde? : Mrgreen: Als dit het geval is, is de vrije ruimte relatief klein 0.65 mm ten opzichte van de straal en met 25 cm lang, kan het drukverlies een beetje hoog zijn.

de reactor wordt gevoed door een oude bromfietscarbide die "carbide" in een afgeplatte koperen buis en rond de geluiddemper gewikkeld, om het water te verdampen voordat het bij de reactor aankomt. Het is volgens mij + of- het principe van de GVI van Michel maar zonder de pot te doorboren.


Voor de carb bromfiets, kan het perfect (bijna gesloten gasklep) werken, maar loopt u het risico dat corrosieproblemen: water + Brass + zinklegering dat een batterij die u zal corroderen deze metalen snel optreden (week) een soort creëert witte suspensie die zweeft in de tank van de carburateur en uiteindelijk de naald en andere mondstukken sluiten. : Cry:

Voor koperen buis die platgedrukt en om de pot gewikkeld is, ontstaat een zeer onstabiele werking als de buis horizontaal staat en met een binnendiameter <6 mm. Het water / stoom / lucht-mengsel vordert in de bochten in onvoorspelbare schokken en met postiljoen krachten. (het doet alles!)
Daarnaast is het koperen buis / uitlaatcontact nooit erg goed en heeft het betrekking op een generator (min of meer). De warmte-uitwisseling blijft veel lager dan bij een echte GVI zoals Camel1, je zult veel moeite hebben om alle benodigde stoom en van de nodige "kwaliteit" te produceren.

Maar misschien is het gewoon de lengte van de steel die niet past, 30cm in plaats van 10 / 15cm die André aanbeveelt in deze uitleg, die ik zag dat er weinig is?


Als je wilt dat het werkt, luister dan naar André !!!! Het zal veel sneller zijn om te zeggen wat hij niet probeerde. : Mrgreen:

Dat gezegd hebbende, heb ik deze nieuwe assembly niet echt getest, omdat ik zo vaak mogelijk rijd, de beste manier om brandstof te besparen, en de 200-terminal om te zien of het werkt lijkt niet erg econologisch.
Hoe dan ook, ik had graag wat advies gehad voor een "perfecte" realisatie.


U bent op de juiste plaats! : Mrgreen:

Ja, namelijk dat ik eerder een MET aluminium had geplaatst, wat zoals ik las de efficiëntie van de pantone zou kunnen beïnvloeden. javascript: emoticon (': cry:')


Voor mij is er geen nadelen, als je beter wordt, houd je het, en het is eenvoudig te verwijderen om een ​​tegentest te doen om de compatibiliteit met de Gillier Pantone te zien.

Goed en nu kun je wat foto's en uitleg plaatsen over je bewerking ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1

reponce




par pablo » 06/07/11, 20:46

hallo Flytox,
ER, de roestvast stalen buisreactor maakte mijn goed 1 / 2 inch diameter en 21.3mm ext 17 en wat binnen en 14mm staaf, die me een spel ongeveer 1.5mm maakt.

Voor carb heb ik de bushel verwijderd :|
De buis rond de pot was 16mm in diameter, afgevlakt voor betere warmte-uitwisseling (meer contactoppervlak), en maakte iets meer dan één rond de pot.
Bijna alle lucht die door de reactor wordt aangezogen, gaat door mijn koolhydraten.

1er trip gemaakt:

Nadelen van 1 liter voor 1 reistijd, en ik heb de indruk dat het beter werkt dan met de bubbler.

Goed als we binnen een week zullen zien of er wat pap in mijn koolhydraten zit en ik zal testen met een kortere steel.
Installeer de beroemde GVI-camel1 voor mij omdat ik geen soldeersel (oxyacéthilène) heb om aan mijn pot te solderen.

Voor foto's en uitleg zal het komen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: REponce




par Flytox » 06/07/11, 21:34

pablo schreef: ER, de roestvast stalen buisreactor maakte mijn goed 1 / 2 inch diameter en 21.3mm ext 17 en wat binnen en 14mm staaf, die me een spel ongeveer 1.5mm maakt ..


Niet goed begrepen waar je het over hebt, een 1 / 2 duim is 25.4 mm / 2 = 12.7 mm .....: Cry:


Installeer de beroemde GVI-camel1 voor mij omdat ik geen soldeersel (oxyacéthilène) heb om aan mijn pot te solderen.


Zonder hardware om te solderen, is het moeilijker om tot een goed resultaat te komen, meestal is het nodig om meerdere keren te wijzigen voordat je iets vindt dat goed werkt.

pablo schreef:Voor foto's en uitleg zal het komen.

Ja !!!!

Om de werking van uw assemblage te volgen, zou het goed zijn als u de temperatuur tussen de uitlaat van uw reactor en de aansluiting op de inlaat zou kunnen meten, dit geeft de minimale informatie vanaf wanneer de "stoom" arriveert / snelheid of belasting motor, minimum en maximum temperaturen tijdens het varen, etc.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Doping op Renault Trafic 2.5l sofim




par Andre » 07/07/11, 05:54

pablo schreef:Hallo iedereen
Mijn samenstel bestaat uit een roestvrij stalen buis de304 1 / 2 inch in diameter en 35cm en een staaf van dezelfde roestvrijstalen 14mm diameter 25cm.
.


Voor Renault sofim 2,5 l weet een buitenlander die aan de andere kant van de Atlantische Oceaan woont niet of het een diesel-turbo of een benzinemotor is?
Als I omvat een roestvrij stalen buis 1 / 2 pijp dunne wanden en een diameter roestvrij stalen staaf 14 25cm mm lengte (voor de reactor in de standaard een reeks 1mm 1,5mm lengte 18 of 25 cm cm is er weinig aan de differrence WERKING.

de reactor wordt gevoed door een oude bromfietscarbide die "carbide" in een afgeplatte koperen buis en rond de geluiddemper gewikkeld, om het water te verdampen voordat het bij de reactor aankomt. Het is volgens mij + of- het principe van de GVI van Michel maar zonder de pot te doorboren.

Niet zeker dat de aas-slang een goed idee is om de stoompluggen moeilijk te regelen.
Als het een benzinemotor is? het kan werken met een mini-carburateur, maar het vereist een groot onderhoud, filtering van het periodieke reinigingswater en het is duidelijk minder krachtig dan een bubbler.

Ik ga gewoon naar boven na het experiment met een bubbler, te weinig effectief.


Het bubbelen van de bubbler is eenvoudig, functioneel weinig onderhoud is niet moeilijk in gebruik te nemen, zelfs niet met vuil slootwater

Maar misschien is het gewoon de lengte van de steel die niet past, 30cm in plaats van 10 / 15cm die André aanbeveelt in deze uitleg, die ik zag dat er weinig is?

Het is onwaarschijnlijk dat uw probleem verband houdt met de reactor.
eerder op zoek naar de inputkant van de reactor en waarom uw bubbler niet werkt?

Dat gezegd hebbende, heb ik deze nieuwe assembly niet echt getest, omdat ik zo vaak mogelijk rijd, de beste manier om brandstof te besparen, en de 200-terminal om te zien of het werkt lijkt niet erg econologisch.


Het experiment is verre van milieuvriendelijk en het vergt veel van de brandstof, ik ervaarde was de gebakken aardappelen olie en diesel I-test (een nieuw systeem moet passeren twee brandstoftank om de efficiëntie te meten zijn) is het moeten had warmte en een dunne oxidelaag in de leidingen en de reactor. Dus in eerste instantie te snel conclusies te trekken en alles veranderen ..

Hoe dan ook, ik had graag wat advies gehad voor een "perfecte" realisatie.

Perfectioneren is moeilijk, om al herhaaldelijk te werken, het is een vooruitgang, dus je voelt en kijkt naar degenen die systemen hebben die functioneren en modelleren, brengt verbeteringen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 07/07/11, 09:09

Ter informatie: het 2.5 sofim-renault-verkeer is een atmosferische indirecte injectie met dieselmotoren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 07/07/11, 20:06

Voor Renault sofim 2,5 l weet een buitenlander die aan de andere kant van de Atlantische Oceaan woont niet of het een diesel-turbo of een benzinemotor is?

eigenlijk, sorry, het is een diesel, zoals Macro zegt

lengte van 18 cm of 25 cm is er weinig verschil in werking.

Ok, maar het is beter lang of kort voor betere prestaties? er is nog een verschil omdat u (André) alleen 15 of 10 cm bepleit voor een dopingwater (de helft van de lengte van mijn stengel)?

waarom werkt je bubbler niet?

Het is waar dat het raar is, maar ik vind dat het de motor "remt", alsof hij het moeilijk had om te borrelen. de truck liep beter als ik de stekker uit het stopcontact trok.
Toen ik de bubbler opende, was het waterniveau veel hoger dan dat van de tank met constant niveau.
depressie te groot?
de koperen buizen zijn 16mm
Foto's van de bubbler:
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Niet echt begrepen waar je het over hebt, een 1 / 2 duim is 25.4 mm / 2 = 12.7 mm ..... Huilend of heel verdrietig

Nou, ik kan niet in duim spreken, of de mijne is te groot (': Mrgreen:')

De roestvrij stalen buis is 17.3mm aan de binnenkant, dikte 1.5mm (diam.ext.21.3mm) en de staaf 14mm, die een set 1.65mm maakt.
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/07/11, 22:15

Het is schoon als constructie! 8)


Je constante niveau met een carburateur kan het probleem van corrosie zijn dat ik tegen je heb gezegd. Als de naald geblokkeerd is, komt open water bijvoorbeeld in de bubbler met de depressie en blijft alleen achter als u het in stoom omzet. Het niveau is helemaal niet constant.

Om dit beter te laten werken, zou je de druk boven de vlotter en in de watertank gelijk moeten maken met een kleine slang, anders zullen de drukvariaties je parten spelen. : Mrgreen: Het is de hoogte van het water in de tank die alleen de beweging van de naald moet regelen en niet de verschillen in stroomafwaartse stroomopwaartse druk of de hak in de roterende, remversnelling enz. ..... Dit systeem met constant niveau. ..liet meer constante instellingen gebruiken om goed te werken. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/07/11, 05:29

Dag

Voor de reactor zul je niet veel verbeteren om veranderingen aan te brengen. Ik probeerde 10cm staaf 25cm niet een enorme differrence (soms om redenen van ruimte moeten we de lengte te beperken) als je hengel is lang entrefert minder 1mm dit is een beperking, met 1,6mm uw huidige lengte vormt geen probleem.
Voor je bubbler staat er iets meer op, begin met simpel, geen constant niveau leeg hem gewoon water in (laag niveau als je kleine runs uitvoert hoger niveau als je lange runs met stops doet om het level te voltooien als je eenmaal hebt afgestemd, kun je op een constant niveau werken (hoewel het niveau in de bubbler niet van cruciaal belang is voor de efficiëntie van het systeem)
Voor de bubbler om operationeel te zijn met een diesel duurt het wat depressief, op de tractoren, trage motor, luchtfilter en kleine tubulur beperkende een eenvoudige tuayu gesneden in siflet op voorwaarde dat een depressie genoeg bot om de bubbler te bedienen, maar op een diesel Auto, de inzinking in het inlaatspruitstuk is niet voldoende om de bubbler goed te laten werken.
Het heeft de voorkeur om een ​​eenvoudige venturi te installeren die het drukverlies tot een minimum beperkt en een sterkere edepressie in de reactor en de bubbler geeft.
Bij 2500rpm zou de depressie rond 75cm van water moeten zijn gemeten met een recipiënt van water en een transparante plastic buis, zal de borrelende toon gorgelend zijn.
Je waterverbruik moet liggen tussen 1 liter is 1,5 llitres
het hangt altijd af van de motorbelasting, rijsnelheidsclassificatie.

Vergeet niet om je verbruik te meten voor de installatie van het systeem en daarna (maakt notities verbruik diesel water, soort van weg, snelheid, opere vol, niet wanneer de clanche vrijkomt maar wanneer het schuim deel uitmaakt dat het erg vol is. Elke patiënt, het nieuwe systeem heeft een bepaalde tijd nodig om operationeel te zijn, vermijdt het gechloreerde water, loopt met het water van de beek van de sloot, in het begin, dan water van de regen, je kunt een beetje toevoegen azijn.
Een voertuig als de uwe aproximately moet pompen als de mijne 3 liter dieselmotor was de 9 liter voor doping water, nu in mijn best deze aanpak 6 liter op lange reizen, korte reizen sleutelen gegroepeerd is draait om 7,5 liter hoewel na een bepaald aantal jaren dat u als ocasionellement wanneer u een reis van enkele consitant cetaines km te maken. (Focus, scleule familie-uitstapjes.)
Als je gewend bent aan je doping in het water, als de bulor water mist, krijg je de indruk op de pijp op het gaspedaal.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
pablo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 29/06/11, 09:49
Plaats: Frankrijk zuidwestelijke Ariège
x 1




par pablo » 09/07/11, 10:13

Hier (eindelijk) het plan van mijn tweede montage (met carburateur bromfiets)

Beeld
0 x
Met geduld, de boomgaard wordt jam.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 62-gasten