Demping met water op Mercedes C 250 TD IIBP 1997

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Tibo1987
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 30/07/10, 19:51
Plaats: Toulouse

Demping met water op Mercedes C 250 TD IIBP 1997




par Tibo1987 » 10/03/11, 13:34

Hallo iedereen,

mijn naam is thibaud ik ben xnumx jaar oud, ik woon in toulouse, ik heb onlangs mijn auto veranderd, ik gebruik al bi-brandstof met gerecyclede plantaardige olie en ik zou (eigenlijk wil ik) het een boost geven water met een stoomgenerator + reactoreenheid.

Ik denk dat mijn reactor zich in het uitlaatspruitstuk bevindt vlak voor de uitlaat van de cilinderkop (dit is waar de EGR-aftakking origineel is); Ik moet het demonteren om te controleren of het achter toegankelijk is. (en foto's maken).

Dan voor het genereren van stoom, geen bubbler omdat niet de plaats en ik hou niet echt van de traagheid van dit systeem; Ik denk aan 2-dingen: een echte GVI enerzijds; maar ik ben een beetje bang om mijn uitlaat te masseren (ik weet niet hoe ik moet lassen!) of een systeem met een koperen spoel rond de pot (blah) of een stoomgenerator met vernevelaar met de mogelijkheid om / snijd de vernevelaar (s) af met de slag van de gaskabel.

Voila Ik heb je advies nodig om mijn project te verfijnen.

Salutations
Dernière édition par Tibo1987 de 10 / 03 / 11, 15: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
Doe wat olie!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/03/11, 13:58

Ik weet niet hoe ik moet lassen

Misschien gemakkelijker te leren ???
Moeilijk om goede thermische contacten te hebben zonder lassen.
0 x
Tibo1987
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 30/07/10, 19:51
Plaats: Toulouse




par Tibo1987 » 10/03/11, 15:31

Hallo dedeleco,

goed waargenomen, het maakt deel uit van mijn projecten dit jaar: investeren in een kleine baan en leren het te gebruiken.

Nadat ik een volgeling ben van het minst mogelijke bloedbad op originele onderdelen, wat naar mijn mening een garantie voor betrouwbaarheid is, en ik denk ook aan de doorverkoop en terugkeer naar de oorsprong.
0 x
Doe wat olie!
Davio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 14/02/05, 21:17
x 1




par Davio » 25/04/11, 20:58

Je laat niets vallen!
Ik keek overal om te zien of iemand had geprobeerd zijn pantone te beheren met een EGR-klep om de stroom te regelen afhankelijk van de temperatuur, maar ik vond niets.
Jammer dat de werking van de EGR kan helpen bij het reguleren van de toevoer van dampen in plaats van uitlaatgassen, maar blijkbaar heeft niemand het experiment geprobeerd.

Nou, ik ga terug om mijn dubbele brandstof af te maken ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping in water op Mercedes C 250 TD IIBP 1997




par Flytox » 25/04/11, 21:27

Tibo1987 schreef:Dan voor het genereren van stoom, geen bubbler omdat niet de plaats en ik hou niet echt van de traagheid van dit systeem; Ik denk aan 2-dingen: een echte GVI enerzijds; maar ik ben een beetje bang om mijn uitlaatpijp te masseren (ik weet niet hoe ik moet lassen!) of een systeem met een koperen spoel rond de pot (bof) of een stoomgenerator door vernevelaar met de mogelijkheid om de vernevelaar (s) te activeren / snijden met de slag van de versnellingskabel.


Welkom bij de club Tibo1987. Voor de koperen spiraal rond de struik heb ik geprobeerd, maar het lukte me niet om hem aan het werk te krijgen. Het soldeer is regelmatig gebarsten en de warmte-uitwisseling is meer dan gemiddeld ... Bovendien, als de diameter van het koper klein is (4 mm tot 6 mm binnenin), duwt de stoom kleine pakjes water ervoor en de werking is niet de meest normale ... naast het niet produceren van de "goede" stoom :frons: :P

Voor de vernevelaar worden we snel beperkt door de waterstroom die we kunnen "vernevelen", zelfs door het aantal vernevelaars te vermenigvuldigen. (reken om 1 liter uur te maken ....)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/04/11, 21:29

Voor de slachting van de originele delen, kreeg ik de gewoonte om de dubbele exemplaren op te offeren die ik vond voor schroot. Geen humeur meer ... : Mrgreen: En gemakkelijk terug te gaan.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
alaniesse
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 19/03/11, 10:47
x 2




par alaniesse » 26/04/11, 00:44

Exact
voor de stoomgenerator is een van de beste systemen de elektrische rookmachine:
1-kop: 1 / 3 per liter water per uur (motor in de orde van minder dan 2 liter cilinderinhoud)
3-koppen: 1 liter water per uur (motor in de orde van 5 tot 6 liter verplaatsing)
gebruik alleen gedistilleerd / omgekeerd osmosewater (één omgekeerde osmose-eenheid bij Auchan / massadistributie: 50 euro) en plaats een vat omgekeerd osmosewater in de kofferbak om bij te vullen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/04/11, 22:07

alaniesse schreef:voor de stoomgenerator is een van de beste systemen de elektrische rookmachine:
1-opvoerhoogte: 1 / 3 per liter water per uur ( motor in de orde van minder dan 2 liter cilinderinhoud)
3-koppen: 1 liter water per uur ( motor in de orde van 5 tot 6 liter cilinderinhoud).


Waar haal je deze waarden vandaan? Je hebt een montage gedaan en je kunt het ons laten zien, hoe kom je tot deze cijfers? :?

gebruik alleen gedistilleerd / omgekeerd osmosewater (één omgekeerde osmose-eenheid bij Auchan / massadistributie: 50 euro) en plaats een vat omgekeerd osmosewater in de kofferbak om bij te vullen.

Heb je kraanwater of regen geprobeerd?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten