Efficiency ecopra kit?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Efficiency ecopra kit?




par yoann65 » 28/02/11, 17:40

Goedenavond, nieuw op de forum Ik ben zo vrij om u vragen te stellen over de ECOPRA Kit (waterdoping voor voertuigen). http://fr.ecopra.com/index.php?/Kit-Eco ... et-essence
Ik heb een zelfgemaakte pantone geïnstalleerd op een 205, met succes. Voor mijn tweede voertuig, een 2,5L tdi 150pk multivan, besloot ik een kit van Ecopra te kopen. Ik heb hem al een jaar en krijg hem niet werkend. Wonen in de Pyreneeën, die bezoeken brengt me ver. Ik probeer van alles (ontkoppel de uitlaatgasslang, verminder de zuigkracht, verleng de lengte van de slangen, verplaats de bubbler, enz.) Ik heb water in de reactor.
Bovendien is de slang die van de reactor naar de luchtinlaatslang gaat altijd koud.
De enige keer dat hij warm wordt, is tijdens een steile bergbeklimming met 2500 tpm, in de derde versnelling.
Heeft u feedback over deze kits, informatie, advies?
Heel hartelijk bedankt
1 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/02/11, 18:07

Hallo yoann65 Welkom bij de club.

Voor mijn tweede voertuig, een 2,5L tdi 150pk multivan, besloot ik een kit van Ecopra te kopen. Ik heb hem al een jaar en krijg hem niet werkend. Wonen in de Pyreneeën, die bezoeken brengt me ver. Ik probeer van alles (ontkoppel de uitlaatgasslang, verminder de zuigkracht, verleng de lengte van de slangen, verplaats de bubbler, enz.) Ik heb water in de reactor.
Bovendien is de slang die van de reactor naar de luchtinlaatslang gaat altijd koud.
De enige keer dat hij warm wordt, is tijdens een steile bergbeklimming met 2500 tpm, in de derde versnelling.
Heeft u feedback over deze kits, informatie, advies?
Heel hartelijk bedankt


Nee, er zijn niet veel retourzendingen op deze kits. Kun je wat foto's maken zodat we kunnen zien hoe hij gemonteerd is? Dit geeft ons ideeën om u te antwoorden.

Voor de 205 kun je ook documenteren : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 28/02/11, 18:12

Zoek "ecopra" op youtube, ze hebben nogal wat video's gemaakt.

Na een video is het niet al te wetenschappelijk, maar ze hebben bijvoorbeeld een van hun kits op een trein gemonteerd.

Zien: https://www.econologie.com/forums/que-pensez ... t9860.html
et https://www.econologie.com/forums/gillier-pa ... 56-20.html

Om samen te vatten: de winst in vervuiling is altijd goed, in verbruik hangt het af van het gebruik van de motor.

Het is een dopingkit voor water, net als de andere. Niet beter en niet slechter...
0 x
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1




par yoann65 » 01/03/11, 12:12

Hallo, hier zijn de foto's van de ecopra-kit, vóór montage. Omdat ik het voertuig deze week niet heb, kan ik geen foto's maken van de gemonteerde kit. Ik woon in de bergen waar ik regelmatig hellingen op en af ​​moet.
Mijn vraag gaat over de bubbler. De onderste ingang betreft de aankomst van de uitlaatgassen die het water zouden moeten verwarmen en de bovenste is bedoeld voor de uitgang door aanzuiging van de waterdamp. Maar als ik de bubbler met deze twee uitlaten naar de voorkant van het voertuig monteer, heuvelafwaarts, vult de gasslang zich met water en als ik terugkom op het vlakke of ergere klim, dan komt al het water dat zich in deze slang heeft opgehoopt terug in de bubbler, en bij de aanzuiging vraag ik me af of het water in vloeibare vorm de reactor niet bereikt. Ik heb geprobeerd de bubbler te plaatsen (uitgangen naar de achterkant van het voertuig en nog steeds geen resultaat).
Wat denk je? Ik vraag me af of er een ontwerpfout is?
Beeld
Beeld
Beeld
Wat betreft de montage op de 205, ik had een metalen bubbler gemaakt van 10 bij 10 bij 30 hoog, met een onderste compartiment voor de circulatie van de koelvloeistof. Deze is onder de motorkap geplaatst.
De reactor was 11 cm lang (uit het geheugen), ook van staal en allemaal verbonden door koelmiddelslangen. Ik herinner me dat ik geen grote vermindering van het verbruik had opgemerkt, maar een toename van het koppel bij lage toerentallen en meer rook.
Ik probeer de foto's in handen te krijgen en ze zo snel mogelijk naar je toe te sturen.
0 x
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1




par yoann65 » 01/03/11, 13:58

Ik heb de foto's in handen gekregen van mijn pantone gemonteerd op de 205.
Hier is de foto van het compartiment waarin het koelmiddel is ondergebracht dat onder de bubbler wordt gelast.
Beeld
Hier is de foto van de reactor in aanbouw

Beeld
0 x
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1




par yoann65 » 01/03/11, 14:05

Sorry, ik kan de andere foto's niet sturen. Ik probeer het vanavond nog een keer : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/03/11, 22:02

Chai niet als ik je probleem goed begreep, maar het zou lijken op het feit dat je je "micro bubbler" horizontaal zou hebben geplaatst. (zoals op de foto hieronder)

Beeld


in plaats van verticaal zoals in onderstaand schema (gepompt op hun site):

Beeld

Als dat zo is, is het normaal dat het iets met de helling doet. : Mrgreen: In de verticale stand scheiden de vloeistoffen zich goed af en blijven waar ze horen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/03/11, 22:06

Overigens kan het gevaarlijk zijn voor de motor, als hij ineens water inslikt omdat het met grote slokken gebeurt, kun je alles opblazen..... :schok: : Cry: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1




par yoann65 » 01/03/11, 22:16

De bubbler is de diameter van de uitlaatbuis en is dus gemaakt om horizontaal te plaatsen. En gelukkig voor mij heb ik 1,5 m slang tussen de reactor en de inlaatslang, dus ik heb geen water dat de motor bereikt. Alles blijft in de reactor, oefff
0 x
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1




par yoann65 » 01/03/11, 22:56

Hier is een foto van de afgewerkte bubbler
Beeld
de reactor in de pot
Beeld
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten