Waterdoping-test op Audi 80 1.6 TD, theoretische etappe

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee

Waterdoping-test op Audi 80 1.6 TD, theoretische etappe




par ruimte » 13/10/10, 15:35

hello,

ten eerste vond ik geen presentatiesectie, dus een korte ^^
Ik ben "ruimte", 31 jaar oud, gevestigd in de Vendée, landbouwwerktuigkundige van beroep en metaalbewerker in huidige activiteit.
gepassioneerd over mechanica, met name 50cc en oude ^^

wat me hier brengt is dat ik al een aantal jaar spreek over het pantonensysteem, ik heb veel onderzoek gedaan, ik ben heel veel tekeningen tegengekomen, van prototype tot honda camino met een snelkookpan op het bagagerek,
Ik lees veel theorie,
manieren om te doen, en op het einde, ik ben een beetje verloren xd, dus ik spreek met je om me te helpen het te concretiseren op mijn audi gaf me antwoorden op mijn vragen ^^

allereerst begon ik iets te verzamelen om een ​​stalen reactor te maken, daarna zag ik dat we over roestvrij praatten ... dus nu vraag ik me af of er een bepaald onderwerp is te gebruiken.

Toen hoorde ik dat het nodig was om de secties van de verschillende buizen aan te passen aan de cilinderinhoud van de auto, legende?

en dan verschillende andere technische termen en afwerkingsdetails die misleidend zijn, bijvoorbeeld;
de venturi,
en depressie ...

ben je in orde om mij te leiden? ^^
merci
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Dopingcontrole op Audi 80 1.6 TD, theoretische fase.




par Flytox » 13/10/10, 19:38

Hallo ruimte Welkom bij de club.

Ik lees veel theorie,
manieren om te doen, en op het einde, ik ben een beetje verloren xd, dus ik spreek met je om me te helpen het te concretiseren op mijn audi gaf me antwoorden op mijn vragen ^^

Dit is de juiste plek om antwoorden te vinden ... mensen die al jaren experimenteren met sommigen.


allereerst begon ik iets te verzamelen om een ​​stalen reactor te maken, daarna zag ik dat we over roestvrij praatten ... dus nu vraag ik me af of er een bepaald onderwerp is te gebruiken.


Roestvast staal werkt evenals staal, maar zonder roest. het is gewoon duurder en delicater voor lassen.

Toen hoorde ik dat het nodig was om de secties van de verschillende buizen aan te passen aan de cilinderinhoud van de auto, legende?

De relatie met de kubieke capaciteit is niet vanzelfsprekend. Degenen die het aantal motoren voor grote motoren hebben vermenigvuldigd, hebben niet noodzakelijkerwijs beter gedaan voor brandstofbesparing. Reactoren van vergelijkbare afmetingen zijn gemonteerd op maaimachines zoals 150 cc en 3-motor van de automotoren ... Wat het goed of slecht doet, blijft een open vraag ...

en dan verschillende andere technische termen en afwerkingsdetails die misleidend zijn, bijvoorbeeld;
de venturi,
en depressie ...

De venturi is een orgaan dat bijvoorbeeld wordt gebruikt in een carburator (convergerend / divergerend deel van de luchtstroom). Het gebruikt de snelheid van de gassen om een ​​lokale verlaging te creëren (druk lager dan de referentiedruk, meestal is dit een vergelijking met de atmosferische druk). Dit maakt het mogelijk om aan een gasmondstuk te zuigen, bijvoorbeeld aan de hals van de venturi.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Effet_Venturi

Kun je ons meer vertellen over je project, bubbler ?, GVI? etc ... :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee




par ruimte » 13/10/10, 20:40

bedankt voor het beantwoorden van ^^
dus ja, de venturi, ik weet wat het is, maar ik begrijp het nut niet in feite: s en ik heb gehoord van het creëren van een depressie, maar ik herinner me de context niet -_- "

je voegt een term toe die ik niet ken, moet zeggen dat ik een beginneling ben in de prototypetak en wat is de GVI?

de bubbler is niet verplicht in het systeem?

Ik denk dat om een ​​max lol niets van je antwoord te leren, ik me realiseer dat ik erg novice ^^ ben

dus het gedeelte van de buizen is niet in vraag, het is om te verdiepen ja ....
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/10/10, 21:48

space schreef:dus ja, de venturi, ik weet wat het is, maar ik begrijp het nut niet in feite: s en ik heb gehoord van het creëren van een depressie, maar ik herinner me de context niet -_- "


Het gehele stoomopwekkingssysteem, de reactor en verschillende slangen vertragen de stoomstroom. Om de stoomstroom in de reactor een boost te geven, wordt een venturi op de inlaatlucht geplaatst die een vacuüm creëert voor de reactor. Dit zuigt de reactor op en creëert verschillende omstandigheden voor stoomtransformatie. Ik ben niet gefixeerd als de venturi verplicht is voor betere resultaten.

je voegt een term toe die ik niet ken, moet zeggen dat ik een beginneling ben in de prototypetak en wat is de GVI?


Generger van Vapeur Instantané. Uitvinding van Camel1 of zijn collega's lijkt mij. Dit maakt het mogelijk om vrijwel onmiddellijk stoom te produceren met een minimum aan ruimte onder de motorkap door het systeem na de reactor in de uitlaat te schuiven.

de bubbler is niet verplicht in het systeem?

Als je ruimte hebt onder de motorkap, is het net zo'n goede oplossing als alle andere. Anders lijkt de GVI meer geschikt.
: Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee




par ruimte » 13/10/10, 22:24

haaaa ok, dus het is de bubbler of de gvi, is dat het?

in de audi heb ik veel ruimte aan de linkerkant Ja ^ ^ Ik was van plan om de watertank te installeren.
voor de uitlaat heb ik ook ruimte, de motor is in de lengterichting, MAAR het feit dat de reactor verticaal is, zou problematisch zijn?

de plaats beschikbaar in vraag aan de rechterkant
Beeld

en de uitlaat om achter de turbo te gebruiken
Beeld


ps, ik heb kleine dingen gedaan, moet klikken om te vergroten, ik wist niet of het forum aanvraag kleine formaten of als het ons niet interesseert ^^ Ik weet dat sommige pc problemen hebben met het laden van pagina's: p
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/10/10, 22:52

haaaa ok, dus het is de bubbler of de gvi, is dat het?

Dit zijn de meest gebruikte / bekende oplossingen.

Het is waar dat er ruimte is .... met een Turbo, is het bewerken iets anders. U kunt de inlaatdruk gebruiken om uw stoom te beheren. De venturi heeft niet langer hetzelfde nut.

U moet nadenken over waar u de lucht neemt / stoom creëert en waar u het in het inlaatcircuit injecteert. Er is veel verschillende bewerking mogelijk. Om de reactor ook te plaatsen ... voor of na de turbo?
Afhankelijk van de grootte van de verschillende onderdelen van uw motor, veranderen de oplossingen ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee




par ruimte » 13/10/10, 23:44

dus dat is goed om te weten, dus ik kan direct verbinding maken als het een probe mano turbo sum?!, of op de persluchtslang verbindt?

Dus de reactor is ook in staal haalbaar, heeft geen invloed op de werking? makkelijker om dat te krijgen ^^



bewerken; een test voor een eerste vergadering over een menigte zou mogelijk zijn? het is gemakkelijker te verwijderen, of het nu voor de uitlaat is etc etc, wat denk je?
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/10/10, 21:06

space schreef:dus dat is goed om te weten, dus ik kan direct verbinding maken als het een probe mano turbo sum?!, of op de persluchtslang verbindt?

Je zult een diagram moeten maken, het is makkelijker dan in de lucht te praten. Degenen die de bewerking met turbo hebben gedaan, zullen je advies geven.

Dus de reactor is ook in staal haalbaar, heeft geen invloed op de werking? makkelijker om dat te krijgen ^^

De eerste bewerking is meestal niet de meest succesvolle ... : Mrgreen: U bent altijd op tijd om later een nieuw roestvrij staal te maken, efficiënter, rekening houdend met de opgedane ervaring.

een test voor een eerste vergadering over een menigte zou mogelijk zijn? het is gemakkelijker te verwijderen, of het nu voor de uitlaat is etc etc, wat denk je?


Als het een tweetal is, ga ervoor! Het houdt niet van het water in de lage motor ... en je hebt het risico van aanhalen. Dit moet mogelijk zijn, maar zeker een beetje moeilijker om te ontwikkelen. Ik veronderstel dat je geen stoom in de inlaat moet injecteren, maar in de cilinder of de cilinderkop (veel moeilijker ...
:frons: )
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ruimte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 12/10/10, 10:28
Plaats: Vendee




par ruimte » 14/10/10, 23:28

Ik vroeg het omdat ik een overtuigende test had gevonden die nauwgezet was ^^
http://www.youtube.com/watch?v=SvWydgDcR88
om xd te verdiepen
0 x
zoek max. info over het pantone-systeem.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/10/10, 00:03

Tot slot ... ??????? Naar mijn mening begint het met het gas dat nog op de bodem van de carburateurtank zit ... en in de tests die we konden zien als het wateraandeel zo groot is, kan de motor amper draaien .. .maar vanaf daar om kracht te leveren is iets anders ... en met een correcte uitvoering ... vragen we om bewijs : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 163 gasten