Kattenlijken = Dieselbrandstof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Kattenlijken = Dieselbrandstof




par abyssin3 » 22/09/05, 19:02

Kent iemand dit proces? dieselbrandstof van dode katten:

http://www.futura-sciences.com/news-heb ... s_7174.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 22/09/05, 19:22

3 of 4 katten per km!!! Goed!

hoeveel een sint bernard?

En een schoonmoeder produceert toch meer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pouz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 13/09/05, 11:47




par Pouz » 22/09/05, 20:52

Er was een ontkenning van de uitvinder. De Duitse krant (Bild) had met opzet alleen de lijken van katten achtergehouden, terwijl de uitvinder het vooral over afval had!

Maar door de grootte van de installatie is het niet eenvoudig om deze in uw garage te verbergen B)
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 23/09/05, 13:35

Wat is dit voor waanzin?
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 23/09/05, 14:27

Hallo,
Dit is geen delirium, alleen verkeerde informatie, het originele artikel was gewoon verkeerd om met humor te spelen.
De "journalisten" deden de rest..
++ :P :P
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 23/09/05, 15:19

Woensdag 14 september 2005, 21:23 uur
Uitvinder ontkent het gebruik van katten voor biobrandstof

BERLIJN (Reuters) - Geconfronteerd met torenhoge prijzen aan de pomp, biedt een Duitse uitvinder een goedkope alternatieve brandstof aan, gemaakt van organische materialen, maar ontkent dat hij daarvoor dode katten heeft gebruikt.

De Bild meldde in zijn dinsdag- en woensdagedities dat Christian Koch, eigenaar van het "KDV 500"-patent, organische diesel maakte, een mengsel van afval en geplette katten. In het artikel stond dat de wetenschapper genoeg brandstof kon produceren om een ​​tank van vijftig liter te vullen met ongeveer twintig dode katten die aan het mengsel werden toegevoegd.

De uitvinder verzekerde Reuters om alleen "papier, plastic, stof en afval" te gebruiken.

"Mijn brandstof is milieuvriendelijk. Het is volkomen krankzinnig om te suggereren dat ik dode katten gebruik om het te maken. Ik heb het nooit in mijn mengsel gedaan en zal dat ook nooit doen. In het slechtste geval viel er een rat in mijn mengsel", zei hij.

Een woordvoerder van het Duitse dagblad vertelde Reuters dat het artikel bedoeld was om te laten zien dat een kat "in theorie" in brandstof kan worden veranderd met behulp van de methode van Koch.

De journalist die de belastende artikelen schreef, gaf toe dat Christian Koch hem niet rechtstreeks had verteld dat hij dode katten gebruikte.

Op de website van Alphakat GmbH, het bedrijf van Koch, staat dat zijn machine wat hij noemt biodiesel produceert voor ongeveer 23 eurocent per liter, een vijfde van de prijs van een liter diesel bij een benzinestation.
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 23/09/05, 16:02

1) Ik begrijp niet waarom iedereen geschokt is door het gebruik van katten (ik specificeer dat ik van katten houd sinds ik er een heb) of dode dieren omdat ze ten eerste al dood zijn, ten tweede zijn de ontbraamkosten vrij hoog en tot slot en het belangrijkste: de olie is toch afkomstig van de afbraak van dode organismen (inclusief dieren), toch? WIE IS DIT SCHOKKEND?

Zou een "recente" dood meer respect moeten hebben dan een "oude" dood?

2) dit nieuws verdient nieuws! (niet de controverse, het proces)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 23/09/05, 16:29

Wat een geweldige manier om de lijken van gekke koeien en anderen te recyclen...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 23/09/05, 16:55

Heeft iemand de site van de uitvinder gevonden?
Ik ben erg geïnteresseerd in dit proces

Het bedrijf van Koch zegt dat zijn machine wat hij noemt biodiesel produceert voor ongeveer 23 eurocent per liter


Betekent dit dat het energie kost?


Het zou heel interessant zijn om afval te recyclen tot biodiesel.
En met al die kippen die verbrand worden door de vogelgriep, zou er genoeg te doen zijn!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 23/09/05, 17:41

Cuicui schreef:Wat een geweldige manier om de lijken van gekke koeien en anderen te recyclen...

Op voorwaarde dat het prion-eiwit wordt "gebroken" tijdens het transformatieproces. Ik herinner u eraan dat we nog steeds niet weten wat een prion is, maar we weten dat het bestand is tegen temperaturen boven de 100°C...

Voor de site hier is het: http://www.alphakat.de/ (Engelse versie maar niet fr)

Nu denk ik dat de controverse over dode katten kan komen van het achtervoegsel "kat", gemarkeerd door de naam van het bedrijf
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten