Tegen biogasbrandstof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
rapheco
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 11/08/09, 14:42
Plaats: Lunel

Tegen biogasbrandstof




par rapheco » 24/01/10, 17:00

Hallo mede-economen,

Ik ben hier lang niet geweest, maar ik ben terug omdat ik een probleempje heb. Laat het me uitleggen.

Ik bereid momenteel een debat voor en ben actief op zoek naar betrouwbare informatie waarmee ik het idee zou kunnen verdedigen dat biogas dat is ontwikkeld voor brandstofdoeleinden aanzienlijke problemen oplevert.

En dit zowel op ecologisch, economisch vlak, op het hoogtepunt van het proces, of van de gebruiker. Dus als een van jullie goede redenen heeft om door te gaan en die in overvloed in deze richting zou zijn, ben ik een nemer!

Een ander ding is dat het erg moeilijk is om een ​​actuele kaart te vinden van productielocaties voor brandstofbiogas in Frankrijk. dus als je een link hebt, bedankt!

Bij voorbaat dank en hopelijk tot snel.

NB: het debat vindt morgen om 14 uur plaats, als u mij zo snel mogelijk kunt helpen, zou ik u zeer dankbaar zijn.
0 x
Raphael Malavieille
Eseco systemen
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/01/10, 17:34

biogas is een goede brandstof, maar niet voor voertuigen

je moet het comprimeren, en methaanflessen zijn tien keer zwaarder dan het methaan dat je erin stopt: het geeft autonomie net zo slecht als elektrische voertuigen!

wanneer biogas wordt gebruikt in vaste generatoren, kan het onbewerkt blijven met de CO2 die het bevat: als je het wilt comprimeren voor een voertuig, moet het ontdaan worden van CO2 en alle bijtende onzuiverheden die de onder druk staande flessen zouden bederven: explosie. ..

lang leve biogas om stookolie in vaste installaties te vervangen en olie aan voertuigen over te laten

ook als je echt voertuigen op methaan wilt laten rijden is het beter om schone methaan te comprimeren en het biogas te geven aan iemand die zichzelf verwarmt met methaan
0 x
rapheco
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 11/08/09, 14:42
Plaats: Lunel




par rapheco » 24/01/10, 17:57

Heel erg bedankt Chatelot!

Iemand anders?
0 x
Raphael Malavieille

Eseco systemen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten