Papierbriketten

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
simseb
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 06/07/09, 12:33

Papierbriketten




par simseb » 17/07/09, 13:08

Hallo,


Kleine persen zijn nu gemakkelijk te vinden voor het maken van papieren briketten voor verwarming naast hout met kranten en pubs.

Vraag: Gebruikt hij deze papieren briketten?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 17/07/09, 13:34

Oei, hallo
Veel werk, papier verbranden met inkt ..., hebben ruimte nodig om de stenen te drogen ...
Afhankelijk van het weer ..
Als het systeem in orde was, zou de industrie verantwoordelijk zijn voor het terugwinnen van het oude papier en er briketten van maken ... het lijkt mij niet het geval.
Laat vallen :D
Ik speelde deze game ...
Eerlijk gezegd is een fase boven het herstel van pallets en een goede dubbele verbrandingskachel.
Maar je hebt een beetje spullen en ruimte nodig.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 17/07/09, 13:52

+ 1 LeJuste,

Ik ben ook gemengd, ik heb vorige week 1-video gemaakt over het verbranden van papier waaruit duidelijk de aanwezigheid van chloor bleek:

Video: https://www.econologie.com/pollution-au- ... -4102.html
Foto's: https://www.econologie.com/forums/combustion ... t7925.html

Gelukkig is het minder dan 5% van de papieren ...

Bij de papierbriketpers vereist dat het papier nat maken om het opnieuw te drogen, niet het volgende: eerlijk gezegd beperkend ... Ik zie de voordelen niet in vergelijking met "directe" verbranding ... het opslagvolume? Misschien

Naast warmte tot 100% papier / karton moet je ook banden hebben met een bedrijf ... de verspilling van individuen is verre van genoeg ...
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 17/07/09, 16:13

Ik had meer dan 90-briketten gemaakt met 2-papiersoorten:
whitepaper (ik heb wat cursusboeken) en krantenpapier.
2 zijn voor verschillende toepassingen.
de krantenbriket: om direct een maximum aan energie vrij te geven ---> gaat niet erg lang mee (alle verhoudingen behouden).
De witte papieren briket: geeft geleidelijk energie af; ze hebben de voorkeur 's nachts: ik geef toe dat ze me veel hebben geholpen.

de oplossing voor goede briketten: compressie.
Helaas zijn de klassieke briketten, de Outiror & Co-stijl kwetsbaar en heb ik het gemakkelijk verknald omdat het niet erg bestudeerd is voor compressie (we moeten aan beide kanten drukken).
Ik ben op zoek naar deze stijl van briketmachine (die ik niet kan vinden: behalve als je een plan hebt, ben ik geïnteresseerd ;-)) die mij serieuzer lijkt:
Beeld

;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6522
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 17/07/09, 16:16

Een andere tip is om ze te bevochtigen met filterresten voor degenen die in olie lopen ...
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 17/07/09, 16:26

aussi : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 17/07/09, 19:31

Corpse Grinder 666 schreef:Ik ben op zoek naar deze stijl van briketmachine (die ik niet kan vinden: behalve als je een plan hebt, ben ik geïnteresseerd ;-)) die mij serieuzer lijkt


Nou, het is het soort machine dat heel gemakkelijk "zelfgemaakt" te maken is ... Bovendien kun je een maat maken die is aangepast aan je verwarmingsapparatuur ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 17/07/09, 20:01

Hallo,
Tijdens mijn carrière werkte ik in een drukkerij waar de baas een beetje gekraakt was. Hij wilde zijn papierafval niet langer verkopen omdat het niet langer winstgevend was.
Voor de stapel die zich ophoopte, had hij gedacht dat hij industrieel briketten zou maken; in het geval dat de markt zich ontwikkelt, had hij gedacht ze in een papier te wikkelen waar reclame voor zijn bedrijf zou worden afgedrukt.
Voor de tests had hij een betonmixer gehuurd om de parings met water te mengen en had een balenpers getransformeerd om briketten te halen die ongeveer 3 keer groter waren dan degene die je zelf kunt maken.
We moesten waxen en glazen leveren voor de persoon die verantwoordelijk was voor het comprimeren, we moesten het werk zien.
Het was winter, dus de stookruimte in de fabriek werd gebruikt als een droger.
De baas wilde daarom zijn schoorsteenvuren maken met zijn briketten, het brandde zo snel dat hij moeite had om te voorzien.
En we konden er niets over horen.
We moesten besluiten het oud papier door te verkopen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/07/09, 20:09

:pijl: Ja, u hebt een idee van de compressiedruk van de pers in kwestie. :?

Is de gemodificeerde balenpers doorboord om overtollig vocht correct te verwijderen. :?

De pers op de foto lijkt serieus, serieuzer dan de gadgets van Outoror ...

Wat mij betreft, zou ik liever op zoek zijn naar een pers- of pelletindustrie. : Mrgreen:
De druk maakt het mogelijk om een ​​droge en praktische brandstof te verkrijgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 17/07/09, 21:08

Dag Citro

De balenpers moest (De cilinder 10 cm in diameter) 200 kg / cm2 hebben, maar teruggebracht naar het oppervlak van de briket 30x30, het zou moeten worden berekend.
het moeten grofweg de cijfers zijn voor zover ik me kan herinneren, het is meer dan 20 jaar geweest.
Aan de onderkant was een U-vormige ijzeren mal toegevoegd, met voldoende ruimte, om de jeisers van water naar buiten te zien komen.

We deden dit met tijdschriftenpapier van elk gewicht (we drukten geen kranten)

Die van outiror moet niet erg sterk zijn, het beste is misschien om het zelf te doen en een langere hendel te plaatsen om de compressie te verbeteren
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten