Bio-ethanol: kan een automotor aan mijn behoeften voldoen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35

Bio-ethanol: kan een automotor aan mijn behoeften voldoen?




par pifpaf » 19/06/09, 14:41

Ik woon in Brazilië en sta op het punt mijn bio-ethanol uit suikerriet te maken.

Ik zou graag energetisch onafhankelijk willen worden en een automotor willen installeren die een generator zou maken. Het zou natuurlijk op alcohol "lopen" en mijn elektriciteit produceren.

Een alcoholmotor werkt als een normale motor. Bovendien bouwen we hier met behulp van een klein bouwpakket benzineauto’s (met injectie) om tot flexfuelauto’s.

Mijn elektriciteitsrekening vertelt me ​​dat ik momenteel gemiddeld 13 kW per dag verbruik. De douches zijn elektrisch en er is geen verwarming. Ik zou graag elektrische kachels willen gebruiken of misschien (maar het lijkt een dure oplossing om te installeren) de warmte uit het water van de motorradiator terugwinnen.

Dus aan de 13 kW voegen we, kom op, 18 kW elektrische verwarming toe (2 kachels van 750 W gedurende 12 uur) in de winter, die in de zomer worden vervangen door hetzelfde verbruik via de airco.

Dus ik zou graag willen weten of een automotor van bijvoorbeeld 1000cc 31 kW per dag kan leveren en hoe zou dat werken?

Heeft iemand voorbeeldopstellingen? Het doel is om elektriciteit op te wekken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/06/09, 15:27

Er is een probleem: het verbranden van alcohol, zelfs biologische, is het verbranden van een natuurlijk product dat CO2 produceert.
Het allereerste wat je zou moeten doen, is je warme water in de zon verwarmen, toch? Het lijkt erop dat er meer zijn dan hier, thuis.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35




par pifpaf » 19/06/09, 16:01

De zon is er, maar niet genoeg in de winter als het koud is.

Mijn vraag blijft dus bestaan.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 19/06/09, 17:45

Mijn elektriciteitsrekening vertelt me ​​dat ik momenteel gemiddeld 13 kW per dag verbruik


Je verwart kracht en energie al. Vermogen wordt gemeten in W en energie wordt gemeten in Wh. Ik neem aan dat je het hier over energie hebt, dus 13 kWh per dag. Maar u moet wel weten welk maximaal verwarmingsvermogen u nodig heeft.
Dan is het volkomen dom (qua prestaties) om alcohol te verbranden om een ​​motor te laten draaien die een dynamo laat draaien die je elektriciteit opwekt. Vooral omdat een automotor een mechanisch rendement heeft van ongeveer 30%, misschien iets beter bij constante snelheid. Als u 100 kWh alcohol in uw motor doet, kunt u in principe slechts 30 kWh aan mechanische energie terugwinnen; de rest is warmte (70 kWh).
We zouden dus nu al moeten overwegen om elektriciteit terug te winnen voor een nobel gebruik (tv, computer,...) en te proberen de warmte terug te winnen om te verwarmen. Maar daar kan het ingewikkeld zijn, bij een automotor is het beter om de kant van Stirlings te zien.
Anders werkt zonne-energie goed, het is eenvoudig, het werkt in Duitsland, dus in Brazilië zijn er geen problemen, je hebt alleen een grote buffertank nodig.
En wat nog beter werkt, efficiënt in zomer en winter, nooit kapot gaat en geen exploitatiekosten met zich meebrengt, is isolatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/06/09, 18:16

+1
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35




par pifpaf » 19/06/09, 18:51

aerialcastor schreef:
Mijn elektriciteitsrekening vertelt me ​​dat ik momenteel gemiddeld 13 kW per dag verbruik


Je verwart kracht en energie al. Vermogen wordt gemeten in W en energie wordt gemeten in Wh. Ik neem aan dat je het hier over energie hebt, dus 13 kWh per dag. Maar u moet wel weten welk maximaal verwarmingsvermogen u nodig heeft.
Dan is het volkomen dom (qua prestaties) om alcohol te verbranden om een ​​motor te laten draaien die een dynamo laat draaien die je elektriciteit opwekt. Vooral omdat een automotor een mechanisch rendement heeft van ongeveer 30%, misschien iets beter bij constante snelheid. Als u 100 kWh alcohol in uw motor doet, kunt u in principe slechts 30 kWh aan mechanische energie terugwinnen; de rest is warmte (70 kWh).
We zouden dus nu al moeten overwegen om elektriciteit terug te winnen voor een nobel gebruik (tv, computer,...) en te proberen de warmte terug te winnen om te verwarmen. Maar daar kan het ingewikkeld zijn, bij een automotor is het beter om de kant van Stirlings te zien.
Anders werkt zonne-energie goed, het is eenvoudig, het werkt in Duitsland, dus in Brazilië zijn er geen problemen, je hebt alleen een grote buffertank nodig.
En wat nog beter werkt, efficiënt in zomer en winter, nooit kapot gaat en geen exploitatiekosten met zich meebrengt, is isolatie.


Isolatie is goed als je in Europa woont. Hier wordt de steenwol geïmporteerd en daardoor te duur.

De zonneboiler in Duitsland vraag ik te zien. Ik zou in oktober bijvoorbeeld niet met ze in bad willen gaan.

Oké, omdat ik mijn eigen ethanol produceer, maak ik me niet al te veel zorgen over de opbrengst. 1 hectare suikerriet levert 8000 liter ethanol op. Dat komt overeen met 5600 liter normale benzine als we het over autoverbruik hebben.

Maar deze informatie over de 70% warmteproductie van de motor doet mij concluderen dat het beter zou zijn om een ​​ketel te vinden die op alcohol zou werken. En ga verder op het netwerk.

Ik zou dit motor/alternatorsysteem echter graag willen gebruiken omdat het direct installeerbaar is en elektrische apparaten gewoon op het stopcontact kunnen worden aangesloten. Terwijl een installatie met boiler mij dwingt een nieuw huis te bouwen omdat er in de huizen hier in de buurt geen verwarmingsinstallatie gepland is. Geen gram koper in mijn muren.

Het maximale verwarmingsvermogen dat nodig is, zou ik zeggen 7 kW/u als een douche van 4500 W + 2 verwarmingstoestellen van 750 W + al het andere tegelijkertijd werkt.

Hoe kan ik mijn ethanol het beste gebruiken als het niet met een motor is???
0 x
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 19/06/09, 19:54

een aangepaste generator lijkt mij beter.....

minder doe-het-zelf om te doen

je kunt een speciale uitlaat monteren (met water) die de calorieën terugwint omdat het mij lijkt dat 50% van de thermische verliezen hierheen gaat....

voor warm water is een water/water boiler gemonteerd

je wint een totaalrendement, maar ja... het is niet het beste
*

bovendien zal het nodig zijn regelmatig onderhoud uit te voeren (aftappen, enz.)
0 x
pifpaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/08, 19:35




par pifpaf » 28/06/09, 18:54

Boulle schreef:een aangepaste generator lijkt mij beter.....

minder doe-het-zelf om te doen

je kunt een speciale uitlaat monteren (met water) die de calorieën terugwint omdat het mij lijkt dat 50% van de thermische verliezen hierheen gaat....

voor warm water is een water/water boiler gemonteerd

je wint een totaalrendement, maar ja... het is niet het beste
*

bovendien zal het nodig zijn regelmatig onderhoud uit te voeren (aftappen, enz.)


Jouw antwoord is de minst ‘mooie theorieën’ en het meest effectief. Dankjewel. Kunt u mij uitleggen wat de speciale wateruitlaat is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/06/09, 21:57

Er zijn 2 dingen die ik graag zou willen weten

- u zegt dat het in de winter "koud" is: op welke hoogte en op welke breedtegraad bevindt u zich?
- 13 KWh/24u: bij ons bedraagt ​​het verbruik van sanitair warm water nu al 9 tot 10 KWh/24u: heeft u dat van u al berekend?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 28/06/09, 22:35

goedenavond

Om de calorieën die verloren gaan bij de uitlaat terug te winnen, is het in feite noodzakelijk om een ​​gas/waterwisselaar te maken

het eenvoudigste is om een ​​buis met een diameter van 200 mm en 1000 mm lang te nemen en een koperen buis in kronkelige bochten te buigen die men in de buis steekt


in de spoel om de uitlaatgassen te laten circuleren en in de waterbuis; de uitlaatgassen zullen afkoelen in contact met het water dat rond de spoel circuleert

het afgewerkte en afgedichte geheel geeft 1 koudwaterinlaat en een warmwateruitlaat, vervolgens een heetgasinlaat en een koudgasuitlaat

monteer de geluiddemper na de wisselaar om geen calorieën te verliezen
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten