Klein kasverwarmingssysteem op plantaardige olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk

Klein kasverwarmingssysteem op plantaardige olie




par sebarmageddon » 28/03/09, 16:30

Hallo allemaal,


Ik heb dit bericht in de forum biobrandstoffen, maar ik weet niet of het echt zijn plaats heeft


deze winter was het erg koud, waardoor ik gedwongen werd een systeem te vinden om het interieur van een soort broeikas te verwarmen die is gemaakt van polycarbonaatplaat

dit kleine kasje is ongeveer 2m², ik heb er een palmboom, wat aardbeien in pot, en andere plantjes in gezet om ze te beschermen tegen te veel kou (vooral de palmboom), een andere palmboom die vorig jaar binnen stond, is buiten terecht gekomen omdat hij niet paste, dus bijna barstend, geen groene bladeren meer, en de speer ging af door er een beetje aan te trekken, kortom hij moet opnieuw beginnen en daarom heb ik het warm


1 - verwarmingssysteem gemaakt met drie kleine potjes modelverf (14ml) met ontsmettingsalcohol, ontsmettingsalcohol gaat niet lang mee

2 - verwarmingssysteem identiek aan hierboven, behalve dat de te verbranden alcohol wordt vervangen door olie voor zibro, het gaat langer mee dan alcohol, het rookt te veel en erg zwart, en bovendien moet je een pot om de anderen heen zetten voor het geval de olie naast het ontsteken zou stromen, wat nog gevaarlijker is omdat de vlam dan groter wordt

deze twee producten zijn gevaarlijk omdat ze gemakkelijk ontvlambaar zijn


3 - verwarmingssysteem zoals een olielamp, een schrootpot (een gesneden blik) bevat een glazen pot die zelf olie bevat die is gewonnen uit een friteuse, een katoenen pit en een pithouder die ik van aluminium heb gemaakt, het is een lat ongeveer 3 of 4 cm breed, doorboord met een gat dat groot genoeg is om de pit door te laten, te klein door het gat kon de olie niet goed rijzen, dus heb ik het gat vergroot

in het begin was de lont recht, dat wil zeggen dat hij op de bovenkant van de pot rustte, en de lont was ter hoogte van de pot, alleen wat onder de aluminium strook gedrenkt was in de olie, er verscheen een probleem, de olie verbrandde het niveau ging naar beneden, ik draaide de aluminium strook zodat het midden met het gat dat de lont ondersteunt de vorm heeft van een "U", zodat de strook in de olie duikt en het grootste deel van de lont onder het oliepeil zit, nu wanneer de olie brandt en het niveau naar beneden gaat, de lont doorweekt dieper in de olie drogen droogt niet meer uit en als het oliepeil daalt wordt de pit altijd voorzien van olie

het voordeel van dit systeem is dat de warmte van de pit die wordt doorgegeven aan de aluminium lamel de olie verwarmt en voorkomt dat deze bevriest, maar toch een beetje rookt waardoor er een zwarte roetlaag over de hele kas neerslaat


Er zijn dus twee problemen:
A - hoe het ding te verbeteren?
B - hoe kan ik het roet van de verbranding (rook) recupereren? (een soort schoorsteen maken, of een heel fijn gaas of iets anders?)

gebruik je zulke heaters?

bedankt voor je antwoorden
a+
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 28/03/09, 17:51

Beeld
Hallo,
Ik heb dit eerder gespeeld en elke keer raakte mijn lont verstopt? kortom geen olie meer op de pit... (heb je een kleine foto van je montage?)
Voor roet heb je een soort katalysator nodig, een metalen onderdeel dat door de vlam wordt verwarmd en rood wordt, waardoor de koolstof verbrandt.
Er zou een manier moeten zijn om dergelijke onderdelen van een oude petroleumkachel te redden.
Zo niet... een metalen spons misschien... (gebruikt in de keuken)
vertel zijn vrouw niets :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 28/03/09, 18:28

Beeld
Beeld

de glazen pot is een yoghurtpot
de aluminium lat, ik heb het gebruikt om de pithouder te maken, het gat moet groot genoeg zijn, want als het de pit te strak aanspant, zal de olie moeite hebben om door het gat in de pit te komen en is het de pit die zal branden in plaats van de olie

daarachter zien we een gele metalen pot, dit is de pot waarin ik het glas doe, dus als ik een beetje olie morst, valt het in de metalen pot

bij mijn eerste poging was het gat in de lat te klein, de pit, een wattenschijfje, had moeite om erin te komen
na een groter gat gemaakt te hebben past de pit beter, maar naarmate het oliepeil naar beneden gaat heeft de olie dus meer hoogte om te stijgen, dus heb ik de aluminium lamel gedraaid zodat het katoen lager komt te liggen, dus als de pot gevuld is zit een deel van de pit boven de lamel in de olie, wat ervoor zorgt dat de pit vanaf het begin goed gevoed wordt

a+
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 28/03/09, 18:44

En na hoeveel tijd gaat het uit?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 28/03/09, 20:02

het ging uit toen ik sliep :D

aangezet rond 18 / 30 uur, hij werkte nog om 19 uur 's nachts wat al 00 uur geeft

Ik heb daarom geen precieze metingen van de bedrijfstijd.

a+
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 28/03/09, 20:07

niet slecht :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/03/09, 00:06

hallo sebarmageddon

Om de roetafzetting overal in uw kas te beperken, kunt u een laken enkele centimeters boven de vlam leggen (ter grootte van uw hand!?). Zij is het die de maximale hoeveelheid roet zal verzamelen. Je moet de juiste afstand vinden, te dichtbij of te ver, het houdt niets tegen. Als de juiste afstand is gevonden, stapelt het zich goed op, bijna te goed, het moet van tijd tot tijd worden schoongemaakt, anders kan het ook vlam vatten. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 31/03/09, 20:20

Ik zal wat tests moeten doen, maar ik verveel me nu om ze te doen, aangezien de temperaturen aan het opwarmen zijn, zou het een beetje energieverspilling zijn

Ik denk erover om je flytox-idee te volgen en misschien zelfs meerdere lagen plaatwerk of iets dergelijks te maken om de rook een pad te laten afleggen en meer roet te verliezen, maar hey, dat zal worden gedaan door de tests te volgen (ik moet ze nog steeds doen ...)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 31/03/09, 20:40

Er is ook statische elektriciteit.. maar hoe te doen?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 31/03/09, 21:07

Ik weet niet wat ik met statische elektriciteit moet doen.
wat is jouw idee?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten