New Holland onthult zijn waterstof NH2-tractor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

New Holland onthult zijn waterstof NH2-tractor




par Capt_Maloche » 02/03/09, 10:55

Beeld

Binnen twee jaar moet het prototype van een brandstofceltractor die New Holland op de landbouwmachinebeurs (Sima 2009) in Parijs presenteert, worden getest op proefboerderijen.

Deze machine van 150 pk maakt gebruik van een polymeer-elektrolyt-membraankatalysator (PEM), een goedkoper alternatief voor platina, maar vooral voor een waterstofproductie-eenheid "on the farm". Met 900 m2 fotovoltaïsche dakbedekking en een elektrolyser kan de boer genoeg waterstof produceren om de tractor te bevoorraden, en dus zelfvoorzienend in "brandstof".

De machine, beloond met een gouden medaille van de show, zou over vijf jaar op de markt moeten worden gebracht, tegen een meerprijs "van slechts een paar procent", legt Ludovic Vimond uit, woordvoerder van New Holland, die vergelijkt met "de aanzienlijke ontwikkelingskosten van emissiearme motoren ”en“ de eenvoud van de brandstofcel ”. In zijn thermische versie kost deze tractor nu "50 tot 60 €".

Voor meer informatie:

* De site van New Holland http://agriculture.newholland.com/franc ... fault.aspx


Het autonome boerderijmodel komt eraan Beeld , bekijk de video op de homepage van de site, interessant en blijkbaar door iedereen goedgekeurd ?? !! zonder tegenprestatie ??

Maar het is geweldig !!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 02/03/09, 10:57

Is dat de Albator-tractor? : Mrgreen:

Sorry dat ik je optimisme doorbreek, maar de steeds terugkerende vraag die altijd opkomt: waar komt H2 vandaan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/03/09, 11:22

Lees de tekst of bekijk de videopresentatie van de site, lui !! :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 02/03/09, 11:25

Ben in de tekst staat niets over de productie van H2 en de videopresentatie die het me gaf :D

Nou, ik ga mezelf dwingen ... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 02/03/09, 11:27

Ah, ik heb de verkeerde pagina gevonden waarop ik was "Hoe het werkt":

En dit alles zal worden bereikt met behulp van waterstof, dat voor 100% wordt gegenereerd uit hernieuwbare bronnen die in aanzienlijke hoeveelheden voor boeren beschikbaar zijn.


Moué het is mooie sciencefiction maar in de praktijk: wat is de interesse om door H2 te gaan in vergelijking met de kortsluiting HBV of zelfs biogas dat direct kan worden verbrand in het probleem van reforming of opslag van de H2? De CO2- en energiebalans is noodzakelijkerwijs in het voordeel van de kortste oplossing ... de enige winst in H2: vervuilende emissies zeker beter onder controle ... maar tegen welke prijs?

Het is dus mooi (voor de ogen en de salons) maar is het haalbaar in de huidige economische context? Ik betwijfel...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 02/03/09, 12:37

Dag

Ik heb het geluk dat ik het beest op de laatste Sima-show heb gezien en hier zijn enkele foto's.
Wat betreft het gebruik van de waterstofbrandstofcel + elektromotoren, is het rendement van het samenstel duidelijk gunstiger dan een warmtemotor.
Over de productie van waterstof is er geen beeld, de algehele balans is niet verschrikkelijk tenzij de benodigde energie afkomstig is van het hernieuwbare type met opslag.
Persoonlijk geloof ik erin als dit principe wordt geassocieerd met bijvoorbeeld windenergie.

A+

Beeld

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 02/03/09, 12:44

Bedankt voor de 2 foto's!

Wauw! De H2 maakt hem zo licht dat hij op een glas past!

Ja voor windenergie, maar hoe zit het met de winstgevendheid? Opslag van H2 is echt problematisch ... en laten we niet vergeten dat boeren betalen voor stookolie voor tractoren exclusief ICT ...

Heeft New Holland het volledige "pakket" van een installatie gekost om 1 tractor van waterstof te voorzien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 02/03/09, 12:55

Ik hou van het onderwerp omdat naar mijn mening de brandstofcel voor hoge vermogens meer toekomst heeft dan chemische batterijen.
Deze technologie bevordert het bewijs:

polymeer elektrolyt membraan katalysator (PEM),


Platina, zeldzaam en duur, wordt met voordeel vervangen
Toch is de waterstof geproduceerd door elektrolyse niet geweldig, maar:
Er is nog een andere brandstof, het is methanol, maar die moet ook "kunstmatig" geproduceerd worden, dus met externe energie.
Morgen zullen we ongetwijfeld in staat zijn om een ​​brandstof te maken uit een gas dat gemakkelijker te produceren en samen te persen is dan H2, wetende dat de vloeibare vorm het meest praktisch is.
Trouwens, wat zou voorkomen dat een brandstofcel op alcohol loopt?

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 02/03/09, 12:58

Niets belet het: sinds een paar jaar is er een ethanolreformer (die een beetje na zijn grote methanolbroer is uitgebracht). Het zou heel goed kunnen worden gebruikt op deze tractor die op die manier een ethanoltractor zou worden ... dus we moeten de vraag stellen naar het algemene belang in vergelijking met een ethanoltrekker met verbrandingsmotor?

Ik geloof helemaal niet in de opslag van H2 ... zelfs in ultrakortsluiting: het moet absoluut vloeibaar zijn en alcohol is een manier hiervoor ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 02/03/09, 13:10

Hier is een goed rapport over de brandstofcel die in de auto wordt gebruikt. Over de nadelen wordt het probleem van de productie van H2 genoemd, maar blijkbaar niet van RE :!:

http://www.techno-science.net/?onglet=a ... e=4&page=8


Inderdaad, afgezien van elektriciteit (elektriciteit is een fysisch fenomeen vanwege de verschillende elektrische ladingen van materie, gemanifesteerd door ...), produceert de reactie tussen waterstof en lucht alleen ... de damp () van water (water (dat ook kan waterstofoxide, waterstofhydroxide of hydroxyzuur worden genoemd) is een ...). Als zodanig stoot het proces in geen geval enig broeikasgas af (op microscopisch niveau wordt een gas beschreven als een reeks atomen of moleculen die zeer zwak verbonden zijn en bijna ...), in tegenstelling tot verbranding (La-verbranding is een exotherme chemische stof). reactie (dat wil zeggen vergezeld van energieproductie ...) van fossiele brandstoffen (olie, gas, steenkool).
Op papier lijkt de brandstofcel in ieder geval op het ecologische wondermiddel, maar in de huidige stand van de techniek (het woord technologie heeft twee betekenissen :)is de productie van waterstof (noodzakelijk voor de werking van de batterij) geen ecologisch neutraal proces. Niettemin zou de gecentraliseerde productie van waterstof het voordeel hebben dat de resulterende vervuiling, in het bijzonder kooldioxide, gemakkelijker kan worden gekanaliseerd. Op een dergelijke productieschaal wordt het economisch en technisch haalbaar om de CO2 terug te winnen en te behandelen. Dit is nauwelijks denkbaar op de schaal van elk voertuig of elke individuele gebruiker.
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten