Gebruikte voedselolie verbranden met oliebrander?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5

Gebruikte voedselolie verbranden met oliebrander?




par Ojal » 09/01/09, 22:23

Hallo,

Ik kan het lezen forum, Ik kan het antwoord op mijn vraag niet precies vinden ... ;-)

Heb je geprobeerd HAU Waste Food Oil (vaak frituurolie) te filteren en te decanteren met een eenvoudig afgestelde oliebrander? Het lijkt erop dat het heel goed werkt en dat het niet nodig is om een ​​dure multi-fuel brander te kopen ...?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/01/09, 22:32

0 x
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5




par Ojal » 09/01/09, 23:00

Bedankt Christophe, ik heb de links die je verstrekt al doorzocht ...
Maar deze onderwerpen beantwoorden mijn eerste vraag niet ...

Ik wil geen brander maken, ik wil begrijpen wat er nodig is om een ​​oliebrander te bedienen met HAU ...

Ik ben misschien toch niet zo slecht onderzocht ;-)?
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 09/01/09, 23:37

zuivere olie zonder aanpassing anders dan afstelling op een huishoudelijke brander niet mogelijk.
het is noodzakelijk om opnieuw op te warmen, een zeer sterke druk op de verpulvering op te zetten en de juiste maat te kiezen (principe van industriële ketels met zware brandstof)
maar het maken van deze drie 3-wijzigingen blijkt ingewikkelder dan het opschrijven.
Christophe ziet er een beetje goed uit en je vindt alle antwoorden op econologie
tenzij je zo lui bent dat je moet komen en je brander moet monteren, afstellen, je een garantie moet geven en je misschien de olie moet geven !!

er zijn forums en veel links op deze site

zeggend: wanneer we zoeken, vinden of helpen we de lucht je
0 x
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5




par Ojal » 09/01/09, 23:57

Ik merk op dat de receptie hierover forum is vrij ruw ...
Ik ben het gewend forums, maar ik wil duidelijk maken dat ECONOLOGIE geen model van duidelijkheid is voor een nieuwkomer ...

De ouden geven zelfs links die niet overeenkomen met onderzoek ...

Als een liefdadigheidsziel me kan leiden in mijn onderzoek, bedank ik haar bij voorbaat ;-)
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 10/01/09, 00:21

ok sorry

maar op de antwoordvraag
met een oliebrander eenvoudig afgesteld? Het lijkt heel goed te werken
het antwoord is nee

op de vraag
Heb je geprobeerd gebruikte voedselolie te verbranden
ja natuurlijk beginnen we daarmee

met 20 procent kan het werken

Ik hoop dat dat je vraag beantwoordt
hartelijk boubka
0 x
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5




par Ojal » 10/01/09, 11:18

Bedankt boubka ;-)

Ik stel deze vraag omdat ik alles en nog wat hoor ...

Ik heb 2-fabrikanten van multi-fuel branders gebeld en geen van de 2 lijkt echt te geloven in de mogelijkheid om gebruikte plantaardige olie op een eenvoudige manier voor de gebruiker te verbranden ...

Ze lijken al geen klanten te hebben die gebruikte oliën gebruiken en toen een van hen me een voorbeeld gaf, was het praktisch om me te walgen om het te doen ...
Ik denk dat hun probleem eigenlijk vooral een garantieprobleem is ...
Het is echter duidelijk dat het verbranden van nieuwe olie vandaag noch vanuit ecologisch oogpunt, noch vanuit financieel oogpunt zinvol hoeft te zijn ...

In mijn discussies had ik daarom contact met:

- mensen die branders verkopen die geschikt zijn voor olie en die niettemin problemen veroorzaken die vrij moeilijk te omzeilen zijn,

- een persoon (die 10 jaar ervaring in olie heeft) en die mij bevestigde dat hij na een eenvoudige decantering en filtratie de olie in oliebranders kan verbranden zonder grote veranderingen, alleen aanpassing en kan om pomp te zijn ... A priori zou het op een heel specifiek merk branders gaan, maar a priori zeer wijdverbreid op de markt ...
Volgens hem is het verbranden van gebruikte oliën in eenvoud 'kinderachtig', zijn taak wordt ingewikkeld als hij vet moet verbranden ...

Daarom wil ik graag doorgaan met het zoeken naar de verbranding van olie met een oliebrander ... Misschien kunnen alleen branders van dit merk niet gemakkelijk in olie werken?
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 10/01/09, 11:57

hallo
ojal schreef: het kan de olie in oliebranders verbranden zonder grote veranderingen, alleen aanpassing en kan worden gepompt ...

het werkt met een online brander maar ... gedurende 2 dagen na het plannen van een schoonmaakdag
en na 4 dagen van plan om de pomp te vervangen, heb je sowieso nog steeds een voorpompverwarming nodig omdat in de winter de olie bevriest (dus verandering)

ojal schreef
- een persoon (die 10 jaar ervaring in olie heeft)
Volgens hem is het verbranden van gebruikte olie in eenvoud 'kinderachtig'

dus vraag hem wat hij moet doen en ga vooral naar zijn installatie!


anders is er dat wat alle vuil verbrandt (op het type van de industriële brander) maar het is niet eerlijk gezegd ecologisch
https://www.econologie.info/share/partag ... KI0HFX.pdf
0 x
Ojal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 13/10/07, 16:28
x 5




par Ojal » 10/01/09, 12:04

boubka schreef:ojal schreef
- een persoon (die 10 jaar ervaring in olie heeft)
Volgens hem is het verbranden van gebruikte olie in eenvoud 'kinderachtig'

dus vraag hem wat hij moet doen en ga vooral naar zijn installatie!


Hij heeft me er al veel over verteld, denk ik ... Hij heeft klanten met wie het perfect werkt ... Maar hij gaat me niet al zijn geheimen geven omdat hij er leeft ... Hij heeft een bedrijf dat over het algemeen handelt olie ...

Om de parallel met de dieselmotoren te maken, vraag ik me af of het nodig is om naar de oude branders te zoeken om een ​​heel oude generatie te zien in plaats van naar de modernere branders en kan ongeschikt zijn?
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 10/01/09, 12:35

om terug te komen op de eerste vragen: ik wil begrijpen wat ik moet doen om een ​​oliebrander te bedienen met HAU ...

hogedrukpomp aanpassen (u heeft een robuuste pomp nodig, niet die met 2-ballen van kleine branders)

Beeld
Beeld

opwarmen voeding + pomp

Beeld

in-line opwarmen + speciaal mondstuk

Beeld

daarna een paar dagen aanpassing

het is gemakkelijk "kinderachtig" (van een kindingenieur)

maar we zijn verre van een ongewijzigde brander
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten