Laigret project: experimenten

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Laigret project: experimenten




par C moa » 04/10/08, 20:13

Hallo allemaal,
Sommige nieuws van het front !!! We hadden veel contacten en besprekingen deze week. We hebben een aantal technische punten geïdentificeerd dat het lijkt interessant om met u te delen.

Dus heb ik dit bericht dus we zijn regroupions meest technische punten in verband met Laigret project.

In een paar dagen, ik hoop dat ik een synthese van alle elementen die zijn opgenomen in de documenten die we al hebben verzameld te maken.

Grougrou, dank u om te controleren of ik niet te veel zeggen onzin .... : Wink:

Dus nu, begin ik:
1) Er zijn een paar weken hadden we dicht bij een laboratorium INRA Montpellier die onderzoek op onderwerpen in de buurt van Laigret project voert. We zijn erin geslaagd om afgelopen vrijdag te bespreken en een heleboel punten zijn gerezen:
- Allereerst wil ik niet ontkennen dat de persoon die ik had was erg verbaasd dat ik met hem sprak, maar als het instituut en Dc Laigret zijn serieuze mensen, hij dat kan verdiepen het onderwerp met de volgende opmerkingen;
- De stam: volgens hem, moeten we de juiste spanning om de meest kans van slagen, maar gezien het aantal verschillende perfringens, hij denkt dat dit kan moeilijk zijn te vinden. Hij zei dat hij had met het Institut Pasteur in Tunis aan de orde als ze waren in staat om de spanning te houden (ik zal een beetje lager);
- Milieu: In de meeste substraten er een hevige concurrentie tussen micro-organismen (met name rioolslib) en niets dat dit element de ontwikkeling van bacteriën interessante en effectief kan blokkeren . Maar, nogmaals, de Dc Laigret zegt hij perfringens gebruikt alleen, dus hij gesteriliseerd in een of andere manier, de ondergrond waarop hij werkte voordat u perfringens.
- Oliën en residuen: dit is de ideale ondergrond om te beginnen, want het is een bijna steriele omgeving natuurlijk. Inderdaad, zoals hij terecht op gewezen dat de olie kan worden opgeslagen voor jaren zonder schimmel.
- Lab: volgens hem ook al perfringens is niet noodzakelijkerwijs erg gevaarlijk, zullen er beperkingen met betrekking tot de pathogene uiterlijk. Volgens hem duurt het P2 lab en dat ze niet vandaag. Ik vertelde hem dat hij moest om te zien in welke context zou de infrastructuur van het lab mogelijk af te ronden.
- Tot slot is verrast en zou enige doc om het allemaal te kijken hebben.

2) We hadden ook contact met ESAIP waarvan 3èmes jaar zijn onlangs teruggekeerd. Ze hebben een wetenschappelijk project te doen, zodat het docententeam zal het onderwerp ingenieursstudenten bieden. Zij zullen in staat zijn om de documentaire aspecten te verdiepen en vooral kijken als andere scholen / universiteiten / labs werken aan een gelijkaardig onderwerp. Ze weten dat er een lab aan de Technische Universiteit van Angers werken aan residuen in olie. Ze zijn op zoek om te profiteren van gist, zodat ze zeker hebben de apparatuur en vaardigheden om experimenten uit te voeren. Blijf op de hoogte ...

3) We moesten uiteindelijk contact met het instituut pastoor van Tunis. Aanvankelijk lag de nadruk of ze stam A 5029 had behouden. Zoon van naalden, hebben we veel interessante dingen over perfringens geleerd:
- Ten eerste, de Tunis Institut Pasteur nog mee bezig perfringens. Helaas, ze hebben geen type A-stam, zodat ze niet over de A 5029.
- De perfringens is onderverdeeld in verschillende soorten (A-E). Wie heeft ons belang zijn voor de categorie A. Wat kenmerkt het type dat is de oorzakelijke aspect van de bacteriën. Voor A (Dit bevestigt wat we al weten), is de bacterie die verantwoordelijk is voor gas gangreen. Eenmaal gevestigd type stammen worden geclassificeerd overeenkomstig hun giftigheid wil zeggen, afhankelijk van de hoeveelheid geloosd afscheidingen. Misschien stam A 5029 presteert beter dan anderen, maar kan ook zijn dat we een ander gelijkwaardig kunnen vinden. Dit laat hoop als we niet de exacte stam te vinden.
- Zij bevestigen dat we werken in olieresten interessant zou zijn, omdat we niet weten wat te doen met vandaag. Vooral in Tunesië waar de productie van olijfolie is erg belangrijk.
- De Tunis Institut Pasteur werkt zowel op de medische aspecten en de milieuaspecten en verrassing !!! Zij zouden zeer geïnteresseerd om te werken met ons op het onderwerp !!! Het zou eigenlijk interessant om te werken met hen als ze onder de knie perfringens, ze hebben aangepast infrastructuren en waarschijnlijk bijna alle benodigde apparatuur.

4) Grougrou ​​Van zijn kant in contact met veel scholen en / of universiteiten die omgeving te maken, kunnen ze worden voorzien van laboratoria in die we konden rekenen. We kijken ernaar uit dat ze naar hem terug te komen. Hij vond ook een bacterie / bacillen provider. We zullen snel weten of ze hebben deze bacterie in de reserve.

Nu weet je alles, en het lijkt goed nieuws.
Dit brengt ook andere kwesties, waaronder aspecten licentie / pakwerk en finance / projectstructuur.

In afwachting van je leest,
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 05/10/08, 09:25

ah ja, gefeliciteerd, in ieder geval zijn er sommigen met veel ideeën ... niet zoals sommigen forums :onheil:
Bravo econology :P

als ik sta mezelf een klein haakje in de discussie toen we schimmel op vet te vinden, wat deze bacterie is het ???
is het normaal dat het vet in een gesloten pot door deze gisten dezelfde ???
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 05/10/08, 13:04

Gefeliciteerd met deze samenvatting.
Deze beroemde stam A 5029 het kon niet worden gevonden waar er gevallen van gas gangreen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/10/08, 13:20

C moa uitstekende werk (en grougour)!

Ik was bang dat het niet vooruit van onze praatje op skype, hier ben ik zeer aangenaam verrast!

Beeld

Wanneer de labs hun interesse tonen, vormt het feit dat we (voor het moment) simpele "individuen" zijn geen probleem voor hen? Het was waar je tijdens dit gesprek veel bang voor was, dus a priori lijkt het niet zo beperkend.

Nu verhindert niets weerspiegelen, parallel aan het juridische aspect willen we geven aan het project.

Wat mij betreft ben ik voorstander van het creëren van (het is niet te vroeg te zeggen sommige) van een vereniging, maar is niet beperkt tot Laigret.

Het belangrijkste doel van deze vereniging is om de technische en economische haalbaarheid van bepaalde oplossingen te demonstreren en de resultaten te verspreiden, of zelfs deel te nemen aan de ontwikkeling van life-size demonstrator (Want het is nog steeds het ultieme doel ca!)! Het proces zou een Laigret van deze oplossingen zijn.

Dus ik dit onderwerp te heropenen had ik een paar weken bevroren:
https://www.econologie.com/forums/projet-lai ... t6109.html
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 06/10/08, 00:00

carburologue schreef:ah ja, gefeliciteerd, in ieder geval zijn er sommigen met veel ideeën ... niet zoals sommigen forums :onheil:
Bravo econology :P
Dank u voor uw aanmoediging : Mrgreen:

als ik sta mezelf een klein haakje in de discussie toen we schimmel op vet te vinden, wat deze bacterie is het ???
is het normaal dat het vet in een gesloten pot door deze gisten dezelfde ???
Ik denk dat vet is niet zo zuiver als oliën, dan om te weten welke bacteriën betrokken zijn .... Ik denk dat je monsters te nemen en bellen met de experts : Mrgreen:

Gulzig weinig info op een dag kocht ik jam op de markt, de markt is mij geleerd dat het niet mogelijk was om beschimmeld vastlopen. Ik vertelde hem dat dit was gebeurd voor mij en ze zei dat ik moest de lepels ik gebruikt tussen twee monsters likken (ja ik ben hebberig : Oops: ). Dus ik polluais de pot !!!
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 06/10/08, 00:04

Christophe schreef:Wanneer de labs hun interesse tonen, vormt het feit dat we (voor het moment) simpele "individuen" zijn geen probleem voor hen? Het was waar je tijdens dit gesprek veel bang voor was, dus a priori lijkt het niet zo beperkend.
Nou eerlijk gezegd, ik heb niet echt aan ons als individu, maar als een werkgroep over dit onderwerp, werd de structuur wordt gemaakt (dit wordt gezegd eh : Mrgreen: : Mrgreen: ).
Aan het Institut Pasteur, in het begin heb ik gezegd dat we verbonden waren met het INRA en plotseling ze overeengekomen om me langs de artsen die verantwoordelijk is voor de microbiologische en plotseling de artsen zijn niet gesteld vragen .
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 06/10/08, 00:06

phil53 schreef:Deze beroemde stam A 5029 het kon niet worden gevonden waar er gevallen van gas gangreen?
Dit is eigenlijk een van de manieren waarop we kunnen samen met de lab als een leverancier doet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 06/10/08, 00:21

Als perfringens Een 5029 is zeer gevaarlijk, en moet in het lab P2 behandeld worden, vraag ik me af over het doel van deze ontdekking?

Het gestoofd oliewinning met voldoende perfringens.
Dit vreetzak, en verdrijft olie.
En wat doen we met deze olie?
Als dit is gebruik te maken van iedereen te maken, zullen we controleren voor perfringens in industriële productie, en te elimineren. Straling?

Het alternatief is een gesloten circuit en olieproductie direct branden op een turbine te roteren.
Er zal altijd een risico voor de gezondheid.

Niet gemakkelijk voor éconolobricoleurs.

:schok:
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 06/10/08, 09:37

gegyx schreef:Als perfringens Een 5029 is zeer gevaarlijk, en moet in het lab P2 behandeld worden, vraag ik me af over het doel van deze ontdekking?
Ten eerste perfringens is alomtegenwoordig in het algemeen (in grond, mest, gier ...) en type A in het bijzonder. Dit is meestal de meest voorkomende.

Voor nadere toelichting, dan kunt u de volgende links te lezen:
- http://www.livestock.novartis.com/pdf/1501-037-05_Q&A_final.pdf ;
- http://icmr.nic.in/ijmr/2005/july/0706.pdf
- http://fr.wikipedia.org/wiki/Clostridium_perfringens;

Het hebben van een lab P2 gebruiken betekent gewoon dat je nodig hebt om extra voorzorgsmaatregelen te nemen tegen een basis lab. Deze voorzorgsmaatregelen werden in een ander onderwerp aan ons, zijn we ver, heel ver van P4 labs waar je luchtsluizen, kamers met openingen ....

Bovendien, het feit dat deze bacterie inactief en niet groeien in anaërobe maakt ons leven makkelijker omdat het lijkt moeilijk een externe besmetting.

Het gestoofd oliewinning met voldoende perfringens.
Dit vreetzak, en verdrijft olie.
En wat doen we met deze olie?
Ben het ideaal is om te verkopen : Mrgreen: om geld te verdienen en vervolgen onze experimenten op andere ondergronden en helpen ontwikkelen andere projecten éconologiques.
Als dit is gebruik te maken van iedereen te maken, zullen we controleren voor perfringens in industriële productie, en te elimineren. Straling?
Zo veel als ik denk dat als het werkt het proces is vrij eenvoudig, dus ik betwijfel of het rendabel is en het verstandig om het gebruik door iedereen.
Wat betreft de aanwezigheid van perfringens ruwe, zijn de experimenten die we zeggen. Recall, echter, dat voor hem het ruwe afval is niet een bron van voedsel, dus er is weinig kans dat het daar blijft. Ook deze ruwe olie zal worden verfijnd, gedistilleerd ... en het verbaast me weer sterk dat de schok te overleven : Lol: .
Het alternatief is een gesloten circuit en olieproductie direct branden op een turbine te roteren.
Er zal altijd een risico voor de gezondheid.
Er zijn ook de experimenten die ons zal vertellen, maar gezien de weinige gegevens die we hebben over de snit van deze ruwe, ik heb zo mijn twijfels dat dit mogelijk is.

Niet gemakkelijk voor éconolobricoleurs.
Ik hoop het niet om iemand te beledigen door te zeggen, maar ik denk dat voor dit onderwerp, vergeet DIY.
We zullen een lab niet in een garage of op de bodem van een tuin !!!
zullen we een beroep doen op professionals die beschikken over de apparatuur en expertise en in het bijzonder die van de daaraan verbonden risico's te leren kennen. Voor ons om de financiering voor hun bestelling dergelijke studies te vinden !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 06/10/08, 11:26

C moa schreef:Nou eerlijk gezegd, ik heb niet echt aan ons als individu, maar als een werkgroep over dit onderwerp, werd de structuur wordt gemaakt (dit wordt gezegd eh : Mrgreen: : Mrgreen: ).
Aan het Institut Pasteur, in het begin heb ik gezegd dat we verbonden waren met het INRA en plotseling ze overeengekomen om me langs de artsen die verantwoordelijk is voor de microbiologische en plotseling de artsen zijn niet gesteld vragen .


Ah, maar wat een talent !! Let op: je hebt niet gelogen :)

Beeld

We zullen een lab niet in een garage of op de bodem van een tuin !!!


Wij niet, maar het uiteindelijke doel in mijn hoofd tenminste, is hoe dan ook mini-productie-eenheid niet voor te stellen? Het is nog te vroeg om te zeggen of het zal zijn voor bepaalde ... Ik zie nogal een truc om gemeenten, departementen, regio's ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 84-gasten