Geen biobrandstoffen meer van de 1ère-generatie !!!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Geen biobrandstoffen meer van de 1ère-generatie !!!




par C moa » 11/09/08, 15:41

Ik leg u dit artikel voor, vond deze AM:

De Industriecommissie van het Europees Parlement heeft zich voorstander verklaard van een herziening van de communautaire doelstellingen voor het gebruik van biobrandstoffen.

Het door deze commissie aangenomen voorstel, dat werd gesteund door de drie belangrijkste fracties, voorziet in een groter gebruik van hernieuwbare energiebronnen van de tweede generatie, ten koste van bronnen van de eerste generatie, waarvan de ecologische balans wordt betwist.

Het specificeert dat de doelstelling om in 10 2020% van de brandstoffen uit hernieuwbare energiebronnen in het wegvervoer te gebruiken, tegen 40% moet worden bereikt dankzij dergelijke bronnen van de tweede generatie..


http://www.capital.fr/Actualite/Default.asp?numpage=&Cat=GEN&numero=70329&interview=&source=FI

De boeren huilen misschien, maar ik zeg dat het tijd werd!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/09/08, 15:52

Dat is inderdaad goed, laten we de aarde gebruiken om onszelf te voeden, we hebben al genoeg, en er zijn veel mensen die niet genoeg te eten hebben.

De stemming heeft nog niet plaatsgevonden, wat wordt de nieuwe doelstelling voor brandstoffen uit hernieuwbare energie in het wegvervoer in 2020?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/09/08, 15:55

Nou, het is vooruitgang, maar het is nog lang niet het einde, want als ik het goed bereken zal het 4% van de tweede generatie zijn tegen 6% van de 1e generatie... in 2020!!

Tot die tijd heeft de olie de tijd om in de pijpleidingen te stromen...

Kleine opmerking: microalgen worden niet beschouwd als de 2e generatie maar als de 3e generatie.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/09/08, 16:43

Dat is eigenlijk leuk om te horen!

en de boeren zullen niet schreeuwen, want zij komen de grondstoffen brengen!

Bestaat er een “officiële” classificatie?

olie en ethanol zijn 1e generatie?

biogas en 2e generatie BTL?

3e generatie waterstof?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/09/08, 16:50

Nogmaals, je hebt het helemaal mis... of bijna!

Nee, de boeren zullen niet meer echt de grondstof van de 2e generatie meebrengen aangezien het bijvoorbeeld houtachtig afval is (schors, zaagsel, etc.)...

In dit geval zullen alleen de grote boeren (degenen met het geld) door de beslissing worden getroffen...

Er is alleen het afval, bijvoorbeeld de toppen die gebruikt zouden kunnen worden, maar gezien het volume en de potentiële prijzen betwijfel ik of dit hen meer interesseert dan de eerste generatie.

De classificatie is als volgt:

1e gen: brandstof op basis van voedingsproduct = agrobrandstoffen voor mij en geen biobrandstof

2e generatie: brandstof (ethanol) op basis van non-food landbouwproduct

3e gen: specifiek biologisch proces (microalgen, clamydomonas, Laigret...)
Dernière édition par Christophe de 11 / 09 / 08, 18: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/09/08, 17:01

Christophe schreef:Nogmaals, je hebt het helemaal mis... of bijna!

Nee, maar wil je even stoppen? Je bent hilarisch daar, Coco! Wil je oorlog of zo? waarom ben je agressief? Het lijkt alsof je alleen maar denkt aan gelijk willen hebben!

waar haal je de classificatie vandaan, bron?
jij hebt het recht om het jouwe te doen... Ik heb het recht om het mijne te doen!

Waar heb je het biogas in dit alles gestopt?

Ik wil erop wijzen dat ethanol, als het van de tweede generatie is, in Brazilië wordt gemaakt uit suikerrietafval, dus het zijn de boeren die het bezitten!

aangezien er staat "gebaseerd op non-food landbouwproducten": als het landbouwproducten zijn, zijn het de boeren, dus waar heb je het over?!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/09/08, 19:02

Jonule stopt onmiddellijk met deze toon...je bent in ieders vizier!!!

jij hebt het recht om het jouwe te doen... Ik heb het recht om het mijne te doen!


Het is niet MIJN soort vet, het is degene die algemeen wordt geaccepteerd! Dus zoek het uit!!

Jouw zin = mijn definitie is de juiste = FASCISME

Dat is genoeg verbod voor 2 weken!! Des te erger voor uw.!


Moderatie van de moderator Door Capt_Maloche 11-09-2008 : Cheesy: Ik moet cool blijven jongens.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/09/08, 21:47

Ik heb de Jojo gestraft. Ik had de Ouaib-maester niet van streek moeten maken Beeld

Het is grappig, en we hebben punten zoals voor de licentie?

Hoeveel ben ik? :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/09/08, 21:52

Ah, ik ben niet stom wat het puntensysteem betreft!

Welnu, de mods zouden automatisch het equivalent van 150 punten toestaan ​​(een beetje zoals ministers die 180 in de stad rijden of diplomaten die kinderen volledig straffeloos verpletteren, behalve dat bij ons is het om te lachen)...dus maak je geen zorgen, je zult op een slechte plek verborgen zijn :D


8)
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 12/09/08, 00:25

Welnu, hier volgde ik het proces dat leidt tot de uitsluiting van Jonule.

1 - Ik begrijp niet hoe Jonule in het vizier zit van "iedereen"!!!!????

2 - Ik zag slechts levendige discussies over 2 onderwerpen (nucleaire en tweede generatie biobrandstoffen) en de gesprekspartners waren Christophe en Bucheron. Ik heb geen andere sprekers zien vasthouden aan Jonule.

3 - Jonule's argumenten zijn niet méér vals dan die van de andere 2.

Ik begrijp de sanctie niet :?

Had misschien het Politburö geraadpleegd moeten worden??? : Lol:

Dus daar, Jonule, zit hij in de goelag, zo lijkt het?
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten