Miscanthus bezoek 2 velden in België door CIPF ValBiom

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Miscanthus bezoek 2 velden in België door CIPF ValBiom




par Christophe » 11/09/08, 11:35

Bent u geïnteresseerd in Miscanthus, dan zijn er morgenmiddag nog plaatsen voor een gratis bezoek nabij Charleroi in Ragnies. Sorry voor de vertraging, ik heb net de info gekregen! Kennisgeving aan liefhebbers van de regio !!

Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/09/08, 10:55

LeJusteMilieu zou wat foto's en misschien video moeten maken?

Ouhuuhou lejuste ben je daar?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/09/08, 11:16

:D Ja, ik ga er vanmiddag heen :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/09/08, 17:48

:D Terug van mijn bezoek aan Miscanthus.
Ik zal mijn eerste indrukken geven, de rest, de foto's, de video's, de doc, het zal zijn na ...
Om daar te komen, borden langs de weg genaamd PROMIS? :?
Nu begrijp ik dat journalisten zich vergissen in hun rapporten ...
Het is niet gemakkelijk om alles in twee uur te definiëren ... dus ik laat zeker wat vallen ...
Kortom, aankomen op de site in de open velden, met een kleine tent, met een redelijk indrukwekkend aantal auto's, journalisten, boeren (gespot met groene laarzen : Cheesy: ); hoewel een van de journalisten ook laarzen had.
In de tent, een pelletkachel die werkt met miscanthus-pellets, veel miscanthus-pub, een gratis bar Beeld
En een stel mensen praten.
In dit project lijkt het hoofddoel de bouw van de nieuwe huizen met miscanthus te zijn. En niet door pellets te verwarmen. Zelfs als het goed werkt (verwarming).
Waarom deze passie voor deze plant? veel goede redenen, te beginnen met de zeer royale opbrengst: 15 tot 20 ton droge stof per hectare.
Waarom woningisolatie, geen verwarming?
PCQ, opwarmen komt overeen met een saldo van + - nul (dat is goed)
Bij het opslaan van co2 in muren (isolatie gemaakt van miscanthus) zijn de resultaten nog positiever
Dit is de belangrijkste verklaarde filosofie van deze mensen.
Voor de rest is het later :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/09/08, 18:00

Ja, het was LeJuste, speciale correspondent voor Econologie.com !!
Beeld

Sterk de foto's !!

Volg deze link om meer te leren over miscanthus en groeimonitoring van een gerecht dat ik onderaan onze tuin zet: https://www.econologie.com/forums/suivi-de-l ... t5256.html

Ik wist niet (of meer ???) dat miscanthus, zoals hennep, als materiaal kon worden gebruikt!
0 x
Odysseus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/08/08, 13:20
Plaats: gedraaid




par Odysseus » 15/09/08, 20:51

lejustemilieu schreef::D
Om daar te komen, borden langs de weg genaamd PROMIS? :?

Kortom, aankomen op de site in de open velden, met een kleine tent, met een redelijk indrukwekkend aantal auto's, journalisten, boeren (gespot met groene laarzen : Cheesy: );

In dit project lijkt het hoofddoel de bouw van de nieuwe huizen met miscanthus te zijn. En niet door pellets te verwarmen. Zelfs als het goed werkt (verwarming).
Waarom deze passie voor deze plant? veel goede redenen, te beginnen met de zeer royale opbrengst: 15 tot 20 ton droge stof per hectare.
Waarom woningisolatie, geen verwarming?
PCQ, opwarmen komt overeen met een saldo van + - nul (dat is goed)
Bij opslag van co2 in muren (isolatie gemaakt van miscanthus)




Dag

Ik ging er ook heen, en ik had geen groene laarzen .. ze bleven buiten in de regen ...
dus ik nam de brunettes ...
om LEJUSTEMILIEU te beantwoorden: "PROMIS" is het bedrijf PROMIS BICAL dat contracten wil ondertekenen met boeren en anderen om miscanthus in hun velden te planten, te oogsten en er betonnen panelen van te maken of als isolatie denk ik, maar ook mulch, strooisel, en biologisch afbreekbare potten met een consistentie zo hard als bros plastic (die je misschien op de tafels hebt gezien met onder andere chips erin) en ook miscanthusblokken en pellets (bovendien zaten er enkele in zakken).
dat gezegd hebbende, ik kon niet lang blijven, de bezoeken aan de velden duurden lang omdat ik moest vertrekken, ik kon niet luisteren naar de rest ...

Ik zou het willen planten om pellets of buchettes te maken om het te verbranden, maar er is stof om te bestuderen.
0 x
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 15/09/08, 21:21

pellet, verbruikt het veel?
af te wegen tegen het volumeverschil voor de opslag van pellets of versnipperde miscanthus (180 tot 200 kg / m3)
Ik heb geen element, maar het werkt voor mij
greg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/09/08, 22:05

ulysse schrijft:Ik zou het willen planten om pellets of buchettes te maken om het te verbranden, maar er is stof om te bestuderen.


Nou, ruwweg energetisch heb je een plan nodig om het equivalent te maken van een liter stookolie per jaar (na het 2e jaar).

Voor een huis dat bijvoorbeeld 1500L stookolie verbruikt, zijn nog 1500 planten nodig! Het is niets!

Ik denk dat het niet voor niets is dat Bical diversifieert naar andere producten dan energie.

Nu de mijne zal ik niet de moeite nemen om het te verbranden :)

Hier zijn enkele foto's van het bezoek van LeJuste met de producten die u noemde:

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 16/09/08, 06:45

De laatste foto is een heel jong miscanthusveld.
Ik hou echt van bloempotten, en er zijn tonnen plastic die zich door de jaren heen ophopen. :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 16/09/08, 09:55

Heel mooi inderdaad deze potten ... biologisch afbreekbaar denk ik; dat bestaat al in andere zaken, maar het is misschien een begin om onze onzuivere olie te vervangen.
En aangezien miscanthus geen kunstmest nodig heeft, waarom zou u het dan niet generaliseren?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten