Kaart van het gebruik van Gecam in Frankrijk

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
maksym22
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/08/08, 16:00
Plaats: Parijs

Kaart van het gebruik van Gecam in Frankrijk




par maksym22 » 27/08/08, 16:06

Bonjour à tous,

Ik werk in het openbaar vervoer en ben momenteel een tentoonstelling aan het voorbereiden over alternatieve energieën.
Hiervoor Ik ben op zoek naar een kaart of een lijst met transportnetwerken die deze brandstof gebruiken, ook wel "witte" diesel genoemd.
Kunt u mij helpen?
Bij voorbaat dank je wel.
0 x
Maksym
Alternatieve energieën
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/08/08, 16:15

Hu? Nooit gehoord van ...

Diesel is WIT, toch? Ik begrijp het niet ... kun je ons meer vertellen over deze brandstof?

Anders kunt u dit bestand downloaden dat u zou moeten helpen bij uw aanpak: https://www.econologie.com/les-transport ... es-27.html
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/08/08, 16:18

GECAM
witte diesel

89,3% diesel
9% water
1,7% additief

-De aanwezigheid van water verlaagt de temperatuur in de verbrandingskamer: hierdoor daalt het Nox-gehalte aanzienlijk

-Het intieme mengsel van water en dieseldruppeltjes verbetert de verspreiding van de vlam en de kwaliteit van de verbranding: de uitstoot van deeltjes daalt aanzienlijk

-De combinatie van deze twee maakt ook een vermindering van CO-, CO2- en HC-emissies mogelijk

= AQUAZOOL!


weet je trouwens dat ei een uitstekende emulgator is? hiermee kun je ook een mayonaise maken .......
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/08/08, 16:20

Ah dat is het dat ik heb gevonden!
Dit is een andere naam voor aquazole: https://www.econologie.com/par-elf-l-aqu ... es-72.html

GECAM O # is een brandstof op basis van een emulsie van water en dieselbrandstof met een laag zwavelgehalte waardoor vervuilende emissies van bussen (deeltjes, roet, stikstofoxiden en CO) aanzienlijk kunnen worden verminderd. Geschikt voor alle dieselmotoren, deze oplossing
milieu, presenteert noch investering noch extra kosten. Het beantwoordt dus concreet aan de bezorgdheid van het TBC-netwerk op het gebied van milieubescherming.


Nee sorry ik heb geen kaart van Frankrijk, maar u moet dichter bij de fabrikant van GECAM komen, zij moeten weten wie hun klanten zijn ... het zal uw tentoonstelling adverteren ...

Het komt grotendeels (maar minder) samen met de Gillier Pantone-waterinjectie ... je moet met je technische managers praten.
0 x
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 27/08/08, 16:24

Dus voor degenen die niet de middelen of de tijd hebben om met Pantone te spelen, kunnen ze 1 / 10e van de vloot voor een volle tank zetten?
0 x
maksym22
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/08/08, 16:00
Plaats: Parijs




par maksym22 » 27/08/08, 16:29

Ja dat is het precies!
Ik voeg ook toe dat GecamO # (of Aquazole als je dat liever hebt) verboden is op voertuigen waarvan de verplaatsing minder is dan 5L (bp van injectoren).
Gecam wordt in Frankrijk geleverd door het Italiaanse bedrijf Pirelliambiante.
Anders heb ik al contact met hen, maar ze willen de neiging om iets te veel in de promotie van witte diesel te stoppen, dus als ik deze info kon vinden zonder ze te doorlopen, zou het me tijd besparen : Cheesy:
Toch bedankt!
0 x
Maksym

Alternatieve energieën
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/08/08, 16:33

Vooral niet Harry !!

Er is zeer chemische onzin (actieve spanning) voor nodig om de verbinding 2 in emulsie te houden ... dit is wat ze noemen:

1,7% additief


Aan de andere kant zou men zich een systeem kunnen voorstellen dat de emulsie "levend" maakt ... onderzoek gaat in deze richting:
https://www.econologie.com/forums/emulsion-e ... t4219.html

En anders is er de injectie van water zoals Abyssinian het op dit moment test: https://www.econologie.com/forums/injection- ... t5926.html
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/08/08, 16:44

voor het testen van het water in de tank van mijn diesel, wetende dat het niet serieus was onder een redelijke ù, omdat het smeervermogen van de plantaardige olie voldoende is voor mijn BOSCH-inspuitpomp van mijn turbodiesel (XUD9TE) , Ik kan zeggen dat al het water is gefilterd en gestopt door het brandstoffilter, dat begint te zwellen en verstopt te raken, wat resulteert in meer brandstof bij de inspuitpomp en motorstop.
dus dit is een probleem. zelfs door na het dieselfilter te injecteren, gaat het daar terug omdat de dieseltank een retour heeft.

daarom zou het zelfs in emulsie door het filter gaan ...

voor het additief, daarom heb ik het over ei ...
een product dat wordt gebruikt om de tanks van olietankers te reinigen en dat mogelijk geschikt is als "additief". Het product heette "Gamlen".
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/08/08, 16:55

maksym22 schreef:Ik voeg ook toe dat GecamO # (of Aquazole als je dat liever hebt) verboden is op voertuigen waarvan de verplaatsing minder is dan 5L (bp van injectoren).


Ah ah ah!
Waarin verschilt een injector van 5L van verplaatsing? :schok:

Ik vind het eerder een vals voorwendsel om het niet aan particulieren te verkopen ... of dat ze niet zeker zijn van hun product (stabiliteit na verloop van tijd) ... het is niet voor niets dat aquazole is nog nooit doorgebroken in Frankrijk ...

maksym22 schreef:Gecam wordt in Frankrijk geleverd door het Italiaanse bedrijf Pirelliambiante. Anders heb ik al contact met hen, maar ze willen de neiging om iets te veel in de promotie van witte diesel te stoppen, dus als ik deze info kon vinden zonder ze te doorlopen, zou het me tijd besparen : Cheesy:
Toch bedankt!


Nou, je hebt al BORDEAUX ...
https://www.econologie.com/gecam-le-gaso ... -4064.html
... voor de rest ... misschien vragen aan Véolia ...
Dernière édition par Christophe de 27 / 03 / 09, 18: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/08/08, 22:27

Christophe schreef:Ik vind het eerder een vals voorwendsel om het niet aan particulieren te verkopen ... of dat ze niet zeker zijn van hun product (stabiliteit na verloop van tijd) ... het is niet voor niets dat aquazole is nooit doorgebroken in Frankrijk ..


zachtjes, als je de ervaring van de industrie zou hebben, zou je weten dat de marketing van een nieuwigheid altijd een zekere voorzichtigheid vereist. In mijn doos, wanneer we een machine perfectioneren, verkopen we deze niet onmiddellijk aan onze Wit-Russische of Noorse klanten, als ze zo vaak helpen: gewoon een machine repatriëren uit Egypte en deze vervolgens terugsturen kost meer dan 2000 euro!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten