De olieprijs: de manipulatoren worden ontmaskerd

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jas
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 14/01/08, 11:56

De olieprijs: de manipulatoren worden ontmaskerd




par jas » 23/08/08, 17:05

http://www.iht.com/articles/ap/2008/08/ ... lation.php
Eén enkele handelaar bezat in juli het equivalent van drie dagen Amerikaanse consumptie (ter waarde van $8 miljard) – en hier hebben we het over één enkele handelaar...
Hetzelfde geldt voor andere grondstoffen.
Gisteravond op ZDF (2e Duitse zender) uitstekend programma over speculatie met voedselproducten, waaronder rijst. Behalve dat tientallen miljoenen mensen daardoor verhongeren.
Mooi begin van de 21e eeuw...

Dus landbouwbrandstoffen die de planeet uithongeren, laat me lachen

JAS
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 23/08/08, 17:28

Ja, dat is de trieste realiteit! Bedankt dat je het onderwerp ter sprake hebt gebracht!

Naamloze hypocrisie in dit hyperkapitalistische systeem... achteraf kunnen we altijd de landbouwbrandstoffen of de Chinezen de schuld geven... mijn c** is kip...

Het fundamentele staat niet ter discussie...

Aan de andere kant ben ik verbaasd dat het Georgische conflict de prijzen niet méér heeft beïnvloed.
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 23/08/08, 20:47

Dit conflict verliep niet zoals de Europeanen hadden verwacht...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/08/08, 23:21

minguinhirigue schreef:Dit conflict verliep niet zoals de Europeanen hadden verwacht...


Nou, dat had ik helemaal niet verwacht...
Voor zover ik tien dagen voordat de oorlog in Libanon zou uitbreken wist, was er... niets.

Ik heb eind juli een bestelling met de Georgiërs afgehandeld, ik zal in september zien of ze deze zonder incidenten hebben ontvangen... De bestelling ging via de haven van POTI, die nog steeds onder controle van de Russen staat.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten