Autoplus: rijden op plantaardige olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Autoplus: rijden op plantaardige olie




par Christophe » 22/08/08, 17:15

Ik kreeg te horen (discussie met TF1-verslaggever https://www.econologie.com/forums/hvp-cherch ... t5954.html ) dat in de uitgave van autoplus van 6 augustus 2008 een groot deel stond met de titel "Roll on Oil" of Hoe u uw auto in olie kunt omzetten!

Download het bestand van 4-pagina's in .pdf: https://www.econologie.com/autoplus-doss ... -3893.html

ps: Ik vraag me af of ceci is daar niet aan verwant ...
Dernière édition par Christophe de 26 / 08 / 08, 17: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Recup
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 26/05/08, 18:45
Plaats: Elzas




par Recup » 22/08/08, 17:29

eigenlijk was het op de eerste pagina

Kennelijk dwingt een Europese wet het Europese land om op biobrandstof te rijden

er waren enkele tips om te vertellen wat voor soort dieselmotor (hdi dci oud) beter ondersteunt om in olie te laten lopen
Ik heb de krant niet meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/08/08, 01:32

Ja, ik noemde het op de draad "dierlijk vet en olie" geloof ik ...

Ik heb het niet gekocht.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 23/08/08, 07:20

Dag

A priori moet dit dit artikel zijn. : Arrowd:

http://news.autoplus.fr/news/12017/Auto ... e-friture-
0 x
In eeuwige leren
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 23/08/08, 10:23

Ah bedankt, hier is de samenvatting:

Auto Plus is in bakolie gerold!

Beeld

Nu de prijs van diesel aan de pomp recordhoogtes bereikte, hebben veel automobilisten de mogelijkheid genomen om op frituurolie te rijden ... De mogelijkheid voor Auto Plus om deze "brandstof" te testen die tot nu toe in Frankrijk verboden was, maar die kan binnenkort worden gelegaliseerd.
Onze onderzoekers hebben daarom de verschillende oplossingen, het olie-gasmengsel of 100% frituurolie op de proef gesteld.

In termen van verbruik en budget is het vonnis zeer positief: besparingen op een volle lading 50-liters zijn verleidelijk (van 37 naar 55 euro).
Wat de mechanische kant betreft, tonen onze betrouwbaarheidstests aan dat sommige moderne diesels het risico lopen te breken.

Let op, een grote waarschuwing voor automobilisten die kiezen voor stookolie. Onze tests zijn formeel: absoluut vermijden!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/08/08, 10:46

Let op, een grote waarschuwing voor automobilisten die kiezen voor stookolie. Onze tests zijn formeel : absoluut vermijden!

Ik vraag me af ...
Onze tests zijn formeel! Ik citeer, het betekent dat ze praten over mechanische tests ... geen problemen met btw-fraude ...
DUS :schok: in België, waarom kunnen boeren stookolie gebruiken, met hun tractoren, als onderdeel van hun werking ?????
Misschien zijn de trekkermotoren gemaakt om te draaien op stookolie, en niet de automotoren.
Ha, misschien praten ze over het vervuilingsperspectief (lijdt, enz.) Zodat boeren in dit geval meer kunnen vervuilen dan automobilisten :schok: )
Ik weet het niet, ik vraag me af ...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 23/08/08, 10:46

Wie rolt hier met bakolie ???

Geef je sporen van injectiepompen en type injectie, je indrukken, conso enz ... dank je
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/08/08, 11:14

carburologue schreef:Wie rolt hier met bakolie ???

Geef je sporen van injectiepompen en type injectie, je indrukken, conso enz ... dank je

Hallo Carburologist;
Vraag:
Wat betekent frituurolie?
In Frankrijk, bijvoorbeeld, heb je de olie die uit de frituren komt.
Maar je hebt ook gefrituurde oliën die afkomstig zijn van Chinese restaurants, met suiker, zout, enz.
Er zijn ook andere oliën, andere restaurants :?
Ik heb nooit enige hints over dit probleem op het net opgemerkt; Maar persoonlijk vind ik het belangrijkste resultaat van gesprekken met mensen die ik zou willen noemen verstandig. (Meestal : Cheesy: )
Denk aan deze opmerking.
En om uw vraag te beantwoorden, ik roll met een mengsel (in de zomer) van 50% van de Chinese restaurant olie, 44% gasolie, 5 95% van de benzine en pichnette van C99 (mécarun)
De injectiepomp? KIKI-diesel Japan (het is geen grap)
De auto, Nissan blue bird 2000 diesel 1990
Ik rijd van 6000 km in gefilterde olie naar 5 micron, en alles gaat goed.
De volgende stap is om in de winter bij 50% olie te blijven, maar dan met een voorwaspomp, een verwarmd filter en een platenwarmtewisselaar. en onder 10 ° C, zal ik beginnen met pure diesel.Beeld :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 23/08/08, 11:19

lejustemilieu schreef:Ik vraag me af ...
Onze tests zijn formeel! Ik citeer, het betekent dat ze praten over mechanische tests ... geen problemen met btw-fraude ...


Deze opmerking "schokte" mij ook ... mechanisch gezien is het minder "gevaarlijk" om met rood te rennen dan met pure olie.

Met andere woorden: chemisch gezien lijkt rood veel meer op diesel dan op olie ... sterker nog, het is bijna hetzelfde ...
Dernière édition par Christophe de 23 / 08 / 08, 13: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 23/08/08, 12:32

Christophe schreef: Met andere woorden: chemisch gezien lijkt rood veel meer op diesel dan op olie ... sterker nog, het is bijna hetzelfde ...


Misschien gewoon omdat sommige "rode wijnen" meer water hebben?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten