Douane overvallen meth'eco

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Douane overvallen meth'eco




par abyssin3 » 22/08/08, 10:45

De douane heeft een inval gedaan bij een installateur van een dual-fuel kit voor plantaardige olie:
http://www.oliomobile.org/forum/viewtop ... ht=#163499

Raad eens wie schreef:Het huis staat in brand en we kijken weg


In een tijd waarin we het hebben over het legaliseren van plantaardige olie in Frankrijk voor particuliere voertuigen. Het is ongekend laf.
Je vraagt ​​je af of dit niet bedoeld is om de grond vrij te maken voordat olie wordt gelegaliseerd. Er ging al een gerucht dat de bedrijven die gebruikte olie inzamelen niet van kleine onafhankelijke recyclers houden. Als klap op de vuurpijl beginnen ze het veld op te ruimen op het niveau van de kit-installateurs...

Ik durf te wedden dat dat zo zal zijn geen echo hiervan in de media...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/08/08, 10:49

Ik zou graag de tekst van de wet of het douanebesluit willen zien waarin staat dat het verboden is om slangen, brandstofpompen, platenwarmtewisselaars te verkopen!!!

Met andere woorden: de procedure lijkt mij BUITEN DE WET...tenzij Meth'Eco andere, minder toegestane activiteiten heeft uitgevoerd?

Ik hoop dat ze een goede advocaat hebben... Ik kan niet wachten om meer te weten te komen...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/08/08, 10:52

nee, maar zoals gewoonlijk: ze stoppen zijn activiteiten, leggen beslag op alles: hij kan niets doen, ook al staat hij in zijn rechten, hij zal het moeten bewijzen.

hetzelfde geldt voor het rijden met olie of het maaien van GGO's... daarnaast levert de vereniging Oliomobile advocaten.

Wiens beurt is de volgende?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/08/08, 10:55

jonule schreef:Wiens beurt is de volgende?


Laten we beginnen met al zijn concurrenten!!

Nee zonder dec. Ik denk dat de douane "iets anders" heeft...

Want als het om de verkoop van reserveonderdelen gaat, zullen ze ook bij PSA en Renault moeten aankloppen...
: Mrgreen:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 22/08/08, 10:55

Het doet me denken aan de geschiedenis van brandnetelsap, ook in Frankrijk :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 22/08/08, 11:18

Jonule schreef:nee, maar zoals gewoonlijk: ze stoppen zijn activiteiten, leggen beslag op alles: hij kan niets doen, ook al staat hij in zijn rechten, hij zal het moeten bewijzen.
hetzelfde geldt voor het rijden met olie of het maaien van GGO's... daarnaast levert de vereniging Oliomobile advocaten.
Wiens beurt is de volgende?

Precies, zelfs als er sprake is van een formeel defect (oeps, nou ja...), zal metheco over hoe lang zijn apparatuur beoordelen??? Genoeg om de sleutel onder de deur te leggen.
“Wiens beurt is de volgende?” Aeden kan...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/08/08, 11:19

Er staat niets op de site: http://metheco.fr/news.html

Je bent op het nieuws... het zou geen publiciteitsstunt zijn... want als het mij zou overkomen, zou het eerste wat ik zou doen dit zijn: informeer mijn klanten!!

Als de informatie waar is, zou ik in plaats van metheco contact opnemen met de MEDIA om een ​​leuk verslagje te maken, zoals sommigen destijds deden voor brandnetelmest!

Ik zal ook contact opnemen met de CNIL vanwege de invoer van het klantenbestand.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 22/08/08, 11:39

Ze zijn misschien bang...gewoon
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/08/08, 11:43

Mogelijk hebben ze ook zijn toegang, codes, computer enz. in beslag genomen!
Douanebeambten lijken een beetje op cowboys als je het hen vraagt...
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 22/08/08, 12:03

Christophe schreef:Er staat niets op de site: http://metheco.fr/news.html

Je bent op het nieuws... het zou geen publiciteitsstunt zijn... want als het mij zou overkomen, zou het eerste wat ik zou doen dit zijn: informeer mijn klanten!!

Als de informatie waar is, zou ik in plaats van metheco contact opnemen met de MEDIA om een ​​leuk verslagje te maken, zoals sommigen destijds deden voor brandnetelmest!

Ik zal ook contact opnemen met de CNIL vanwege de invoer van het klantenbestand.


Hallo,
Het laatste nieuws op de site dateert uit 2007....
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten