Working Group. Project: Oil Dr Jean Laigret

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Working Group. Project: Oil Dr Jean Laigret




par C moa » 18/08/08, 14:13

Bonjour à tous,
We werden gepresenteerd met interessante experimenten uitgevoerd door de heer Laigret. Zien : https://www.econologie.com/forums/du-petrole ... t5802.html

Ik zeg tegen mezelf door het onderzoek en de rapporten van de academie van wetenschappen te lezen dat er paling onder steen zit.

Ik stel daarom voor dat u een werkgroep opricht om te proberen dit proces uit te voeren. Eerst moet je een paar mensen bij elkaar brengen en kijken wat voor soort structuur je wilt opzetten, een laboratorium vinden om de experimenten van meneer Laigret na te bootsen en...

Dat is het gelanceerd, de deur staat open voor alle geïnteresseerden.

Bewerking door Christophe op 12 september 2008: naar aanleiding van dit onderwerp werden een mailing (verzonden naar de 23 leden van de site) en een nieuwsbericht gemaakt op 000 en 11 september 12. Deze 2008 elementen verklaren de doelstellingen en wat de werkgroep "Project Laigret" probeert te doen.

Lees de mailing: https://www.econologie.com/newsletters/N ... aigret.htm

Lees nieuws: https://www.econologie.com/projet-laigre ... -3917.html


Heruitgegeven door Christophe op 5 oktober 2008: hier zijn de verschillende thema's van organisatie en follow-up van het Laigret-project die gaandeweg worden ingevoerd:
a) De experimenten geplande en lopende project Laigret

b) Documentatie in het project + een "samenvatting" pagina op de site: https://www.econologie.com/documentation ... -3942.html

c) administratieve aspecten en financiering

d) Intellectueel eigendom: een open source-licentie?

e) "Pétrole Laigret" deel van de site (Zal worden voltooid en)

0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 19/08/08, 08:45

Ter informatie: ik werk aan projecten die over het algemeen complexer zijn en dat het me niet afschrikt om een ​​bedrijf als dit te leiden, zelfs niet op afstand.
Dit alleen lijkt natuurlijk enorm, maar voor velen met complementaire vaardigheden lijkt het mij vrij toegankelijk.
Je hebt bijvoorbeeld een bioloog of microbioloog nodig die de labs beter kent dan ik en daarom kan helpen bij de selectie. Zonder kunnen we het redden, maar we besparen natuurlijk tijd. Hetzelfde geldt voor iemand die verstand heeft van intellectueel eigendom en patenten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 19/08/08, 08:52

Ik zal van mijn kant kijken of ik academici bereid vind om aan een deel van het onderwerp te werken (selectie van soorten, verificatie van ideale omgevingskenmerken, enz.)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 19/08/08, 09:00

Ah blij dat we al 3! : Cheesy:

Count me in:
a) enkele analyses en berekeningen (algemeen) op het systeem: ecobalans bijvoorbeeld
b) verspreiding van informatie.

C C moa toa de project manager als ik het begrijp?
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 19/08/08, 09:28

Allereerst dank u voor uw hulp minguinhirigue.

Christophe schreef:C C moa toa de project manager als ik het begrijp?

Geen probleem, je kent me als het is om te bestellen ... 8) 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 19/08/08, 11:36

Moa schreef:Indien een dergelijk bioloog of microbioloog die de labs beter kent dan ik en daarom kan helpen bij hun selectie. Zonder kunnen we het redden, maar we besparen natuurlijk tijd.

Nou hier in één!
Naar mijn mening is het eerste probleem het verkrijgen van de bacteriestam die Laigret gebruikt (B.perfringens).
De tweede om het te onderhouden om het te kunnen "behouden". Het kan betekenen dat je minimaal uitgerust moet zijn.
Dan rest alleen nog het vinden van de optimale omstandigheden en de biomassa.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 19/08/08, 11:40

super ah! We zijn 4!

Voor de stam hebben we de informatie in deze documenten: https://www.econologie.com/petrole-artif ... -3879.html

Het is gespecificeerd A5029 stam Ik weet echter niet of deze classificatie nog steeds geldig is... Ik weet niet eens of het wel relevant is.
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 19/08/08, 12:41

lol hoe wil je olie maken door fermentatie als de afstanden elke medewerker scheiden???

Ik ben niet tegen dit idee, maar er is geen structuur, hoe het te laten slagen???

en technische en financiële middelen, dacht je daar ???

kortom, het is niet winderig maar technisch onuitvoerbaar en christopher mijn opmerkingen zijn niet dom, mijn beste, ondersteun je denken een beetje door me met een onweerlegbare stelling te bewijzen dat ik ongelijk heb... Je hebt dan veel te doen... Mijn opmerking plaatst mensen alleen voor het voldongen feit, niets anders...
Als u niet realistisch bent, kan ik er niets aan doen, want als we nauwkeuriger observeren, vraag ik me af hoe u het onderwerp naar voren brengt met uw opmerkingen die alleen bedoeld zijn om mij te bekritiseren.
Of... het kan me niet schelen, mijn excuses als ik de anderen kwaad heb gemaakt, maar in de toekomst zal het zonder mij op deze post zijn...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 19/08/08, 12:43

Alsjeblieft! Na een beetje googlen: http://www.cbwinfo.com/Biological/Patho ... C.html#AC9

Het blijkt dat B.perfringens (Ook bekend onder de naam Clostridium perfringens ou Clostridium Welchii) De (a?) Verantwoordelijk voor gangreen. :schok:

blijkbaar vinden B.perfringens is niet het probleem:
http://www.lgcpromochem-atcc.com/common ... cNum=10543
Aan de andere kant, de A5029-stam, geen spoor. We moeten kijken of ze haar naam niet heeft veranderd.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 19/08/08, 12:48

abyssin3 schreef:
Moa schreef:Indien een dergelijk bioloog of microbioloog die de labs beter kent dan ik en daarom kan helpen bij hun selectie. Zonder kunnen we het redden, maar we besparen natuurlijk tijd.

Nou hier in één!
Naar mijn mening is het eerste probleem het verkrijgen van de bacteriestam die Laigret gebruikt (B.perfringens).
De tweede om het te onderhouden om het te kunnen "behouden". Het kan betekenen dat je minimaal uitgerust moet zijn.
Dan rest alleen nog het vinden van de optimale omstandigheden en de biomassa.

Hi abyssin3,
Dank u voor uw opmerkingen.
Zoals Christophe zegt, wordt gespecificeerd dat de gebruikte soort A5029 wordt genoemd. We weten ook dat de fermentatie moet gebeuren in een pH-neutrale oplossing om de bacteriën te laten overleven (hiervoor hebben ze een verbinding op basis van jodium toegevoegd). Om de gisting optimaal te laten verlopen, moet de temperatuur tussen 37 en 42°C worden gehouden.
Wat in eerste instantie nodig zou zijn, is experimenteren om de resultaten te verifiëren door de experimenten van Dc Laigret te reproduceren.

Ten aanzien van biomassa, zichtbaar plantaardige oliën hebben de hoogste rendementen, maar het is niet erg Econological omdat het in direct concurrency met de levensmiddelen en diervoeders. Echter, hadden ze geëxperimenteerd met zuiveringsslib die uitstekende resultaten hebben opgeleverd. Ik zag op het net die andere projecten aan de gang waren, waaronder het gebruik van landbouwafval. Men kan zich voorstellen het gebruik van zaagsel, groene ruimte bedrijfsafval (takken, gras ...), afval van slachthuizen, diermeel ....
Opnieuw is het noodzakelijk om te trachten de beste ondersteuning identificeren. Persoonlijk, het idee van het gebruik van zuiveringsslib bevalt me ​​goed, want het is een echte zorg vandaag en het is vooral het management dat blokkeert de ontwikkeling van afvalwater in een aantal zuidelijke landen. Als we zien dat meer dragers zijn geschikt voor deze techniek, het maakt alle bronnen van grondstoffen, door de manier, tegen lage kosten.

Zoals je zegt, je moet met een minimum uitgerust zijn, vooral omdat het in wezen ziekteverwekkende bacteriën zijn, en dit is niet het geval bij ons (in ieder geval niet bij mij), vandaar het idee om hiervoor eerst een lab in gebruik te nemen experimenten.
Heeft u naar uw mening een bijzonder geavanceerd laboratorium nodig op het gebied van microbioom of kunnen we een beroep doen op elke universiteit die in het veld betrokken is?
Evenzo, denk je dat ze moeilijk te mobiliseren zullen zijn voor een dergelijk project??
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten