brandstof vervuiling door plantaardige olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

brandstof vervuiling door plantaardige olie




par Christophe » 07/08/08, 14:39

Enige informatie met betrekking tot de emissies van de gebruikte plantaardige stookolie, zelfs in een "vliegermotor"... die niets verandert aan de chemische structuur van de olie (met name het cetaangetal).

Uittreksel uit het uitstekende document: Biostookolie: winning, verpakking en gebruik

Beeld

Beeld

Voor de analyses (motordegradatie, vervuiling onder 500°C) lees pagina's 30 en 31 van het document: Biostookolie: winning, verpakking en gebruik
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/01/08, 20:20




par FRANCK (49) » 07/08/08, 14:48

interessant deze twee afbeeldingen 8)

zoals wat het beter is om onderweg voor te verwarmen en dan in olie te laten lopen, dan direct op 100% olie te beginnen.

en hoe lang duurt het voordat een motor in 500 minuten een kamertemperatuur boven 2C° bereikt? of over 10 minuten?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 07/08/08, 14:56

Nou zo simpel is het niet...

De kamertemperatuur hangt vooral af... van de motorconfiguratie (directe, indirecte injectie) en de motorbelasting!!

Dus in de stad bestaat de kans dat je NOOIT de 500°C bereikt...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/08/08, 15:34

de meeste directe injecties zijn bij minder dan 500°C, bijvoorbeeld 220°C bij stationair draaien, dit verbetert de prestaties en verlaagt het brandstofverbruik.
aan de andere kant is er 300°C nodig om plantaardige olie GOED te verbranden.

nadat er "onder de 500" en "onder de 500" is...

elke motor die te lang stationair draait, zal verstopt raken, of het nu diesel of olie is.

dus ja het hangt allemaal af van de lading, ik denk aan plantaardige olie voor de transportsector, niet automotive...

hoe dan ook "Plantaardige olie bevat geen stikstof, geen zwavel, geen zware metalen en geen gevaarlijke verontreinigende stoffen."

wat het feit relativeert om met diesel te beginnen om minder te vervuilen ... wat geven zwavel, zware metalen en gevaarlijke verontreinigende stoffen, cerumoxide af als de motor onder de 500°C komt? en hoger?
0 x
Castex Clement
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 16/03/08, 18:32
Plaats: Haute Garonne




par Castex Clement » 07/08/08, 15:45

Hallo,
Christophe zei: Dus in de stad bestaat de kans dat je NOOIT de 500°C bereikt... het is niet zo zeker omdat slechte koeling gezien de verminderde snelheid stijging van de water- en olietemperatuur, dus ruimte + hoog?
0 x
Castex Clement
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 16/03/08, 18:32
Plaats: Haute Garonne




par Castex Clement » 07/08/08, 15:51

het zou nodig zijn om een ​​vernevelaar te vinden om in de ingang adm te plaatsen. om H2o toe te voegen
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/08/08, 16:06

ja, zoals de beroemde "vix" die op het LDR-circuit is aangesloten ...

voor de T°C in de kamer is deze gekoppeld aan de belasting, dwz aan het werk van de motor: als hij niets trekt, werkt hij niet. we zouden het in slow motion elektriciteit kunnen laten produceren, wat verbruik zou veroorzaken, maar we kunnen deze elektriciteit opladen in een specifieke batterij die bijvoorbeeld 's avonds kan worden gebruikt? we hebben nooit berekend hoeveel de kw kost die door een motor wordt geproduceerd op basis van brandstof behalve ...
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 07/08/08, 17:47

een motor met een compressieverhouding van 20:1 heeft 695 graden celsius op tdc... :!: en nog eens 356 graden bij bdm
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 07/08/08, 17:52

Castex Clement schreef:Hallo,
Christophe zei: Dus in de stad bestaat de kans dat je NOOIT de 500°C bereikt... het is niet zo zeker omdat slechte koeling gezien de verminderde snelheid stijging van de water- en olietemperatuur, dus ruimte + hoog?


Nee, de T° van de motor en de T° van de verbranding mogen niet door elkaar worden gehaald.

Om een ​​goede verbrandingstemperatuur te bereiken, bestaat er geen geheim voor stoichiometrie: je moet de motor forceren!

Het kan oplopen tot 2500°C op een Turbo Diesel.
Dernière édition par Christophe de 07 / 08 / 08, 18: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 07/08/08, 17:57

Je hebt het over de temperatuur in de kamer, niet die van de motor.
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten