Hernieuwbare olie door Jean Laigret

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Hernieuwbare olie door Jean Laigret




par Christophe » 25/07/08, 21:13

Hier is een artikel ter aanvulling van de informatie over synthetische en hernieuwbare olie (want op basis van biomassa) waarvan het werk al tientallen jaren oud is:

Lees een completer dossier met met name het volledige artikel uit Science et Vie waarnaar onderstaand artikel verwijst:

1) Het nieuws: https://www.econologie.com/du-petrole-in ... -3876.html
2) Het S&V-artikel, samenvatting: https://www.econologie.com/petrole-synth ... -3809.html
3) Het volledige S&V-artikel: https://www.econologie.com/biomasse-et-p ... -3810.html
4) Rapporten van de Academie van Wetenschappen:
https://www.econologie.com/petrole-artif ... -3879.html


Bewerken op 11/09/08: we hebben een werkgroep gelanceerd om te proberen de experimenten van Laigret te reproduceren onder de naam "Project Laigret"

Beeld

Beeld

Beeld
Dernière édition par Christophe de 16 / 10 / 08, 17: 51, 8 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 27/07/08, 21:15

Dag
het proces ziet er veelbelovend uit, we zullen de septic tanks kunnen ombouwen : Cheesy: !!
Zijn er biologen bekend met bacillus perfringens?
een kleine kweek om een ​​bescheiden vergister, uitgerust met temperatuurregeling, te enten en te laten rusten... het verdient relatief eenvoudig te zijn, je moet experimenteren 8)
Good luck!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/07/08, 12:30

eindelijk BTL brandstoffen was het zover, na de fantastische throwback naar zogenaamde biobrandstoffen! : Lol:
PS: de dieselmotor is uitgevonden om op plantaardige olie te lopen, de benzinemotor op alcohol.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 28/07/08, 14:52

Kijk naar de Jonule-data, het werk van Laigret dateert uit de jaren...1940...

Als "ze" het hadden gewild, zou het al lang geleden zijn ontwikkeld ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 28/07/08, 15:24

:? men had toen al begrepen dat olie "gevaarlijk" was
helaas niet de "leiders"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 01/08/08, 13:12

Ja, maar dat gaat veranderen, dat hoop ik tenminste!

Olie was destijds erg goedkoop, de vraag was niet die van vandaag, hetzelfde geldt voor geopolitieke spanningen...

Dus heren "leiders", yapluka!

Voor de gelegenheid heb ik zojuist een heel synthetisch nieuwsbericht geschreven: https://www.econologie.com/du-petrole-in ... -3876.html
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 01/08/08, 13:35

Hallo,
Ik ging een link plaatsen naar dit bericht op futura-sciences, we zullen zien wat ze zeggen!
http://forums.futura-sciences.com/showt ... ost1823931

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 01/08/08, 19:35

Het document dat hier wordt geanalyseerd, de productie van olie uit organisch afval via een zelfvoldane bacterie, zoals de Indiase pogingen op basis van aldus gerecyclede kunststoffen, vraagt ​​om enkele opmerkingen.

Ten eerste wekt dit soort artikelen over het algemeen alleen een totaal en nogal verontrustend gebrek aan verbeeldingskracht op: de verslaving aan olie en alles wat daarmee samenhangt, is zodanig dat de schijn van een substituut of een oplossing (?) die niets laat veranderen, wordt toegejuicht. als een zegen. We hebben het in alle media voorbij zien komen over waterstof, de perslucht of de elektrische auto...

Ten tweede moet in gedachten worden gehouden dat het aantrekkelijke aspect van het proces, op puur technisch niveau, gebaseerd is op een vrij algemene verwarring tussen voorraad en stroom. Vast staat dat de opeenhoping van afval een probleem is in onze samenlevingen en dat de omvorming ervan tot een zeer gewaardeerd product (in beide betekenissen van het woord!) blijkbaar twee vliegen in één klap slaat.
Wat is het echt? Het is een kwestie van het vervangen van de voorraden koolstofhoudende materialen die gedurende miljoenen jaren zijn opgehoopt en langzaam in olie zijn omgezet, door de voorraad antropogeen afval. Hoe groot deze "onmiddellijke" voorraad ook is, die snel in brandstof wordt omgezet, is volkomen belachelijk qua volume als we bedenken dat het eindresultaat de algemene verspilling is die "groei" of meer verraderlijk "duurzame ontwikkeling" wordt genoemd.
Slechts honderden miljoenen jaren hebben de accumulatie van hoeveelheden energie mogelijk gemaakt waardoor, door de dissipatie ervan in enkele decennia, part van de mensheid het vermogen om de planeet te plunderen en zijn eigen zelfmoord te plegen.
Ten derde mogen we niet vergeten dat een groot deel van het afval dat door ons duizelingwekkende afval wordt geproduceerd, afkomstig is van aardolie en andere niet-hernieuwbare bronnen.
Dit betekent dat het vanuit een eenvoudigweg logisch oogpunt een absurditeit is, aangezien het, ongeacht de economie van het proces, alleen wordt gerechtvaardigd door een enorme voorbereidende en binnenkort onmogelijke puinhoop.

Op details zijn veel bezwaren tegen mijn opmerkingen te vinden (of zelfs onderaan: ik moedig ze aan!): Ik probeer sommige ideeën zo synthetisch mogelijk te presenteren, wat onvermijdelijk tot vereenvoudigingen leidt. Wat ik veel mensen die zich bewust zijn van de huidige impasses duidelijk wil maken (en niet geloven), is dat de oplossing zeker niet ligt in het op andere manieren voortzetten van de huidige weg.

Ik zou willen eindigen met te benadrukken dat in een geëvolueerd natuurlijk ecosysteem het begrip afval elke betekenis heeft: dit is iets om over na te denken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 01/08/08, 19:36

Super interessant!

is dat een overheidsinstelling deze info zal grijpen?

PS (in de beschrijving van het artikel zou het "moerasgas" moeten zijn denk ik, en nee, "echtgenoten gas", onze vrouwen zullen het begrepen hebben ...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 01/08/08, 19:53

Ahmed schreef:We hebben het in alle media voorbij zien komen over waterstof, de perslucht of de elektrische auto...


Deze 3 voorbeelden die u aanhaalt creëren geen primaire energie, het zijn gewoon vectoren met min of meer catastrofale totale opbrengsten (liever meer dan minder!)...het Laigret-proces vervangt olie volledig en creëert zo een echte alternatieve primaire energie! Het is nog steeds heel anders dan de klucht wat is de waterstofauto momenteel!

Ahmed schreef:Het is een kwestie van het vervangen van de voorraden koolstofhoudende materialen die gedurende miljoenen jaren zijn opgehoopt en langzaam in olie zijn omgezet, door de voorraad antropogeen afval. Hoe groot deze "onmiddellijke" voorraad ook is, die snel in brandstof wordt omgezet, is volkomen belachelijk qua volume als we bedenken dat het eindresultaat de algemene verspilling is die "groei" of meer verraderlijk "duurzame ontwikkeling" wordt genoemd.

Slechts honderden miljoenen jaren hebben de accumulatie van hoeveelheden energie mogelijk gemaakt waardoor, door de dissipatie ervan in enkele decennia, part van de mensheid het vermogen om de planeet te plunderen en zijn eigen zelfmoord te plegen.


Ik denk niet dat je de 2 artikelen in detail hebt gelezen.

In de natuur heeft het miljoenen jaren geduurd om de huidige oliereserves op te bouwen. omdat slechts een klein deel van de biomassa wordt omgezet in olie: Je hebt heel specifieke omstandigheden nodig om er olie van te maken. Maar in het geval van Laigret zullen we de natuur grotendeels "helpen"...

Een van de 2 artikelen beweert dat we, door via het Laigret-proces 10% van het Franse afval om te zetten, in 100% van onze energievraag voor transport zouden kunnen voorzien...

Door het toevoegen van specifieke culturen (microalgen) komt onafhankelijkheid van fossiele brandstoffen binnen handbereik!

Een potentieel is er dus en het is verre van onbereikbaar, maar je moet het willen ontwikkelen. En op dit punt ben ik verre van optimistisch...

anders, Ik ben het volledig met u eens dat we ook het primaire energieverbruik moeten verminderen en de energie-efficiëntie moeten verbeteren (van welke aard dan ook)... maar dit weerhoudt ons er niet van om serieuze alternatieven voor olie af te wijzen. Het Laigret-proces is er een...veel ernstiger dan die welke de krantenkoppen halen van de media en overheidsinstanties (windturbine, zon-PV...)...en dat is misschien de reden waarom ze er niet over praten. ..

Net zoals het "systeem" minder helpt bij isolatie: https://www.econologie.com/comparatif-en ... -3858.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten