Plantaardige dierlijke vetoliën: energiehergebruik

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Plantaardige dierlijke vetoliën: energiehergebruik




par lejustemilieu » 05/07/08, 13:19

Bedankt! :? De titel is te lang... maar ik laat het zoals het is.
Ok, de discussie is gestart, de verwachte voorstellen.
Ik heb te veel hoofdpijn om het idee verder uit te werken.

(bewerkt door ex-océano 06/07/2008-22:38: maar als we de zin omdraaien, zetten we & en qq verkleinwoorden en het klopt...)
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 05/07/08, 13:29

Ik ga nu mijn bericht hier neerzetten.

Wat betreft het geluid van de generatoren, er zijn stille generatoren maar ik heb nog nooit meer dan 1000W gezien.

Dus in het slechtste geval kan iedereen die olie in generatoren wil gebruiken om stroom te maken zonder al te veel lawaai te maken, het doen, maar het zal geen superproductie zijn. Tenzij je meerdere generatoren combineert.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/07/08, 16:02

Matt113 schreef:Ik ga nu mijn bericht hier neerzetten.

Wat betreft het geluid van de generatoren, er zijn stille generatoren maar ik heb nog nooit meer dan 1000W gezien.

Dus in het slechtste geval kan iedereen die olie in generatoren wil gebruiken om stroom te maken zonder al te veel lawaai te maken, het doen, maar het zal geen superproductie zijn. Tenzij je meerdere generatoren combineert.

+- 20 jaar geleden stond ik op een bouwbeurs in Brussel, een exposant in akoestische isolatie had een klein "schuurtje" zonder deur geplaatst!(labyrintsysteem)
Resultaat: binnen was er geen lawaai meer, en om met mijn vriend te praten, moest ik heel hard praten omdat alle geluiden werden geabsorbeerd. :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/07/08, 18:06

Bonjour à tous

Voor akoestische isolatie is het labyrintsysteem niet slecht voor luchtinlaat en koeling.
Voor de uitlaat, niet in brand steken ... het is ingewikkelder.

Er zijn isolatieoplossingen met een dikke en dichte scheidingswand. Op boten voor toeristen is de toegang tot het motorcompartiment vaak "afgeschermd" met een metalen plaat (ongeveer 3 tot 5 mm dik) aan de binnenkant bedekt met een dicht schuim zoals te vinden onder autokappen. Het is behoorlijk effectief.

Je kunt de motor ook "begraven", zoals te zien is bij een motorpomp, er is alleen het deksel om te isoleren (zeer effectief ook). De koeling van de motor en de uitlaatgassen gebeurt met behulp van opgepompt water. Bovendien zou het geproduceerde warme water er veel meer belang bij hebben een verwarming of een ballon te leveren, aangezien de meeste energie verloren gaat aan de uitlaat. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/07/08, 18:37

:!:
Je kunt de motor ook "begraven".

Dat is niet dom!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/07/08, 18:39

Maar je hebt een beroemde demper op de uitlaat nodig..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/07/08, 19:36

lejustemilieu schreef:Maar je hebt een beroemde demper op de uitlaat nodig..


Het is eenvoudig uit te breiden met een autodemper van de schroothoop of om een ​​absorptiedemper van het type motorfiets te maken zoals hieronder.

Beeld

De ruimte aan de geperforeerde plaatzijde dient opgevuld te worden met verpakt glas- of steenwol. Normaal dempt dit het motorgeluid relatief goed en meestal is het "transparant" voor de motorprestaties. In het geval van dalende prestaties of stijgend verbruik, moet u de lengte van de buis die de gassen naar de geluiddemper brengt (+ of - 5 cm) wijzigen om de "schadelijke" frequentie die door de pot wordt gegenereerd, te wijzigen. Het is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de motor niet meer opwarmt dan normaal.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/07/08, 11:35

Bonjour à tous

Als een dieselgenerator wordt gevoed met olie of erger nog met vet, is een minimale temperatuur vereist zodat de tank of de leidingen en de injectiepomp niet bevriezen.

Als de motor continu "fulltime" werkt, kan hij op diesel worden gestart en de brandstoftemperatuur in het hele brandstofcircuit boven het vriespunt houden door gebruik te maken van de temperatuur van de uitlaat of het koelsysteem. (niet te ingewikkeld)

Als de werking met tussenpozen is, bijvoorbeeld bij automatisch starten, maar de motor heeft tijd om af te koelen... dan is het moeilijk iets eenvoudigs te vinden om de temperatuur van de brandstof op peil te houden. Bij een auto is er de bestuurder die er altijd is, en iets kan "manipuleren" voor de verwarming en koeling van de motor. Voor een "autonome" installatie is het noodzakelijk om te voorkomen dat de injectiepomp verstopt raakt door vet ... automatisch en betrouwbaar ..... :frons:

In het begin is het misschien het eenvoudigst om de olie of het vet te verdunnen met ..... een product bij voorkeur aardolievrij, niet giftig, dat goed brandt, gemakkelijk en zuinig te leveren is ...
Je herkende de... : Cry: :| . Is er een apotheek in de kamer? : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/07/08, 12:06

Antwoord aan Flytox:
Precies, ik dacht eraan om op olie te beginnen en de hitte van de motor te gebruiken om de olie te verwarmen of "erger" :D dik.
Als het warm is geven we olie of vet door.
Ren een paar uur om energie op te slaan.
Maar ga niet uit van "herhaal start"
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/07/08, 12:17

En de bovenkant is energiestro....
Maar we hebben het er al over gehad
http://www.actu-environnement.com/ae/pdt/14.php4
Als ik het me goed herinner, is het duur ... 30.000 euro
Bin, voor ons schip zou het goed zijn :!:
Solide, zuinig, autonoom....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten