Moeilijkheden en faillissementen van biobrandstofinstallaties

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79319
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Moeilijkheden en faillissementen van biobrandstofinstallaties




par Christophe » 25/06/08, 13:52

Te veel speculatie doodt speculatie?

Zie hier: http://www.youtube.com/watch?v=6nbHR9TbHoA in 2ieme deel van deze video van 2: 20
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 25/06/08, 14:36

....... teveel kapitalisme doodt kapitalisme! :P
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 25/06/08, 16:05

Ik zag dit onlangs in een JT FR2 (nog steeds FR2 vasthouden !! ze zeggen niet dat salades eruit zien ??).

Biobrandstof is biodiesel (HVB uit raapzaad geïmporteerd uit Tsjechië of een land in het oosten ...) en omdat de Duitsers deze biodiesel die beschikbaar is in de stations hebben belast (in tegenstelling tot Frankrijk), de Duitsers die rijden op diesel verbruiken minder biodiesel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/06/08, 22:14

Bonjour à tous

Ondertussen investeert het en bloc in ethanol:

Beeld


De paragraaf "Positieve resultaten" in de soort echt onduidelijk : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 26/06/08, 00:24

Super!

Ik ga mijn oude benzinewagens zonder kit naar de E85 kunnen rollen .. wijzig gewoon het mondstuk en de voortgang (zie het bericht over de 205 carbu die zo rolt).

Door deze slag hebben ze onze heersers verpest. Het zou bekend moeten zijn, het zou voorkomen dat oude auto's in perfecte staat worden verzonden om te worden gesloopt om ze te vervangen door nieuwe. "raak het niet aan"....als je begrijpt wat ik bedoel.

Omdat ik geen suikerbietsuiker maar rietsuiker eet (hoewel ze in ons Caraïbisch gebied leven, hoewel het Braziliaanse riet is?), Zou ik wat bio-ethanol in mijn aquarium kunnen doen.
Ik ben het ermee eens (ik heb de tarwe gezaaid), maar het maakte een klein deel uit van biobrandstoffen en niet van biobrandstoffen, alles is een kwestie van proportie, de rest is speculatie.

Maar als er een E85-pomp in mijn zone is, zal ik deze aanpassen om minder dan 5000 kms / jaar (in totaal) mijn oude rijtuigen te rollen: lokaal gebruik.
Dernière édition par martien007 de 26 / 06 / 08, 10: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/06/08, 09:52

sorry martian vertel je alles en ook het artikel ...

ethanol is geen biobrandstof, het is een destructief AGRO-carbuant met een negatief saldo. het is een onbeleefde terugkeer.

in Frankrijk geen suikerriet, cristanol is tarwe en maïs, een ketterij ...


dit alles om de lobby te bevredigen, de prijs van tarwe blijven stijgen die het kost wat kost, is een echt agro-economisch wapen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79319
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 26/06/08, 09:54

+ 1 met Jonule, dus kijk eens naar de VS wat ecologisch gezien bio-ethanol oplevert: monocultuur, bodemuitputting, mondiaal evenwicht CO2 twijfelachtig, invloed op voedselprijzen (= schaarste in sommige uithoeken van de wereld vanwege globalisering prijzen) ...

Eindelijk kunnen we het maar beter opdrinken !! :D : Mrgreen:

Nu kunnen deze huidige investeringen, hoop ik, worden omgezet in biobrandstof van 2 en 3e generatie, ze zijn grotendeels positief, bovendien suggereerde het artikel het niet?

En laten we logisch en eerlijk zijn: zelfs al is het niet DE oplossing, het heeft de voorkeur dat 250 miljoen wordt geïnvesteerd in een bio-ethanolraffinaderij dan in een olieboring!


martien007 schreef:Ik zag dit onlangs in een JT FR2 (nog steeds FR2 vasthouden !! ze zeggen niet dat salades eruit zien ??).


Uh klikt op de link, het is naar mijn mening hetzelfde rapport!

Op het niveau van de ecobalans van ethanol zijn hier 2-koppelingen:
https://www.econologie.com/eco-bilan-bio ... -3256.html
https://www.econologie.com/eco-bilan-ene ... -3596.html
Dernière édition par Christophe de 26 / 06 / 08, 10: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 26/06/08, 10:09

jonule schreef:sorry martian vertel je alles en ook het artikel ...

ethanol is geen biobrandstof, het is een destructief AGRO-carbuant met een negatief saldo. het is een onbeleefde terugkeer.

in Frankrijk geen suikerriet, cristanol is tarwe en maïs, een ketterij ...


dit alles om de lobby te bevredigen, de prijs van tarwe blijven stijgen die het kost wat kost, is een echt agro-economisch wapen.

Ben het eens met u voor agrofuels (ik zapte tarwe). Ze zouden agrofuels moeten beginnen.

Niettemin, als er een E85-pomp in mijn omgeving is, zal ik de overstap maken om minder 5000 km / jaar (in totaal) mijn oude rijtuigen te rollen: lokaal gebruik.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79319
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 26/06/08, 10:14

Brandstof maken met voedende voedselplanten is in ieder geval een grote onzin: menselijke of dierlijke energie kost veel meer dan fossiele energie ...

Ik ben erg blij dat sommigen van jullie het onderscheid maken dat ik afgelopen december heb voorgesteld: https://www.econologie.com/agrocarburant ... -3575.html

ps: Martian heeft je citaten over het andere onderwerp gecorrigeerd? : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/06/08, 13:42

jonule schreef:[..] in Frankrijk geen suikerriet, cristanol is tarwe en maïs, een ketterij ... [...]
Sorry maar je vertelt ook (gedeeltelijk) alles ...

In Frankrijk (en in deze regio in het bijzonder) maken we ook ethanol uit suikerbieten, wat geen voedselgewas is en waarvan de productie misschien interessanter is voor dit doel. in plaats van onszelf te vullen met suiker in voedsel!

Ik weet niet of de balans echt beter is dan voor granen, maar het concurreert tenminste niet met voedsel ...

En als ze hergebruiken terwijl ze voorspellen dat de nevenproducten (biomassa) warmtekrachtkoppeling produceren op de site zelf, denk ik dat het inderdaad interessant kan zijn.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten