Wat is diester?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars

Wat is diester?




par martien007 » 24/05/08, 10:54

Gevonden op een andere forum, de bijdrage van een man die in de diësterfabrieken werkt ("biologisch" additief voor diesel).

Na het lezen van wat hij schrijft, realiseren we ons dat het verre van zo organisch is als we willen geloven. Een schande :

We mogen niets vertellen over de DIESTER, van mijn kant werk ik aan het ontwerp van de productie-eenheden van de DIESTER (ik zorgde voor de sites van Sètes, Compiègne, Montoir en nu is het Bordeaux en Rouen + 1 site in Spanje) en ik kan je vertellen dat de betrokken processen complex zijn en veel energie vergen om een ​​"zogenaamde" schone brandstof te produceren...

Je moet rekening houden met de volledige ecologische balans en niet alleen met de balans van je auto (wetende dat er maar iets meer dan 10% maximaal in je diesel zit)

Een kleine afbeelding van de pijpen van een van de DIESTER-sites:





(bron) http://www.planete-205.com/forum/viewsujet-21611-15.php
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/05/08, 14:34

de diëster is vervoerde olie (plantaardig, mineraal, dierlijk etc..; industrieel wat! ................ ) + alcohol, veresteringsoperatie, behandeling, transport etc... .

plantaardige olie is druk, brandstof en diervoeder (of verwarming) ter plaatse!

maar omdat het een biobrandstof is, kan er geen belasting op worden geheven (bedankt Europa) dus transformeren ze het (toegevoegde waarde) om de prijs te verhogen ... er is meer alcohol voor nodig, dus de prijs van tarwe en koolzaad schiet omhoog. .. badadammm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/05/08, 14:46

0 x
Ecolo [man]
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/05/08, 14:49




par Ecolo [man] » 29/05/08, 15:51

Nou, ik wist het helemaal niet, bedankt voor de info ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten