4L LPG, benzine, olie en pantone-systeem

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
nano29
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/04/08, 16:18

4L LPG, benzine, olie en pantone-systeem




par nano29 » 24/04/08, 13:22

Hallo,

Mijn project:
Ik wil graag een 4L overtypen om hem zo zuinig mogelijk te maken. Wetende dat er geen 4L diesel is, kan ik alleen maar overgaan op benzine. Ik heb echter net vernomen dat er GPL is.

Mijn doel :
Deelnemen aan de 4L Trophy (humanitaire inval) zal een ambitie zijn, en tegelijkertijd deelnemen aan het ecologische programma van dit evenement.

Mijn vragen:
Kunnen we een 4L laten lopen op LPG, benzine, olie en stoom?
Wat is er nog meer mogelijk?

Mijn opmerkingen:
Ik heb hulp nodig : Cheesy:
0 x
ONDERZOEK renault 4L F6 voor een ambitieus project -> rijden op benzine en stoom. Alle hulp is welkom!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/04/08, 13:46

:pijl: Toen LPG begin jaren tachtig in Frankrijk werd geïntroduceerd ter vervanging van aardgas, dat niet meer leverbaar was, waren veel 80L's uitgerust met dual fuel.

Het waren in wezen bestelwagens, uitgerust met cilindrische tanks in de bestelwagen.

Ik weet niet in hoeverre je vandaag nog een 4L kunt geliseren. De huidige R67-01-norm omvat controle van LPG-uitlaatgassen via de Lambda-sonde, die de 4L niet heeft... :?

De oplossing zou zijn om een ​​4L te vinden die al op LPG rijdt met een geldige registratie en conforme LPG-installatie, d.w.z. uitgerust met een 27Bar veiligheidsklep die vóór 2001 in Frankrijk verboden was en daarna verplicht werd gesteld (vandaar de nieuwe norm).

Ik raad je aan om de Forum Koorts Franstalige hoge plaats van de GPL. 8)

Tot slot zal het niet eenvoudig zijn om LPG te bevoorraden tijdens een evenement als de 4LTrophy...

Voor een Pantone-achtige transformatie is dit al gedaan op de 4LTrophy, start een zoekopdracht op de forum.
0 x
nano29
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/04/08, 16:18




par nano29 » 24/04/08, 14:15

Bedankt voor uw informatie :D

Dus, aangezien ik overal informatie krijg, komt een project niet van de ene op de andere dag tot stand; Ik heb net vernomen dat een benzinemotor niet op olie kan lopen. Dat kunnen alleen dieselmotoren.

Voor uw commentaar op LPG, het zal inderdaad moeilijk zijn om LPG te vinden in Afrika! Maar ik ben van plan om de 4L daarna te behouden : Cheesy: Het werk om de auto op niveau te krijgen is echter erg duur. :? Ik moet nadenken over dit probleem...

Mijn belangrijkste doel is echt om de meest economische 4L mogelijk te "bereiken". Daarvoor probeer ik echt alle wegen te verkennen: LPG (zeer zeldzaam op deze auto's, bovendien moet het op peil worden gebracht), diesel (niet mogelijk, geen fabricage op dit type motor), benzine (ja maar duur), pantonesysteem (uit te voeren, maar de uitleg blijft erg vaag, de aanpassingen om goede prestaties te verkrijgen zijn zeer moeilijk te realiseren), zuivere of gerecycleerde plantaardige olie (niet mogelijk wegens geen dieselmotor).

Na zonne-energie of anderen heb ik nog niet al te veel gekeken :|

Advies, ideeën en meningen zijn altijd welkom. : Cheesy:
0 x
ONDERZOEK renault 4L F6 voor een ambitieus project -> rijden op benzine en stoom. Alle hulp is welkom!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/04/08, 16:19

:pijl: Aangezien je op zoek bent naar een 4L F6, heb je een kleine kans er een te vinden met LPG en dus met normen...

Mijn "idealistische" keuze zou zijn om de motor uit te zetten om er een elektromotor in te doen, een paar accu's (niet te veel) en een generator toe te voegen om de accu's tijdens het rijden op te laden.
Met dit soort architectuur kunnen we minder dan 3 liter per 100 verbruiken. 8)

Dit blijft echter een hels karwei en compatibiliteit voor een raid (doorwaadbare plaatsen) is een groot obstakel... :frons:
0 x
nano29
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/04/08, 16:18




par nano29 » 24/04/08, 16:44

:schok: Ja, waarom niet !
Maar waar kan ik dan een elektromotor, batterijen en een generator krijgen?!

Het is een track die ik moet verkennen, als je er informatie (documentatie en andere) over hebt, ben ik nog steeds geïnteresseerd!

@weldra
0 x
ONDERZOEK renault 4L F6 voor een ambitieus project -> rijden op benzine en stoom. Alle hulp is welkom!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/04/08, 20:15

:pijl: Dit is een enorm onderwerp dat zeer goed gedocumenteerd is in het Engels...

In het Frans is er het groene voertuig Quebec-site,
de elektrische Dyane, en natuurlijk het essentiële forum vehiculeselectriques

In het Engels moet je de bestaande prestaties bekijken evalbum en zoek op merk. Op deze site staan ​​veel originele elektrische Renaults; Dauphines (ja!), Clio, Express en verschillende R5's getransformeerd door het bedrijf Lectric Leopard... De motorisering van de R5 en de R4 is gebruikelijk... 8)
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten