100 205% olie-installatie op diesel, vragen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54

100 205% olie-installatie op diesel, vragen?




par squade » 10/04/08, 15:54

hello,

Ik wil mijn 205 XRD aanpassen om op 100% olie te kunnen rijden.

Ik zou graag willen weten of iemand op welk automodel een boosterpomp heeft gevonden die de olie naar de injectiepomp (na de verwarming) kan brengen?
als deze pomp een te krachtige druk of stroming heeft, wat moet dan worden gewijzigd (parallel circuit)?

Zit er op een normaal autocircuit ook een verwarming die ook op de schroothoop te vinden is?


dankzij jou A +
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/04/08, 16:19

neem me niet kwalijk, maar je verwart GV en olie daar niet?-)

anders voor de boosterpomp werken die van benzine niet, ze blijven plakken (gecontroleerd).
zo niet, probeer het dan misschien zijn er enkele op Japanse auto's zoals Nissan enz..?
voor mij is er maar één facet dat het waard was, als je er een vindt die gaat, maak dan een teken!
Ter informatie: op D en TD is het brandstoftoevoercircuit op ~ 0.3 bar, je kunt een beetje omhoog gaan + maar niet te veel.

voor de verwarming zul je waarschijnlijk een "stanadyne" vinden op visa, c15 enz ... die je kunt wijzigen door mijn pagina (midden) te bekijken, ik was de eerste die het deed, lijkt me destijds:
http://www.nrjrealiste.fr/oil/rechauff.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 10/04/08, 16:33

als ik een fout heb gemaakt, heb ik een wijziging aangebracht.

ok dank ik zal dan informeren naar Japanse auto
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 16/04/08, 23:45

Ik heb deze pomp gevonden die er redelijk goed uitziet:

http://www.mecaoil.com/description.php? ... th=25&id=2
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/04/08, 10:20

ja zoals je voelt, ik heb die nooit geprobeerd, maar de druk lijkt OK, de prijs is hetzelfde ... het is niet nodig om het voorfilter te nemen dat gemarkeerd is als "absoluut" voor de garantie, omdat het de oliepomp verstopt (hetzelfde als het andere model) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 17/04/08, 10:52

het is niet nodig om voorfilter op te hangen is dat het?
moet de pomp dan achter het dieselfilter worden geplaatst?
maar ze zeggen dat je jezelf zo dicht mogelijk bij de tank moet plaatsen om te voorkomen dat ik denk dat een te hoge zuighoogte en in combinatie met de drukval van de slang en het dieselfilter problemen zou opleveren.
je pomp zit achter het filter en geen probleem


ook voor verschillende drukken:

http://www.datch.fr/alimentation-pompe- ... _2417.html

zelfs goedkoper met slangaansluiting (ik denk dat ze op de foto staan):

http://www.mecatechnic.com/zoom.asp?produit_ref=VC43500
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/04/08, 11:20

ja geen voorfilter nodig, het is gewoon de garantie van de fabrikant om "de pomp te beschermen". idem voor 3A zekeringbeveiliging ..

mij in mijn geval is het het brandstoffilter dat het beschermt! 6 jaar dat het zonder zorgen werkt ;-)

sommigen bevelen het in theorie aan bij de tankuitlaat, maar niet geverifieerd door praktijk/metingen... + het is niet beschermd, en de elektrische bedrading is minder gemakkelijk (in de motorruimte voor het filter is het voldoende om de injectie aan te sluiten pompmagneetventiel) van + het wordt vaak onder de motor geplaatst, waar de koude wind passeert.

maar hey je doet wat je voelt als je een voldoende argument vindt, ik vertel je wat ik deed.

de pregavage is er om de sonde van de injectiepomp te ontlasten, logisch dat die hem zo dicht mogelijk helpt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 17/04/08, 11:55

ok
tussen de pomp (facet) en de PI zet je terug in de tank als ik het goed begrepen heb (in een ander pantone-onderwerp).
Welk gedeelte van de slang heb je voor de tankretour gezet?
en als het debiet van mijn facetpomp niet krachtig genoeg is, hoe kan de PI dan de doorgang forceren of moet hij parallel worden gemonteerd?

en trouwens mijn eerste blik oliewinning nu zal ik partfiltratie aanvallen.
Ik denk dat te doen in een oude stapelwolk van 200 L grote reserve. in feite zal ik de cumulus tot 2/3 snijden en dan het kleine 1/3 deel terugbrengen om het aan het andere te lassen. dit deel wordt de filtratiefase van 5 µm. zet dan onderaan een purgeertje en een kraantje voor iets hoger dan de bodem zodat er nog decantatie plaatsvindt.
hier denk ik dat het geen pijn zal doen
Dernière édition par squade de 17 / 04 / 08, 12: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/04/08, 12:07

nee nee ik heb niets veranderd op de bestaande regel!
mijn motor heeft een soort kleine lus die al origineel is;
Ik heb de pregavage gewoon tussen het dieselfilter (output) gezet en dus voor de PI!
en een elektrische koelmachine voor het dieselfilter
Ik heb mijn hydraulische brandstofverwarming een boost gegeven, omdat het dieselfilter bij de motorwateruitlaat was geïnstalleerd.

Ik zit in mono-carburatie, mijn injectoren zijn op 175 bar van oorsprong.
als de jouwe in dit geval 135 zijn, moeten ze naar 180 worden verhoogd.
Ik begin met 100% oil summer en 90% winter.

wil je een bi-tank-set monteren?
wat is het merk van je injectiepomp, bosch? -)
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 17/04/08, 12:17

je zegt bestaande lus maar de lus bevindt zich tussen PI en pompgavage is het?
Nee ik wil monteren voor tank 100% olie
en maak je maar zorgen mijn pomp is een bosch : Cheesy:
Ik ga hetzelfde LDR-verwarmingssysteem doen dat je niet slecht hebt gevonden
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten