VAE-validatie van verworven ervaring

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

VAE-validatie van verworven ervaring




par Flytox » 07/02/08, 23:14

Bonjour à tous

Het onderwerp is niet groener dan dat maar jammer ... : Mrgreen: Je kunt de opgedane ervaring onder bepaalde voorwaarden laten valideren (omzetten in een diploma), enz ... maar als het diploma in kwestie is behaald, hoe kan je het dan laten erkennen door bijvoorbeeld je werkgever? Wat zijn de rechten en plichten van werkgever en werknemer? Wat zegt de wet? Ik betwijfel of de werkgever altijd eerlijk is met wat hij zijn werknemers aankondigt. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 08/02/08, 11:52

Hallo,
Het hangt allemaal af van het HR-beleid van de werkgever.
Naar mijn mening zijn er maar weinigen die gevoelig zijn voor een VAE, aan de andere kant moeten ze een bepaald aantal uren vrijmaken voor werknemers die daarom vragen. Het beste gebruik, denk ik, is om te gaan kijken of het gras ergens anders groener is nadat je bent afgestudeerd.

Aan de andere kant kun je met een VAE je cv mooi verfraaien met een mooi diploma. Omdat wervingsbureaus cv's scannen en filters gebruiken om kandidaten voor te classificeren op diploma, kunt u de eerste stap zetten en uzelf bewijzen in het interview.
Het moet gezegd dat deze vleesverkopers een vervelende neiging hebben om alleen naar het diploma te kijken: als we een goede school hebben gedaan, zijn we goed, anders gaat het cv de mand in. Het is omdat het zeker het diploma is dat voor ons werkt en dat het voldoende is om het in een prachtig schilderij aan de muur te hangen om het werk zo goed te doen.

Dit is jammer voor 'human resources-adviesbureaus', maar helaas is het te waar.
En veel bedrijven nemen deel aan deze vreselijke ketterij door overgeschoolde mensen in te huren voor gemakkelijke taken. Resultaat: een ongemakkelijke werknemer en hogere loonkosten voor werk dat niet per se beter is. Maar het is zo en we moeten ons eraan houden.
Dus ja, de VAE is iets om te doen.
Zo snel mogelijk begin ik ook met het proces.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/02/08, 19:16

Hallo Bougonnator

Bougonnator schreef:Het hangt allemaal af van het HR-beleid van de werkgever.


Waar ik werk, is het beleid om ingenieurs in te huren, zelfs om personeel te vervangen met een CAP + uitgebreide ervaring. Het is gemakkelijk, het aanbod is opgeblazen en ze moeten eten ... ze spelen op fluweel. :frons:

Neem ze eerst aan voor een salaris dat ver onder wat een ingenieur die de school verlaat, kan verwachten, geef ze de langst mogelijke proeftijd en haal het normale salaris in als ze wijs en gedisciplineerd zijn ... Er zijn fouten ... de ingenieurs zijn meer in theorie dan in praktijk, vooral voor de 'vuile' banen, en een beetje haat om onderbenut te worden ... en met minder gekwalificeerde koks. : Mrgreen:

Om de diploma's te erkennen, wat ze ook zijn, spelen ze op de klok zodat er in "anciënniteit" niet veel verschil is in te halen. Het enige dat ze "goed" verkopen ... zijn beloftes.

De professionele loopbaan wordt bepaald op de dag van aanwerving. Als je teruggaat naar de onderkant van de ladder, ongeacht je waarde en het diploma dat je daarna behaalt, zul je veel lager eindigen dan de anderen in kwalificatie, competentie en gelijke verantwoordelijkheid, zelfs met gelijkheid van anciënniteit in de functie.

Na 45 jaar treft veroudering en veroudering niet-senior executives, in feite zijn zij de enigen die het voorrecht hebben om in de loop van de tijd en zelfs na 65 jaar te verbeteren, en zijn ze de enige beheerders van de essentiële ervaring. ... : Mrgreen:

Bougonnator schreef:Dus ja, de VAE is iets om te doen.
Zo snel mogelijk begin ik ook met het proces.


Als je jong bent, ga ervoor en veel succes!
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 19/02/08, 14:14

Annekdote:

Ik herinner me een polytechnicus die op een dag mijn stoel nam.
Hij had alleen de "Titel" het "Gesproken" en een deeltje voor zijn Patroniem.
Dat zijn zo'n 35 jaar. Ik zie dat er niets is veranderd sinds mijn pensionering.

Voor de rest ben ik het volledig eens met de post van Flytox.

De VAE is goed, het is al een oud idee - Dus als je jong bent, vol energie, weet hoe je je talent moet tonen en verdedigen, dan telt dit in de ogen van sommigen meer dan een goed diploma dat je niet hebt gehad de kans om op een dag uit te vallen.

Pierre
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.
Linux is het tegenovergestelde ...

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten