Energieverbruik enquête

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
HVLDG
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/01/08, 15:21

Energieverbruik enquête




par HVLDG » 14/01/08, 15:29

Bonjour à tous,

Als onderdeel van mijn studie onderzoeken we de technische en economische haalbaarheid van het opzetten van een bedrijf dat zich toelegt op biobrandstof (exclusief agrobrandstoffen). Deze biobrandstof zou worden verkregen uit de omzetting van organisch afval (zuiveringsslib, afval van zagerijen, enz.) in een chemisch equivalent van benzine of diesel. Deze biobrandstof zou echter vrij zijn van zwavel en aromatische verbindingen (bijvoorbeeld benzeen).
Dit project heeft dus het dubbele voordeel dat het een zeer schone biobrandstof oplevert en tegelijkertijd een deel van de vervelende en groeiende hoeveelheid afval verbruikt.
Om de haalbaarheid zo nauwkeurig mogelijk in te schatten, voeren we daarom een ​​onderzoek uit naar uw energieverbruik in transport en naar uw verwarmingswijze.
U vindt het op dit adres http://sondagebiocarbalum.free.fr

Bedankt allemaal!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/01/08, 15:52

Ik heb de vragenlijst beantwoord, het duurt twee minuten 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 16/01/08, 08:56

Ik zie duidelijk welk type techniek moet worden toegepast om de hoeveelheid slib die wordt geproduceerd door afvalwaterzuivering aanzienlijk te verminderen. De technieken die tegenwoordig worden gebruikt, genereren echter wat, en het kan een tijdje worden gebruikt. Onze techniek reduceert hun volume, hun gehalte aan ziekteverwekkers, hun geurhinder en levert bovendien een biobrandstof op die geen fossiele energie kost, geen akkerland monopoliseert en geen pesticiden of ggo's nodig heeft. Het heeft dus, zoals ik al zei, veel ecologische voordelen. Bovendien kan het nu al worden toegepast op een andere hoeveelheid afval dan slib (zaagafval, compost) en worden ook andere soorten onderzocht.
Wat betreft degenen die twijfels hebben over het technische aspect van het probleem, zou ik willen toevoegen dat aan deze kant de haalbaarheid van het proces is vastgesteld en in het bijzonder de implementatie op grote schaal. Alleen de winstgevendheid moet nog worden aangetoond.


Kunt u ons een vergelijking geven met methanisering?
En leg ons de hoofdlijnen uit
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten