Biocar: de uitstoot van schone voertuigen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Biocar: de uitstoot van schone voertuigen




par jean63 » 09/01/08, 08:53

Het is een video:

http://www.autodeclics.com/php2/dynamic ... OP&id=1562

- Lexus Hybrid
- Michelin groene banden- 1e openbare CNG-pomp bij Carrefour
- Ecorijden : afremmen op de motor, stop de motor bij rood licht, ... enz .. instructies gegeven door een trainer van La Poste.
.....
- Productie van ethanol in een fabriek in Origny.

Volgende maand: review op E85.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/01/08, 10:27

Bio Turbo-versie van M6?

Wat betreft het tijdschrift Automatische bio de term "BIO" CAR stoort me enorm, ik denk dat deze term borderline isescrologie...
:onheil:

Uw eerste voorbeeld van de 1 pk hybride Lexus (sorry, ik ben helemaal niet geïnteresseerd in deze road shits) bevestigt mijn angsten ... net als de conclusie "how to drive CLEAN" door uw gedrag te veranderen ... een puur gratuite verklaring en bedrieglijk ...

Ik wed dat het E85-record op wonderbaarlijke wijze uitstekend zal zijn ...

Door Bio te vervangen door Pipo komen we dichter bij de waarheid
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/01/08, 10:30

Hier zet het me aan het denken!

Yoghurths genaamd ORGANIC moesten hun naam veranderen omdat het het publiek misleidde ...

En pkoi niet hetzelfde in andere gebieden? Ik hoop dat de BIO-spelers hun toevlucht zoeken ... want binnenkort zal ALLES BIO (PIPO) zijn in dit tempo !!

ps: Jean, het is alleen de titel die me stoort, voor de inhoud is het duidelijk beter dan de Turbo en anderen ... zelfs als de conclusies overhaast zijn ...
Dernière édition par Christophe de 09 / 01 / 08, 10: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/01/08, 10:47

attive ...


haast (zich haasten) ... je moet zelfs een ^

voor de bio oké; dat belette SAAB niet om zijn auto op E85 "Biopower" te noemen !!!

Wat me verbaast aan zuinig rijden is het gebruik van de motorrem; Ik heb de neiging om het te doen, maar het lijkt erop dat we meer brandstof verbruiken als we remmen .. ??
De motor afzetten na 12 seconden stoppen zou winstgevend zijn ... voor benzine denk ik?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/01/08, 10:57

jean63 schreef:
attive ...


haast (zich haasten) ... je moet zelfs een ^


Gecorrigeerd :)

jean63 schreef:voor de bio oké; dat belette SAAB niet om zijn auto op E85 "Biopower" te noemen !!!


Het is anders omdat het een biobrandstof gebruikt (nou ja een Agrofuel liever) ... dus het schokt me minder en deze naam is legitiem ...

Aan de andere kant wordt het gebruik van BIO om te praten over een Lexus die 100% op benzine rijdt een vertrouwensbreuk genoemd! Ik wil echt een klacht indienen bij UFC dat kiezen zoals aan de andere kant niet mijn probleem is (het is dat van de BIO's) !!

jean63 schreef:Wat me verbaast aan zuinig rijden is het gebruik van de motorrem; Ik heb de neiging om het te doen, maar het lijkt erop dat we meer brandstof verbruiken als we remmen .. ??
De motor afzetten na 12 seconden stoppen zou winstgevend zijn ... voor benzine denk ik?


We hebben al besproken dat er voor- en nadelen zijn ... je zou Lumberjack moeten vragen :)

Geen grapje voor de MOTORREM: het hangt af van de leeftijd van uw voertuig (recent snijdt het 100% niet op oudere diesel).

Maar er is een verschil tussen INERTIA GEBRUIKEN (bij het starten van de auto ontkoppelen we de koppeling precies om de auto niet met de motorrem af te remmen) en de MOTORREM. Mensen verwarren de twee vaak ...
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 09/01/08, 11:10

jean63 schreef:
Wat me verbaast aan zuinig rijden is het gebruik van de motorrem; Ik heb de neiging om het te doen, maar het lijkt erop dat we meer brandstof verbruiken als we remmen .. ??
De motor afzetten na 12 seconden stoppen zou winstgevend zijn ... voor benzine denk ik?


Bij een modern voertuig wordt de injectie onderbroken in de motorremmodus: verbruik = 0
Het uitschakelen van de motor is al winstgevend vanaf 4 seconden, maar op een voertuig dat daar oorspronkelijk voor bedoeld was zoals bv. mijn C2 stop en start die een alternator-starter gebruikt (de elektromotor wordt aangedreven door een riem en herstart de motor onmiddellijk en zonder geluid: het doet denken aan "Dynastarts" van de jaren 30 ... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/01/08, 11:12

Chatham schreef:al winstgevend vanaf 4 seconden


Ah! Dit is de eerste keer dat ik EINDELIJK een precieze waarde zie in deze zeer "controversiële" vraag. Vraag: waar komt deze waarde vandaan?

En de inertie chatam wat denk je?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten