Het waterstofvoertuig gezien door TOTAL

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Het waterstofvoertuig gezien door TOTAL




par jean63 » 09/01/08, 08:47

Gevonden op de site autodeclics.com (video: interview met de manager van TOTAL):

http://www.autodeclics.com/bio/dynamic. ... OP&id=1569

In Berlijn: een geprivatiseerd station voor bussen en een openbaar station voor een twintigtal voertuigen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 09/01/08, 10:07

De waterstofaangedreven BMW 7-serie is een benzine-waterstofhybride.

Er is dus GEEN brandstofcel.

Het staat, in een advertentie van twee pagina's, in januari in de S&V en Science et Avenir. Er wordt duidelijk aangegeven dat het niet op de markt wordt gebracht (in Frankrijk neem ik aan?).

Nog een video over serie 7: Bmw 7 serie Waterstof
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/01/08, 10:29

Christophe schreef:De waterstofaangedreven BMW 7-serie is een benzine-waterstofhybride.

Er is dus GEEN brandstofcel.

Het staat, in een advertentie van twee pagina's, in januari in de S&V en Science et Avenir. Er wordt duidelijk aangegeven dat het niet op de markt wordt gebracht (in Frankrijk neem ik aan?).

Nog een video over serie 7: Bmw 7 serie Waterstof

Oké, ik wist niet dat dat bestond. Het is dus een beetje windowdressing.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 09/01/08, 10:31

Hu?
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 09/01/08, 10:49

jean63 schreef:[
Oké, ik wist niet dat dat bestond. Het is dus een beetje windowdressing.


Nee, het is geen windowdressing, maar het is nergens anders bruikbaar dan waar er waterstofstations zijn: er zijn er een paar in Duitsland, juist om de paar experimentele BMW's te laten draaien.
We moeten ook niet vergeten dat waterstof net zo vals ecologisch is als de elektrische auto (zie de energiebalans), maar het heeft het voordeel dat het een groter actieradius heeft dankzij... de benzinetank... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 09/01/08, 11:02

De door Total verkochte H2 is momenteel afkomstig van de oliereforming... dus de CO2 wordt eenvoudigweg uitgestoten tijdens de raffinage. Het hervormen van olie is momenteel de meest winstgevende manier om H2 te maken (hoewel bij $100 per vat... elektrolyse ongetwijfeld interessant wordt)...

Overigens is de directe verbranding van H2 in motoren niet recent; BMW en Mercos hadden er in de jaren 80 uitgebreid aan gewerkt.

Nieuw is dat de BMW Serie 7 H2 is goedgekeurd voor de weg in Duitsland, dat de productielijn "op snelheid" is en dat er een paar H2-pompen zijn...Ik neem dus aan dat het (in kleine hoeveelheden) in Duitsland wordt verkocht?

Dat is het, ik begreep de opmerking van Jean.

Het is geen grap, maar we kunnen zeggen dat het effect van de H2 volledig teniet wordt gedaan door de grote benzinemotor en de massa van het voertuig...het enige voordeel: de COXNUMX-uitstoot...nul in de stad.

Er blijft het probleem van NOx bestaan...nog steeds aanwezig (en misschien zelfs erger) bij de verbranding van waterstof...
Dernière édition par Christophe de 09 / 01 / 08, 11: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/01/08, 11:07

De heer van TOTAL spreekt over een twintigtal voertuigen in Berlijn en een H2-pomp van TOTAL.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 09/01/08, 11:13

Oké, het moeten de leidinggevenden van BM zijn :)

Hoeveel kost een ‘normale’ Series 7? € 100?
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Het waterstofvoertuig gezien door TOTAL




par Leo Maximus » 09/01/08, 16:50

jean63 schreef:Gevonden op de site autodeclics.com (video: interview met de manager van TOTAL):

http://www.autodeclics.com/bio/dynamic. ... OP&id=1569

In Berlijn: een geprivatiseerd station voor bussen en een openbaar station voor een twintigtal voertuigen.

Een V12 voor in de stad, wat een vooruitgang! En niet eens uitgerust met "Start en Stop"! En het rendement van een waterstofthermische motor moet tussen de 10 en 15% liggen, zelfs lager dan dat van benzine. Maar het belangrijkste is dat Total zijn brandstof doorverkoopt voor een ecoloog.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 09/01/08, 16:59

Welnu, vi-escrologie wordt van kracht!!

Het hele Ikea-milieuvriendelijke huisproject dat ik net heb ontdekt: https://www.econologie.com/forums/le-projet- ... t4596.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten