biobrandstoffen ontwikkelingsplan: rapport

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1

biobrandstoffen ontwikkelingsplan: rapport




par Misterloxo » 04/01/08, 21:23

Hier is een rapport van France3 nieuws over het ontwikkelingsplan voor biobrandstoffen dat bijna een jaar geleden was gelanceerd (geloof ik):

JT France3 le 04 / 01 / 2008 - 19-20 -:
Beoordeling van biobrandstoffen
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 05/01/08, 10:09

Dag

Citaat
"Europa is het enige geografische gebied ter wereld waar ethanol wordt gedeeld met een ander fossiel product voordat het wordt gemengd met benzine"

Aanvankelijk is ethanol, geloof ik, een additief dat wordt gebruikt om lood in benzine te vervangen om het octaangetal te verlagen
Het ecologische belang van deze agrobrandstof (zie Christophe voor de definitie) die vandaag in twijfel wordt getrokken, we kunnen alleen maar blij zijn met de gebruikssnelheden hier, in tegenstelling tot wat elders wordt gedaan.

A+
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 05/01/08, 10:49

lus schreef:
Aanvankelijk is ethanol, geloof ik, een additief dat wordt gebruikt om lood in benzine te vervangen om het octaangetal te verlagen


Je bedoelde dat ik denk "om het octaangetal te verhogen" omdat alcohol een compressie ondersteunt die ~ 15-20% hoger is dan benzine, daarom zou de ideale "flex fuel" een supercharged motor zijn bij variabele druk ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten