schone vliegtuigbrandstof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
gaya
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/12/07, 13:20
Plaats: lille

schone vliegtuigbrandstof




par gaya » 11/12/07, 13:45

kun je me vertellen welke schone brandstoffen er voor het vliegtuig of de boot zijn? : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/12/07, 13:49

Hier is er een:
https://www.econologie.com/makhonine-car ... es-66.html
et
https://www.econologie.com/essais-aviati ... -3306.html

Maar ik betwijfel of je leraren het zullen waarderen omdat ze hem zeker niet zullen kennen ... :?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/12/07, 13:54

hello,
wat bedoel je met "schoon"? -)

wie maakt zijn handen niet vuil? er is hout, zo niet, en de bladeren om af te vegen, Frankrijk is vol : Cheesy:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/12/07, 13:55

makhonin?

maar het is steenkool!

het is helemaal niet schoon, het maakt je handen vuil, het maakt ze zwart! en het maakt de longen vuil! : Lol:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/12/07, 16:37

Dag
Niet veel schoon aan de horizon voor de luchtvaart
de meeste motoren lopen op 100LL (low lead) gelode benzine, de twee grote fabrikanten Lycoming en Continental hebben niet eens de moeite genomen om de kleppen aan te passen om op super ongelode autobrandstof te draaien, maar er zijn er nog veel motoren met lage compressie van 6.5 tot 8,5
Om legaal te kunnen werken met autobrandstof in een vliegtuig, moeten enkele wijzigingen worden aangebracht en goedgekeurd door een STC.
Het grootste probleem is nu ethanol dat bijdraagt ​​aan de brandstof (corrosie als de uitlaatkleppen niet toereikend zijn) en verdunning met water van de brandstof die ijsvlokken in de leidingen en filter vormt, ook dampsluis van deze brandstoffen op grotere hoogte.

Voor pleziervaartuigen worden ze bijna allemaal omgezet in loodvrije autobrandstof
Hoe dan ook, alle smoteur die met Lambda-sonde werkt, verstopt de sonde snel met lood.



Alternatieve brandstof voor 100LL in Zweden

http://www.iaopa.org/info/assembly21/hj ... /frame.htm


Andre
Dernière édition par Andre de 11 / 12 / 07, 16: 49, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/12/07, 16:40

jonule schreef:makhonin?

maar het is steenkool!

het is helemaal niet schoon, het maakt je handen vuil, het maakt ze zwart! en het maakt de longen vuil! : Lol:


Ja, behalve dat het proces kan worden omgezet in biomassa ... het is BtL voor tijd ...

Nou, ik geloof :)

Anders dan ik zag, gebruiken lichte Braziliaanse vliegtuigen pure ethanol ... met kleine motoraanpassingen.

Kunt u André bevestigen?

ps: je link werkt niet het is niet meer nodig om de tags te gebruiken [url]
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/12/07, 01:30

Dag

Anders dan ik zag, gebruiken lichte Braziliaanse vliegtuigen pure ethanol ... met kleine motoraanpassingen.

Kunt u André bevestigen?


Ik zag dit in tijdschriften dat 100% Etanol-tests werden uitgevoerd op vliegtuigen.Ik weet niet of het een Rotax 912-motor is (de meest geschikte voor deze ervaring)
Momenteel op gecertificeerde vliegtuigen, Lycoming- of Continental-motor
het accepteert alleen 100LL en zelfs sommige verzekeringen dekken niet bij het gebruik van benzine
(soort papier dat wettelijk verklaart dat de wijziging is aangebracht in de regels in overeenstemming met het bewijs van luchtwaardigheid) moet ervoor zorgen dat de autobrandstof zelf geen alcoholdetector bevat voor dit doel.
Oliemaatschappijen hoeven deze niet onder de 10% te vermelden
De eenvoudige manier om het ethanolniveau in de brandstof te controleren

In een fles van 1 liter doen we 10cl water, we vullen het niveau precies, we voegen benzine toe om te testen, we roeren de vloeistof, laten zitten, als het waterpeil is gestegen, is er l 'alcohol ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/12/07, 06:34

Dag

Hier is een link naar een pagina met de Apex Aviation ecoflyer
Afgeleid van de beroemde DR400, is dit vliegtuig uitgerust met de Thielert TAE 125-motor, die eigenlijk een gemodificeerde Mercedes-dieselmotor is voor de lichte luchtvaart
Deze motor is gecertificeerd met Jet A1-brandstof (kerosine) maar kan heel goed op diesel lopen en waarom niet op plantaardige oliën
Het mogelijke probleem met deze laatste brandstof is de buitentemperatuur, die met de hoogte afneemt

http://pagesperso-orange.fr/colmar.aero ... oflyer.htm

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 12/12/07, 08:58

hello,
er zijn antivriesmiddelen (het beste voor plantaardige olie is kerosine ;-) en tankverwarmingssystemen (met 90 ° koelvloeistof), ofwel in een bicarbruation-set enz ...
dus het is niet echt een technisch probleem.
Ik heb het over ruwe plantaardige olie en niet over biodiesel (verestering van vloeibare olie).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/12/07, 09:12

Toutafé Is diesel geen "schone" brandstof voor een vliegtuig? In vergelijking met de brandstofput van Lycoming-motoren (technologie uit de jaren 40) die nog steeds "in dienst" zijn vanwege het systematisch lobbyen op normen die alleen grote bedrijven weten te doen ...

Er zijn dus minimaal 2 prototype dieselvliegtuigen (van dezelfde auteur):
a) dieselis: http://membres.lycos.fr/dieselis/
b) de gazail: http://gazaile2.free.fr/phpBB2/index.php

Kijk naar de prestaties in verbruik op 100km ... het is beter dan de meeste huidige auto's ... en met bijna 200 km / u !!

André, ken je Serge PENNEC persoonlijk?
Trouwens, ken je pkoi, de naam dieselis is veranderd in gazaile?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten