Honger, auto's, tarwe en wij: een boek

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Honger, auto's, tarwe en wij: een boek




par Christophe » 24/09/07, 18:09

Dit boek komt begin oktober uit, de auteur heeft het mij zojuist per e-mail aangeboden. Het vat ongetwijfeld de economische tegenstellingen van bio-ethanol samen...

Fabrice Nicolino schreef:Beeld

Heeft u vragen over biobrandstoffen? Dat komt goed uit. Op 3 oktober publiceerde ik samen met Fayard een boek met de titel: Honger, de auto, de tarwe en wij. Ondertitel: een aanklacht tegen biobrandstoffen. Ik heb geen reden om het te verbergen: het is een strijdboek, omdat biobrandstoffen, een wapen van oorlog en dood, al een planetaire tragedie zijn. In Frankrijk verdedigt een overweldigende lobby, verborgen in het hart van het Ministerie van Ecologie, de onverdedigbaar: rollende auto's met voedselplanten. Om de industriële landbouw een plezier te doen, bereidt de regering zich voor om een ​​miljoen hectare braakland op te offeren, dat momenteel een toevluchtsoord is voor de gewone biodiversiteit, namelijk die van veldvogels en kleine zoogdieren.

Bron en meer: http://fabrice-nicolino.com/biocarburants/


En hier is de opmerking die ik naar de auteur van het werk heb gepost:

Christophe schreef per e-mail: De min of meer schijnbare fraude met de huidige biobrandstoffen (vooral bio-ethanol maar ook diester) is overduidelijk (een onderwerp dat al veel besproken is in onze forums vooral hier: https://www.econologie.com/forums/bioethanol ... t4052.html )
Helaas is dit niet het geval voor alle biobrandstoffen (vooral die gemaakt van algen).

Nu lijkt het erop dat uw werk, althans qua uiterlijk (ik heb het uiteraard niet gelezen), alle biobrandstoffen in één mandje plaatst. Ik citeer:

“Omdat biobrandstoffen, een wapen van oorlog en dood, nu al een planetaire tragedie zijn.”

Dit geldt niet alleen voor olie, maar er zijn ook veel andere biobrandstoffen die "economisch" efficiënter zijn. (maar min of meer genegeerd door "functionarissen", lobbyisten?), zie: https://www.econologie.com/biocarburant- ... -3388.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 25/09/07, 10:35

Reactie van de belanghebbende:

Fabrice Nicolino schreef:Bedankt voor je reactie. Ik stel voor dat u dit oppakt
discussie na de uitgave van mijn boek, want dat zijn we inderdaad niet
het oneens zijn. Vriendelijke groeten,

Fabrice


Waarbij ik de auteur van harte uitnodigde om te debatteren over de forums...
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 25/09/07, 11:17

Nou ja...wordt vervolgd!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 25/09/07, 11:21

Ja, het belooft warm te worden...

Maar zou kk1 iets meer over de auteur weten? Wie is hij, wat heeft hij al geschreven?

Dit heb ik tot nu toe gevonden:
Nicolino-boeken

Hij is met name de co-auteur van dit boek:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 26/09/07, 23:50

Ik kende deze auteur niet.

Over biobrandstoffen zit veel waarheid, omdat de samenvatting ervan zeer accuraat is: bijen zullen niet langer wilde weiden vinden (en zonder pesticiden), deze gebieden zijn tegenwoordig braakliggend waar we zeer zelden een paar bosbessen en klaprozen zien, om zonder risico te foerageren.

Wat betreft pesticiden ==>

Presentatie van de uitgever
Het is een onderwerp dat voor ons misschien ver weg lijkt, maar toch gaat het ons allemaal aan. Omdat pesticiden overal zijn, zelfs in de ochtenddauw. En in de regen van de steden, natuurlijk, in alle steden van Frankrijk.
Om deze en nog enkele andere redenen die u zult leren, zijn de gevolgen voor de gezondheid van blootstelling aan pesticiden al enorm. Honderden onderzoeken op internationale schaal tonen aan dat deze synthetische chemieproducten, zelfs bij uiterst kleine doses, inwerken op ons meest intieme evenwicht. De navelstreng van de foetus, het endocriene systeem en de spermaproductie worden aangetast. Kankers en neurologische ziekten nemen toe. Het is niet grappig ? Neen. Maar de auteurs van dit boek hebben een keuze gemaakt: verhalen vertellen met echte mensen. Levendig, soms extravagant. Sinds 1945 heeft de pesticidenindustrie in Frankrijk de macht overgenomen, zonder dat iemand het vermoedde. Dit werk geeft namen, boekt data, doorzoekt de archieven. Ja, er werd gemanipuleerd met zogenaamde wetenschappelijke conferenties. Ja, fabrikanten zijn geïnfiltreerd en blijven dat doen in de officiële commissies die verantwoordelijk zijn voor de controle op pesticiden. Ja, de “duurzame landbouw”, die de Franse overheid presenteert als de oplossing van de toekomst, is een farce, een ongelooflijke manipulatie. Door dit fascinerende verhaal te lezen, zul je het ontdekken de schandalige rol van de hoogste regering van ons land bij de dood van miljarden bijen. Je ontdekt hoe het bestaan ​​van duizenden zieke mensen verborgen wordt gehouden. Je zult een waarheid ontdekken die niemand had kunnen vermoeden.

Biografie van de auteur
Fabrice Nicolino, journalist, heeft met name gewerkt voor Politis, Géo, Télérama en Le Canard aîné. Tegenwoordig werkt hij samen met het tijdschrift Terre Sauvage.
François Veillerette is voorzitter van de Beweging voor de Rechten en het Respect van Toekomstige Generaties (MDRGF) en beheerder van het internationale Pesticide Action Network Europe (PAN Europe).
-------------------------------------------------- ------------------------------
Ik geloof dat echt, en er komt nog een nieuw schandaal aan (nog één)...nu dat in West-Indië al 30 jaar is uitgebroken met de behandeling van bananen (pesticiden zijn echter verboden in de VS, dat wil wat zeggen) .

Professor Belpomme blijft het herhalen en strijdt ook tegen verbrandingsovens, een dodelijk gevaar (dioxine en zware metalen).

Hé, wij vinden hier ook onze bijen!!!

Het is net als voor Tsjernobyl: wij zijn de kampioenen... wij zijn de kampioenen...
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten