Boycot van autofabrikanten

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...

Bent u bereid om te wachten op de introductie van een ecologische auto en niet van auto te wisselen, om druk uit te oefenen op de staatslobby, autofabrikant en brandstofproducent?

De peiling is verstreken op 16 / 12 / 07, 13: 07

JA
23
88%
NEE
3
12%
ZONDER MENING
0
geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 26
Alfan83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/06/07, 18:44

Boycot van autofabrikanten




par Alfan83 » 07/09/07, 14:07

BOYCOT VAN AUTOMOBIELFABRIKANTEN

We hebben allemaal wel eens een e-mail ontvangen waarin we worden aangespoord een benzinestation te boycotten om te laten zien dat we de stijgende brandstofprijzen en de vervuiling beu zijn. Dit soort actie werkt niet. Wij weten het goed. De grote staatsfraude, olieproducent, autofabrikant gaat door!


Tegenwoordig bestaan ​​er oplossingen om grote hoeveelheden waterstof te produceren door elektrolyse vanuit zonnestations of met andere technologieën (kijk op Google), waarbij alleen water als grondstof verbruikt wordt. De technologie is er klaar voor, het is alleen een kwestie van politieke beslissingen nemen (deze kwestie is niet erg interessant voor de olielobby). Er bestaan ​​thermische waterstofmotoren (niet te verwarren met de brandstofcelauto, wat een enorme oplichterij is om ons te laten geloven dat het erg ingewikkeld is om een ​​schone auto te maken), en er wordt niets aan gedaan. Waarvoor ? Dankzij de lobby van de staat, olieproducenten en autofabrikanten.

de technologieën zijn er:

http://www.webcarcenter.com/actualite/actu/actu_bmw_hydrogen_2007.html

http://www.hydrogensolar.com/

We kunnen niets ondernemen tegen de staat, dat is duidelijk. We kunnen niets doen tegen de olieproducenten, dat is duidelijk. Aan de andere kant kunnen we de autofabrikanten schade berokkenen door onze auto's niet in te ruilen voor benzineauto's die keer op keer vervuilen en die veel te dure brandstof verbruiken! Ze hebben dan nog maar één oplossing om hieruit te komen: schone waterstofvoertuigen produceren!

Ik stel daarom voor om de autofabrikanten te boycotten. Ze zitten al in een slechte positie omdat de Fransen niet dom zijn, ze houden hun auto's al langer. We kunnen het punt nog steeds naar huis brengen!

Door uw auto te houden, bespaart u geld. Een goed onderhouden auto kan ruim 15 jaar meegaan en vervuilt niet veel meer dan een huidige productieauto. Het is een kwaad ten goede!

Vraag: Bent u bereid uw auto zo lang mogelijk te behouden en, indien mogelijk, totdat dit staats-/olieproducentengebeuren stopt? (Vergeet niet dat zij verantwoordelijk zijn voor al deze vervuiling, niet wij!)

Persoonlijk is mijn besluit genomen. Ik wacht op een schone, betaalbare auto die op waterstof rijdt. Samen kunnen we dingen veranderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/09/07, 16:15

Ik wacht op de LOREMO, of als dat niet lukt, een BlueCar of een Cleanova III...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/09/07, 18:24

Ik heb om verschillende redenen nee geantwoord:

1° Ik gebruik voertuigen om professionele redenen: als het ecologische aspect mijn beslissingen kan beïnvloeden, heb ik niet noodzakelijkerwijs tijd om te wachten

2° het is zeer waarschijnlijk dat dit eerste voertuig helemaal niet overeenkomt met mijn specificaties

3° andere acties zijn mogelijk

4° andere oplossingen zijn dat wel nécessaires: het zou vooral essentieel zijn om het aantal voertuigen op de wegen terug te dringen: ook al vervuilen ze niet, het zijn er teveel!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 07/09/07, 19:23

Ik antwoordde ja,

Zelfs als ik van plan ben nog een paar oude auto's te gebruiken om gemakkelijker te kunnen experimenteren (Pantone, HVB, Vortex...) zonder vervelende elektronica. Als er echt een computer op mijn auto moet zitten, geef ik er de voorkeur aan dat ik de programmeur ben : Cheesy:

Een paar jaar geleden las ik een advertentie van Peugeot waarin werd aangekondigd dat brandstofcellen hun waterstof uit de brandstoftank halen via een ingebouwde reformer. Voor het waterstofstation zullen we nog veel langer moeten wachten!

En voor hybrides, zolang we het ontwerp van elektrische voertuigen maar aan monteurs toevertrouwen :frons:

Ik weet niet of het door lobbyen komt of omdat de elektrische technici de plek hebben verlaten, maar we zijn nog ver verwijderd van het doel...

Ik doel niet op jou Christophe, integendeel, gezien jouw overtuigingen op dit gebied denk ik integendeel dat je een zeer goede projectmanager zou zijn... Als je de aanwezigheid van elektriciens kunt tolereren : Cheesy:

Er is maar één nadeel als het erom gaat voertuigen lang mee te laten gaan: na verloop van tijd worden originele reserveonderdelen zeldzaam en steeds duurder. En met de aangekondigde eliminatie van breuken onder een vals milieuvoorwendsel, riskeert het onderhouden van uw oude voertuig evenveel kosten als het kopen van een nieuw "wegwerp"-voertuig aan het einde van de garantie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 07/09/07, 20:15

Ik heb NEE gestemd, omdat ik niets verwacht van fabrikanten die weten dat ze samenwerken met de oliemaatschappijen! :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 07/09/07, 20:26

Ja, want dat is wat ik nu doe. :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 07/09/07, 21:11

A2E schreef:Ik heb NEE gestemd, omdat ik niets verwacht van fabrikanten die weten dat ze samenwerken met de oliemaatschappijen! :onheil:


U had ja moeten stemmen omdat u blijkbaar bereid bent eeuwig te wachten voordat u een auto bij hen koopt. :schok: : Cheesy:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Assoc ObjectifecO
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 19/07/07, 17:02




par Assoc ObjectifecO » 08/09/07, 16:33

Bonjour à tous

Ik geloof niet echt in de wens van de grote autofabrikanten om schone voertuigen te maken.

Het is een heel goed idee om nieuwe voertuigen te boycotten totdat er milieuvriendelijkere voertuigen zijn.

In ieder geval kunt u uw voertuig beter behouden zolang deze niet volledig buiten dienst is we mogen niet vergeten dat de productie en recycling hiervan energie kost en bovendien zeer vervuilend is.
Dit geldt ook voor alle huishoudelijke en hi-tech apparaten.

Het zal nuttig zijn om de dag te veranderen waarop er echt schone voertuigen zijn, anders is het een compleet verlies voor de planeet.

Het zou ook veel interessanter zijn om bestaande voertuigen zo aan te passen dat ze weinig tot niets vervuilen.

Dit is wat wij willen doen binnen onze vereniging ObjectifecO.

De doelstellingen van deze vereniging zijn dus om het publiek te informeren en te adviseren over de beschikbare middelen (alternatieve technieken, "schone" voertuigen), maar ook om wederzijdse bijstand te bevorderen voor de implementatie van deze middelen, evenals onderzoek en de uitwisseling van kennis om verder te gaan.

Om heel concreet te handelen, stelt de vereniging voor om nu aan de volgende dossiers te werken:

– evaluatie van en onderzoek naar het Pantone-systeem en waterstofassistentiesystemen

– onderzoek en reflectie op de realisatie van een klein vereenvoudigd hybride voertuig,

– testen van brandstofbesparende apparatuur aanwezig op de markt of zelfgebouwd,

– publieksvoorlichting bij lokale evenementen.


Voor deze acties zijn alle vaardigheden welkom, zowel technisch als niet: mechanica, lassen, elektronica, natuurkunde, scheikunde, vertalen (Engels, Russisch, Chinees, Duits), schrijven, website maken, enz.

Aarzel niet om met ons mee te doen...

...Om het onderzoek naar nieuwe technologieën effectief te bevorderen ten behoeve van mens en milieu.

Hier is onze tijdelijke website:
http:\objectivecoweb.ifrance.com

De voorzitter van ObjectifecO

Quentin G.
0 x
Als we doorgaan met te veel broeikasgassen uit te stoten, gaan we recht in de muur ...
Laten we allemaal beurt voordat het te laat is! ObjectifecO
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/09/07, 21:50

Persoonlijk, zolang mijn felicia het volhoudt (+213000 km/6.4 l per 100) zal ik hem houden (een Gegyx-wedstrijd voor de levensduur? : Mrgreen: ). Bovendien stinken nieuwe auto's naar nieuw plastic en voor mijn reukvermogen is het zeer braaksel. Beeld...

Anders ben ik helemaal voor een terugkeer naar een eco²voertuig (eco² voor ecologisch en zuinig) dat lichter en minimalistisch is en toegankelijker voor allerlei soorten doe-het-zelvers (Ouch au hen). Beeld bouwers zullen mij aanklagen...).
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 08/09/07, 22:41

Dag ! De ex…
Ik vermijd nieuwe auto’s omdat ze simpelweg te duur zijn.
Zelfs als je ze contant koopt, heb je de indruk dat je een dure lening hebt, met verplichte bezoeken aan de monteur, gedurende de looptijd van de garantie, die steeds langer wordt.
Geen gesleutel meer en rare storingen.
Sowieso heb ik de laatste jaren een hekel aan de weg gehad, omdat autorijden stressvol is geworden. Een reis in de zomer, in ruimte 96, 7 zitplaatsen, tweedehands gekocht, en het gaat goed.
Ik heb zojuist mijn 3cv weggedaan die al tien jaar in de tuin stond te rotten (ik heb hem bewaard om als grasmaaier te gebruiken op het grote terrein dat ik nooit zou hebben).
Ik heb een R21 die ik in de stad gebruik voor korte ritjes, want als het meer dan 10 km is tijdens een hittegolf, kookt het water... Het is prima, het kan me niet meer schelen...
De beroemde Félicia doet nog steeds mee aan wedstrijden, als je wilt? Maar het was mijn dochter die hem ophaalde, om naar haar school te gaan, 200 km verderop. Ze heeft de helft van jou op de klok, dus in principe meer geluk? Slechts één busje heeft al de hele linkerkant vernield, 's nachts, tijdens het oversteken en zonder te stoppen. Het meisje en Félicia hebben het overleefd, maar na een derde heb ik het zo goed mogelijk hersteld, en op die manier gaat het goed (beval ik mezelf te herhalen?). :D
Ik heb veel auto's, maar ik verslijt ze door de ouderdom. Het is goed voor de ecologie, maar ook voor de staat.
Ik wacht mogelijk, terwijl ik wacht tot de 21 ontploft, op een kleine, milieuvriendelijke auto, om hem nieuw te kopen, anders wordt hij tweedehands
Het oudere meisje wil graag een auto, en de keuze stoort me. Ik dacht zelfs aan een Logan!
Het is te zeggen…
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten