Ethanol omzettingspakketten tegen de wet

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Moulaert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/06/07, 13:14

Ethanol omzettingspakketten tegen de wet




par Moulaert » 25/07/07, 13:37

Hallo,
Steeds meer van ons rusten onze benzineauto's uit met SuperEthanol (E85) ombouwsets.
Als ik verwijs naar de kit die ik gebruik, werkt alles prima. De box heeft CE-goedkeuring wat betekent dat hij voldoet aan Europese normen (bijvoorbeeld met betrekking tot radio-elektrische emissies (interferentie).
Maar ik zou graag willen weten wat er met mijn auto gebeurt. Wat zegt de wet precies over deze kits? Is het duidelijk geautoriseerd, verboden, of liever (zoals ik geloof) bevinden we ons in een grijs gebied (niet geautoriseerd maar niet echt verboden). Heeft iemand het antwoord of kan hij mij vertellen met wie ik contact moet opnemen (misschien bij DRIRE?) Om dit punt te verduidelijken?
Voor zover ik weet, hebben de originele FlexFuel-voertuigen een grijze kaart Energy = ES (Petrol) dwz. dat de bicarburation Ethanol daar niet wordt genoemd, zoals bijvoorbeeld het geval is bij de LPG-voertuigen die Energy = EG (Gasoline Gas) hebben.
Wat ik wil begrijpen, is wat de te volgen procedure zou zijn om een ​​FlexFuel-kit te homologeren en er zeker van te zijn dat deze 100% legaal is als deze eenmaal in een auto is geïnstalleerd. Moet er een homologatie zijn per automodel, of een globale homologatie na een test op een auto of een paneel van enkele auto's? Kortom, alle informatie (zelfs gedeeltelijk) die u over het onderwerp heeft, is welkom. Dankjewel.
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten